Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Mænd og kærester - deres reaktion

30.maj 2019 kl. 16:44
Luk
Medlem siden 26-05-2019
30-05-2019 16:44
Luk
Medlem siden 26-05-2019
Godt skrevet
1

Hej alle, 

jeg vil dele en lidt ubehagelig sag med jer. Jeg er bare nysgerrig, om der er nogle meninger, eller erfaringer med lignende.

Jeg er 32 og min kæreste er 40 år. Vi har været sammen i tre år. Vi har fra starten været enig om at have børn. Vi gik i gang allerede i det første år, vi var sammen, og det lykkedes ikke i helt år.

Efter det blev min kæreste meget tvivlende - om han er klar til børn og om vores forhold kan holde i længden. Jeg sagde til ham, at det er vigtig for mig at vide, om han ønsker børn og hvornår. Men han kunne ikke beslutte sig i helt år. Vi brugt meget tid og energi på at snakke om det, men kom aldrig til konklusion. Han sagde altid det samme - han ved det ikke endnu, han er ikke altid tilfreds med vores forhold og derfor vil det være uansvarlig at få barn. Jeg spurgte ham mange gange, om han vil så ikke gå fra mig, når han er utilfreds. Men det ville han ikke. 

Sidste måned sagde jeg, at hvis vi ikke gå i gang med at prøve, vil jeg gerne flytte væk. Jeg var bange, at det bliver svært, at blive gravid, da det ikke lykkedes sidste gang i helt år, og jeg ville ikke miste alle mine fertile år ved at vente på ham. Han kunne godt forstå det  og efter laang diskusion var han villig til at droppe kondomer. 

Til vores overraskelse blev jeg gravid med det samme. Jeg var meget glad - og han blev meget ked af det.. Han fortryder det, siger, at han var uansvarlig og at han kan desværre ikke give mig det støtte, som jeg har brug for. Og når jeg spørger, hvad han vil så gøre, siger han, at han ikke ved det. 

Jeg selv ved nu ikke, hvad jeg skal gøre. Nogle gange tænker jeg, at jeg skal tage abort og glemme det hele - andre gange tænker jeg, at hvad der er sket, det er sket, og at jeg tage graviditeten som en gave, og tager det som det kommer. Bare i ikke er i tvivl - jeg ved godt, at det var dumt, naiv og uansvarlig fra mig. Da der var jo signaler, som jeg ignorerede. 

Min familie bor langt væk og jeg er bange om jeg vil klare at være enlig mor uden hjælp af dem. 

Hvis i har læst til her og vil gerne give et råd eller komentar - jeg bliver så taknemlig. 

Anmeld
Svar
papalala
Godt skrevet
1
papalala
30.maj 2019 kl. 16:51
Luk
Medlem siden 30-01-2016
11 startede debatter
1561 skrevne indlæg
30-05-2019 16:51
Luk
Medlem siden 30-01-2016
11 startede debatter
1561 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det er selvfølgelig ikke til at gætte hvordan det her ender. Men rigtig mage mænd tvivler på de er klar til børn, indtil de står med barnet i armene.
De kan ikke mærke alt det der sker i din krop, alle hormonerne og først bevægelserne fra den lille meget sent. Så det er virkelig svært for dem at forholde sig til det.

Hvis du elsker ham, så giv det en chance, og giv ham tid og plads.

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickers Daisypath Happy Birthday tickers
Godt skrevet
1
Lilypie Maternity tickers Daisypath Happy Birthday tickers
30.maj 2019 kl. 17:05
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1401 skrevne indlæg
30-05-2019 17:05
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1401 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Du skal da vælge baby hvis du vil en abort er heller ikke sjov. Dog skal man også huske at baby vil binde jer sammen for evigt.      Her var manden i i chock trods han har 3 børn. Vi var i behandling i 6 år og pludselig sad den der han brugte de næste 9 måneder på med jævne mellemrum at sige du er gravid. Du har en baby i maven. Osv. Og derefter 6 måneder på at sige fuck der ligger en baby og sovet i dem seng. Lol.  Nu venter vi nr 2 og ja han er stadig chokeret.  Faktisk var vi ude og spise i tirsdags og der sagde han det var så sidste gang i x antal år for kan man ikke med en baby.    Smiler bare for han er en god far.     Hvis man ikke som 40 årlig er klar til børn eller mener man er bliver man det aldrig. Er ihvertfald svært som 50 årlig at finde en pige der vil begynde på det 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
30.maj 2019 kl. 17:26
Luk
Medlem siden 26-05-2019
1 startede debatter
13 skrevne indlæg
30-05-2019 17:26
Luk
Medlem siden 26-05-2019
1 startede debatter
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tak for svaret! Og spændende, at din mænd reagere også kraftigt, trods at han har været gennem det flere gange. Jeg har selvfølgelig ikke lyst til abort - jeg bliver faktisk dårlig, bare jeg tænker på det. Og er bange, at vi vil en dag begge to fortrydde..

Anmeld
Svar
papalala
Godt skrevet
1
papalala
30.maj 2019 kl. 17:38
Luk
Medlem siden 26-05-2019
1 startede debatter
13 skrevne indlæg
30-05-2019 17:38
Luk
Medlem siden 26-05-2019
1 startede debatter
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tak for du har svaret, SanneMusen. Ja, det har jeg også hørt og jeg håber på, at han bliver en af de mænd.. Og at det hele kommer på plads. 

Jeg elsker ham, men blev lidt såret af alt den tvivleri efterhånden... Du har ret - jeg skal prøve at give ham noget tid og plads (det var jeg ikke så god til på det sidste, indrømmer jeg).

Anmeld
Svar
papalala
Godt skrevet
1
papalala

Slettet bruger

30.maj 2019 kl. 17:58
Slettet bruger
30-05-2019 17:58
Godt skrevet
1

Den er svær, jeg tror personligt ikke, at jeg ville have lyst til at få et barn med ham. Jeg ville være alt for såret over, at han har været så omskiftelig uden at tage konsekvensen af enten at stå fast på ikke at få et barn, hvis han virkelig ikke ville eller at have forsøgt at ændre på det han har været utilfreds med i jeres forhold. Jeg har meget brug for tryghed og forudsigelighed, (og ja, jeg ved, at man ikke kan planlægge sine følelser), men jeg ville mene, at han var for ustabil.

Omvendt er jeg også meget præget af, at jeg har et barn i forvejen og har super nemt ved at blive gravid, så jeg ville godt "turde" få en abort, hvis jeg var usikker på faderen. Men i din situation ville jeg nok ikke gøre det. Både fordi, at det har været svært at blive gravid og fordi at du gerne vil have børn og har ønsket det i tre år. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
30.maj 2019 kl. 18:11
Luk
Medlem siden 26-05-2019
1 startede debatter
13 skrevne indlæg
30-05-2019 18:11
Luk
Medlem siden 26-05-2019
1 startede debatter
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Next Time skrev :

Den er svær, jeg tror personligt ikke, at jeg ville have lyst til at få et barn med ham. Jeg ville være alt for såret over, at han har været så omskiftelig uden at tage konsekvensen af enten at stå fast på ikke at få et barn, hvis han virkelig ikke ville eller at have forsøgt at ændre på det han har været utilfreds med i jeres forhold. Jeg har meget brug for tryghed og forudsigelighed, (og ja, jeg ved, at man ikke kan planlægge sine følelser), men jeg ville mene, at han var for ustabil.

Omvendt er jeg også meget præget af, at jeg har et barn i forvejen og har super nemt ved at blive gravid, så jeg ville godt "turde" få en abort, hvis jeg var usikker på faderen. Men i din situation ville jeg nok ikke gøre det. Både fordi, at det har været svært at blive gravid og fordi at du gerne vil have børn og har ønsket det i tre år. 

Tak for det. Ja, han er ikke særligt stabilt og heller ikke proaktiv ift. forholdet. Men ellers en god person . Jeg har det så skidt med at tænke på abort... 

Anmeld
Svar
papalala
Godt skrevet
0
papalala
30.maj 2019 kl. 18:13
Luk
Medlem siden 29-12-2017
26 startede debatter
814 skrevne indlæg
Sidst online 11-10-2019
30-05-2019 18:13
Luk
Medlem siden 29-12-2017
26 startede debatter
814 skrevne indlæg
Sidst online 11-10-2019
Godt skrevet
0

Hej 😊 sikke da noget lort. Jeg vil sige, at min mand blev heller ikke glad da vi fandt ud af jeg var gravid.. han var mere.. nu? Jeg troede du sagde det tog et år.. og nå så er det jo sådan. Han var heller ikke så meget på da jeg var gravid.. men i dag er vores datter 3 år og de elsker hinanden! 

Samtidig vil jeg sige.. et barn alene uden familie tæt på, det ville jeg ALDRIG selv gøre. Man ved ikke hvilket barn man får. 

Jeg er udpræget B menneske, min datter vågner kl 5 hver morgen, har altid sovet under gennemsnittet og er stadig vågen hver nat. Min datter er desuden meget aktiv, hun er igang altid og hele tiden og det er altså hårdt.. jeg ville flytte tæt på familie hvis jeg skulle have barn selv. 

Kh 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

30.maj 2019 kl. 18:34
Slettet bruger
30-05-2019 18:34
Godt skrevet
0
papalala skrev :
Next Time skrev :

Tak for det. Ja, han er ikke særligt stabilt og heller ikke proaktiv ift. forholdet. Men ellers en god person . Jeg har det så skidt med at tænke på abort... 

Det forstår jeg godt, og du kender ham jo bedst og kan bedre vurdere om hans opførsel mon skyldes midlertidig panik eller regulær modvilje/ manglende lyst til at få et barn. Og jeg forstår godt, at abort ikke er drømmen i din situation, abort er squ aldrig drømmen, men jeg ville nok tænke det, især hvis det var mit værdigrundlag at mit barn skulle vokse op i kernefamilie lignende forhold. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

30.maj 2019 kl. 18:38
Slettet bruger
30-05-2019 18:38
Godt skrevet
2

Jeg kan godt forstå din skuffelse.

Men selv om I tidligere har forsøgt at få et barn, så er det helt legalt, at han er blevet i tvivl om jeres forhold, og så har han jo ret i, at det ikke er særlig ansvarligt at få et barn. 

Og det er jo også legalt at blive i tvivl, om man overhovedet ønsker at få børn. 

Så jeg forstår faktisk ikke, at du valgte at blive gravid med ham. Det er jo tydeligt, at du pressede ham. 

Du skriver, at du har spurgt ham, om han ikke ville gå fra dig, hvis han var utilfreds med jeres forhold. Har du aldrig spurgt ham, hvorfor han var utilfreds ? - og gjort noget for, at I sammen kunne ændre på det, der ikke fungerede.

Og hvorfor mon du ikke selv tog beslutningen og valgte at gå fra ham ?

Du blev gravid med det samme, og det er måske kommet som lidt af et chok for ham, at det gik så hurtigt. 

Måske har han bare brug for tid til at vænne sig til tanken. Jeg tænker, at det kunne være en god idé at prøve med parterapi. 

Du er nok nødt til at have i baghovedet, at du kan ende som enlig mor, men det er jo stadig vigtigt, at I kan samarbejde om forældrerollen.

Håber det løser sig for dig/jer.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
30.maj 2019 kl. 19:09
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1236 skrevne indlæg
30-05-2019 19:09
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1236 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

For mig havde der ingen tvivl været, jeg ville end ikke overveje at få en abort uanset om jeg blir alene med barnet eller ej. 

Men jeg er ikke dig, og hverken kan eller vil råde dig. Bare give dig en krammer

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere