Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hjælp, jeg skal jo føde!

Slettet bruger

03.august 2018 kl. 20:29
Slettet bruger
03-08-2018 20:29
Godt skrevet
0

Ja, jeg ved godt der er længe til januar endnu, men jeg kom bare til at tænke på det for nylig. Har gjort det 3 gange før og sidste gang var jeg ikke engang særlig nervøs under graviditeten, og nu sidder jeg allerede i uge 15 og tænker på det!

Og jeg havde endda en drømmefødsel sidst, der var hurtigt overstået og uden komplikationer. Jeg har styr på vejrtækningsteknikker, hvordan jeg vil føde, hvad jeg skal have med osv.

Men nej nej nej, jeg kan slet ikke tænke på efterveerne!!! Hvordan bliver de ikke efter nummer 4? De var SINDSSYGE sidste gang. Det værste ved hele fødslen! :S

Er jeg den eneste der allerede er begyndt at tænke på fødslen?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.august 2018 kl. 21:25
Luk
Medlem siden 19-04-2018
3 startede debatter
39 skrevne indlæg
03-08-2018 21:25
Luk
Medlem siden 19-04-2018
3 startede debatter
39 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg skal have nummer 5 og det er faktisk også det jeg frygter mest synes det var slemt med slemt på ved nummer 4.

Anmeld
Svar
Pige fra 2004, pige fra 2008, dreng fra 2012 og pige fra 2013. Termin med nummer 5. d. 5/12-2018
Godt skrevet
1
Pige fra 2004, pige fra 2008, dreng fra 2012 og pige fra 2013. Termin med nummer 5. d. 5/12-2018
03.august 2018 kl. 22:45
Luk
Medlem siden 30-05-2013
38 startede debatter
284 skrevne indlæg
03-08-2018 22:45
Luk
Medlem siden 30-05-2013
38 startede debatter
284 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Bare lige et lille input, jeg fødte nr. 4 for snart 4 mdr. siden og havde stort set ingen efterveer 😊 Det på trods af at jeg havde forfærdeligt mange efter sidste fødsel.

Så du behøver ikke nødvendigvis at få de vildeste efterveer fordi det er nr. 4 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1

Slettet bruger

04.august 2018 kl. 00:37
Slettet bruger
04-08-2018 00:37
Godt skrevet
0

Jeg håber godt nok det ikke bliver så slemt for mig så. Efter nr. 2 var det slemt og jeg tænkte at det ikke kunne blive værre, men så kom nr. 3.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.august 2018 kl. 08:41
Luk
Medlem siden 05-01-2018
11 startede debatter
1515 skrevne indlæg
04-08-2018 08:41
Luk
Medlem siden 05-01-2018
11 startede debatter
1515 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er virkelig også begyndt at blive nervøs for hvordan det er at føde, og det hjælper jo ikke på det at man ikke aner på forhånd hvordan lige præcis ens egen fødsel bliver. Prøver at fortælle mig selv, at når jeg ikke har haft nogen komplikationer i graviditeten, så får jeg det nok heller ikke under fødslen, men aner ikke i hvor høj grad det overhovedet har en sammenhæng 😂 Og det fjerner jo heller ikke bekymringen for hvor ondt det kommer til at gøre.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.august 2018 kl. 10:34
Luk
Medlem siden 24-12-2015
53 startede debatter
838 skrevne indlæg
04-08-2018 10:34
Luk
Medlem siden 24-12-2015
53 startede debatter
838 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

her er det pludselig gået op for mig at jeg risikere at skulle føde helt alene her anden gang.

Jeg er solomor og min egen mor var med da min datter blev født, men da min far oftest ligger ude fra man-fredag med arbejdet og mine brødre reelt gør lidt det samme betyder det at hvis jeg går i fødsel på en hverdag er det min mor som må tage min datter og så er jeg alene, medmindre lillebror sørger for at komme ud i vuggestuens åbningstid 😊

min far her tilbudt at tage ferie men det er jo umuligt at forudsige hvornår fødslen går igang, med min datter blev jeg sat igang 10 dage før termin.

Så det er pludselig blevet min største tanke omkring fødslen, hvor det før var hvordan efterveerne ville være og hvordan det mon ville være at gå i en fødsel af sig selv hvis det var...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

04.august 2018 kl. 12:22
Slettet bruger
04-08-2018 12:22
Godt skrevet
0

Jeg er et eller andet sted glad for at jeg ikke er ene om at føle mig nervøs nu her. Jeg var så fuld af selvtillid sidst, så jeg kan slet ikke forstå det.

Uha at føde alene er faktisk også noget jeg frygter, men det er mest fordi jeg frygter at føde derhjemme før manden når hjem og med børnene hjemme, fordi det kan gå hurtigt lige pludselig. Sidst fik jeg at vide, da jeg kom ind, at min datter lå helt nede på en vandbobble, som kunne briste hvornår det skulle være, og så ville hun komme ud. Ja, så jeg kunne reelt have født i bilen! :S

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere