Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Tegn på fødslen?

Slettet bruger

14.januar 2019 kl. 13:06
Slettet bruger
14-01-2019 13:06
Godt skrevet
1

Hej :)

Er der nogen af jer der begynder at mærke tegn på at fødslen nærmer sig?

Hos mig har plukveerne været helt vilde i en lille uges tid, har on/off diarré (som jeg plejer at have lige inden fødslen, men det vil ikke rigtig blive ved at par dage, så jeg ved ikke helt...) slimproppen gik der allerede en smule af i uge 33, men ikke meget siden, og nu er der pludselig gået en ordentlig sej, gullig klat både i forgårs og i går, og i aftes var der lidt tegnblødning. I dag har jeg bare lyst til at give huset en ordentlig omgang, og tænker det er det der "redebyggeri", men desværre gør hvert eneste skridt ondt fordi mit bækken er så ødelagt, så det er ikke blevet til andet end at putte et par ting i opvaskemaskinen og har så givet op. Har lagt et enkelt håndklæde sammen og så givet op.

Jeg føler virkelig at fødslen nærmer sig og alt skal bare være i orden nu!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
14.januar 2019 kl. 13:15
Luk
Medlem siden 06-01-2014
71 startede debatter
1315 skrevne indlæg
14-01-2019 13:15
Luk
Medlem siden 06-01-2014
71 startede debatter
1315 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg ved ikke om det er et tegn, men har gennem hele graviditeten haft forstoppelse pga jern. De sidste 4-5 dage har jeg pludselig halv tynd mave, som om min krop lige skal udtømmes.

Ellers har jeg en del murren i underlivet. 

Har termin 3. Februar med vores første smiley

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
14.januar 2019 kl. 13:17
Luk
Medlem siden 04-07-2018
36 skrevne indlæg
14-01-2019 13:17
Luk
Medlem siden 04-07-2018
36 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 35+0 i morgen og der er heldigvis ingen tegn på noget endnu. Vi har i weekenden rykket rundt i soveværelset så vi nu har plads til baby. I eftermiddag vil jeg ned i byen og gøre indkøb til fødselstasken og købe behageligt tøj til den første tid. Jeg har graviditetsbetinget sukkersyge og lige nu er baby 10 % for stor. Han vender desuden forkert - og lige nu skal jeg have liggende transport til sygehuset. Derudover har jeg en slem omgang svangerskabsforgiftning i bagagen. Så her går vi ud fra at fødslen er i den komplicerede kategori og at vi skal være indlagt i længere tid. 

Jeg forsøger at blive klar. Men overskud et halter. Det vigtigste er jo også bare at den store på knap 2 år trives 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

14.januar 2019 kl. 13:29
Slettet bruger
14-01-2019 13:29
Godt skrevet
0

Det lyder som en ikke helt ligetil graviditet, lykkeligfeb2019. Jeg håber fødslen kommer til at gå godt alligevel og venter til det er indenfor tid.

Vi har også en på knap 2 og lige nu er jeg virkelig taknemmelig for at hun har større søskende der kan underholde hende.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

14.januar 2019 kl. 13:33
Slettet bruger
14-01-2019 13:33
Godt skrevet
0

ønskerbaby87: Diarré har været tegn på snarlig fødsel hver gang, hvor jeg har været totalt udtømt til fødslen og det her er min 4. Men denne gang starter og stopper det igen hele tiden, så det driller mig lidt, og jeg kan ikke finde ud af om det bare er fordi systemet er så belastet af graviditeten og ikke har noget med udtømning før fødslen at gøre, eller hvad der lige sker.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.januar 2019 kl. 13:39
Luk
Medlem siden 23-07-2018
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
14-01-2019 13:39
Luk
Medlem siden 23-07-2018
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja. Er 39+0 I dag. Og I nat var jeg sikker på at jeg ville føde.. 

Havde bidende plukveer/veer fra kl 23- 03. Og fik kvalme. Da jeg endelig faldt i søvn kl 3 aftage de så. Om morgenen er de næsten væk. Der kommer lidt plukveer hvis jeg bevæger mig, men ikke nogen der bider til.

Kl 6- 8.30 løber jeg frem og tilbage til toilettet i pendulfart, med dårlig mave og opkast. Og er sikker på at nu er kroppe ved at tømme sig. Kl 9 er det hele væk. Både plukveer og kvalme og den dårlige mave. 

Siden hen har der været alm..uudholdelige plukveer hvis jeg har bevæget mig, men de er ikke  noget at skrive hjem om..

Spørg lige om jeg føler mig snydt? 

Og jeg har læst flere steder på nettet at den slags kan gentage sig over flere dage, ja uger. Jeg dør!! 😅

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

14.januar 2019 kl. 15:45
Slettet bruger
14-01-2019 15:45
Godt skrevet
0

Januarbaby22: Jeg har også to aftener haft plukveer der bare tog til og jeg troede det var veer, og det blev ved og ved. Og så gik jeg på toilet og bagefter var det helt væk og jeg faldt bare i søvn. Næste morgen ingenting.

Ja, det kan desværre gentage sig mange gange. Da jeg ventede den første havde jeg i 2 uger før fødslen af og til regelmæssige plukveer hvor jeg tog tid på og det kom ned på 5 min. imellem og så stoppede det bare. Men da jeg fik en omgang diarré, var det helt klart et seriøst tegn på fødslen. Det blev ved hele weekenden og så fødte jeg først på ugen. Så jeg troede at diarré i det mindste var et tegn jeg kunne stole på, men nu virker det som et snydetegn.

Jeg har lige været (lynhurtigt) på toilettet og har også lidt kvalme og ikke så meget appetit, men jeg regner bare med at det går over igen.

Hvem har lidt tålmodighed til overs, jeg kan låne?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.januar 2019 kl. 18:00
Luk
Medlem siden 23-07-2018
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
14-01-2019 18:00
Luk
Medlem siden 23-07-2018
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Åh altså. Det er fandme tarveligt med de snyde veer. 

Man tror lige at nu er det nu...

Jeg har slået mit hen med om det kan være noget af alt den omgangs syge der har været. Bare mærkeligt kun at være omgangs syg i x antal timer når andre ligger i flere dage 😅

Så et andet opslag med at din  slimprop  er gået? Der er ikke sket  mere?

Jeg ville have masser af tålmodighed hvis det ikke var for kvalme og bækkenløsning 🙄 og en mand der arbejder 3 hold skift. Så jeg er meget alene med vores datter på 2.5.. det er hårdt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

23.januar 2019 kl. 17:00
Slettet bruger
23-01-2019 17:00
Godt skrevet
0

Jeg ser først nu du har skrevet Januarbaby22. yes

Ja slimproppen går faktisk mere og mere hele tiden og har også haft en enkelt tegnblødning, men nej, det bliver ikke til mere åbenbart.

Jeg kan mærke babyen ligger heeeelt nede, og det gør faktisk pænt ondt, og jeg har også bækkenløsning og 3 børn, så det er også det der sætter min tålmodighed på prøve. Bare det havde været lutter lagkage her til sidst, men det er bestemt begyndt at være temmelig hårdt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.januar 2019 kl. 21:32
Luk
Medlem siden 23-07-2018
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
23-01-2019 21:32
Luk
Medlem siden 23-07-2018
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Årh stakkels dig altså..

Jeg har født. 

Fødte 3 dage efter. Uge 39+4. Så her er lillemanden snart en uge... 

Håber der snart sker noget hos dig.  Sender masser af ve støv din vej.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.januar 2019 kl. 21:44
Luk
Medlem siden 09-12-2009
53 startede debatter
424 skrevne indlæg
23-01-2019 21:44
Luk
Medlem siden 09-12-2009
53 startede debatter
424 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Wishing4nr4 skrev :

Hej :)

Er der nogen af jer der begynder at mærke tegn på at fødslen nærmer sig?

Hos mig har plukveerne været helt vilde i en lille uges tid, har on/off diarré (som jeg plejer at have lige inden fødslen, men det vil ikke rigtig blive ved at par dage, så jeg ved ikke helt...) slimproppen gik der allerede en smule af i uge 33, men ikke meget siden, og nu er der pludselig gået en ordentlig sej, gullig klat både i forgårs og i går, og i aftes var der lidt tegnblødning. I dag har jeg bare lyst til at give huset en ordentlig omgang, og tænker det er det der "redebyggeri", men desværre gør hvert eneste skridt ondt fordi mit bækken er så ødelagt, så det er ikke blevet til andet end at putte et par ting i opvaskemaskinen og har så givet op. Har lagt et enkelt håndklæde sammen og så givet op.

Jeg føler virkelig at fødslen nærmer sig og alt skal bare være i orden nu!

Det lyder som om det er lige op over☺️

Jeg husker med min søn, der var jeg totalt i oversku, om fredagen (han er født på en tirsdag).. jeg hade haft lydt våde trusse om fredag da jeg stod op.. 

Om mandag var jeg ved jordemor, hun sage det kunne være Slimproppen der var gået, men han stod slet ikke fat så det kunne godt når lidt tid endnu 13dag før termin.. 

Tirsdag morgen kl 7 præcis kig mit vand... 

så jeg tro virkelige på den med når man pluslige føler energi og overskud til en hel masse, så er baby på vej lige om lidt👌🏻

Så god fødelse lige om lidt🤞🏼🙏🏻👌🏻☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere