Symptomer i uge 17
Godt skrevet
0
|
Hej piger. Jeg er førstegangsgravid og idag 16+2. De sidste 3 dage har jeg oplevet stik/jag faktisk nederst skeden. Det gør ikke som sådan ondt, det kommer bare sådan “umotiveret”. Jeg har fået afvide at det kan være fordi at baby sparker nedad, men ja så tænker jeg bare lidt at så tør jeg næsten ikke tænke på hvordan det så føles når jeg er længere henne. Nå, men ikke desto mindre så kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke “symptomer” i har, særligt fra underlivet. Altså jeg bliver f.eks hver dag mindet om at der sker noget dernede. Enten i form af disse stik/jag i skeden, men også i underlivet hvor jeg mærker spændinger osv. Jeg synes jo at det er skønt at man kan mærke at der sker noget. Men er det normalt? Bliver i andre også hver dag bekræftet i at der sker noget? Hilsen hende den uvidende ;-) ![]()
Svar
![]() |
10-09-2018 15:57
|
Godt skrevet
0
|
Altså jeg kan ikke helt huske, hvordan jeg havde det dengang.. Men jeg ved, at jeg kunne mærke baby sparke nogle gange om ugen, og at mine symptomer enten var ved at aftage eller endda var aftaget.. ![]()
Svar
![]() |
10-09-2018 18:36
|
Godt skrevet
0
|
Synes ikke jeg har lagt mærke til at livmoderen spændes op samtidig med. Faktisk mærker jeg ofte spændingen når jeg tisser og tømmer blæren, så synes jeg det spænder i underlivet som om livmoderen nu får lidt mere plads og strækker sig ud? 🧐 agtigt. Hahaha hoooooold da op, sikke en masse du døjer med. 🙈 godt at man kan trøste sig med at det hele er det værd! Altså jeg må indrømme at det i sig selv at du er så langt i graviditeten er MEGA misundelsesværdigt. Dét glæder jeg mig dælme godt nok til!
![]()
Svar
![]() |
|
Slettet bruger
10-09-2018 19:09
|
Godt skrevet
0
|
Jeg har ikke så meget andet end bækkenløsning. Det er desværre ved at være slemt nu, men stadig til at leve med, så jeg glæder mig ikke alt for meget til babyen bliver tungere. Ellers er der jag rundt omkring både dernede som du beskriver (lidt som om nogen stikker mig) og i ligamenterne hvis jeg vrider eller strækker overkroppen. Har en del plukveer af og til. Og så er der ellers bare liv og glade dage inde i maven nu, hvor det mest af alt føles som om en kæmpe frø hopper op mod min navle. :) Ja, vi skal åbenbart have en frø. ![]()
Svar
![]() |
10-09-2018 19:12
|
Godt skrevet
0
|
Puha den bækkenløsning er dælme en satans én. Hvor langt er du henne? Okay, du oplever også jag/stik dernede? Hvor længe har du gjort det? Og hvor tit?
Haahahhahah, en frø 😂😂😂👏🏼👏🏼👏🏼 ![]()
Svar
![]() |
10-09-2018 22:13
|
Godt skrevet
0
|
Polette skrev : Hmm kan være, at du lige skal forbi lægen i morgen og tjekkes for blærebetændelse måske.. Det skal tjekkes og behandles ret hurtigt, hvis det er det, du har, da det kan gøre dig alvorligt syg desværre.. ![]()
Svar
![]() |
|
Slettet bruger
10-09-2018 23:11
|
Godt skrevet
0
|
Ja den bækkenløsning... :/ Jeg gik faktisk i seng for to timer siden, så træt jeg troede jeg ville gå ud som et lys, men jeg kunne ikke finde nogen behagelig stilling. :( Jeg er lidt længere henne end dig, 20+2 i dag. Og har mærket de der stik i nogle uger. Har faktisk ikke tænkt over hvornår præcis det startede. Jeg kunne genkende dem fra de andre graviditeter. Det kommer ikke så tit (endnu) bare nogle gange i ugen, sådan cirka. De andre gange kan jeg huske at når jeg var længere henne, så var det nærmest hele tiden. Jep, en frø. :P Det var lige den bedste måde jeg kunne beskrive det på. Men jeg bliver nok en kende skuffet hvis det viser sig det rent faktisk ER en frø. Ligesom de drømme jeg har haft, hvor jeg fandt ud af at min baby bare var en illusion, og i virkeligheden var det en dukke, jeg rendte rundt med, og alle andre vidste det, men turde ikke sige noget! :S ![]()
Svar
![]() |
Anmeld til moderator
Nyeste blogindlæg
Mest læste debat
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |
Nyeste blogindlæg
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |