Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hjemmegående mødre

26.februar 2019 kl. 20:41
Luk
Medlem siden 06-04-2014
26-02-2019 20:41
Luk
Medlem siden 06-04-2014
Godt skrevet
0

Hej alle. Jeg er ny her inde og kunne godt bruge nogle råd :) Jeg har to dejlige børn på ca. 15 mdr. De går i dagpleje og jeg er igang med et grundforløb på skole.. Jeg har inderst inde godt ville gå hjemme med dem, men økonomien var ikke til det. MEN.. så er kommunen i mellemtiden gået ind og godkendt hjemme pasning.. altså så man kan få penge for at gå hjemme op til et år med sine børn. 

Hvor forkert vil i mene at det er at tage dem ud af dagplejen for selv at passe? Jeg vil afslutte grundforløbet til sommer og så ville det passe med at jeg kunne passe til de skal starte i børnehave. Jeg tænker bare meget på om det er forkert når nu at de " er ude og igang.. " på den anden side er jeg ikke i tvivl om at de ville vælge mig hvis de kunne.. 

Det skal lige siges at de er kun de to børn hos dagplejen.. og så er der en gang imellem nogle gæste børn.. 

Men jeg tænker også på om man i nærheden af hvor man bor kan komme ud og være sammen med andre børn/ mødre ? Nogen der kender nogle gode grupper eller noget? Jeg har ikke et kæmpe netværk af veninder der har børn i ca samme alder og de skal ud og være sammen med andre. 

Håber at der er nogle det kan hjælpe/ måske selv går hjemme og har nogen ideer :) 

Vh cristina 

Anmeld
Svar
Elsker mine børn.
Godt skrevet
0
Elsker mine børn.
26.februar 2019 kl. 21:04
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1152 skrevne indlæg
26-02-2019 21:04
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1152 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Er svært at svare på om der er Nogen nær dig der mødes. Evt prøv hvis byen har en facebook trappe st spørge efter andre hjemmegående.      Jeg kører i legestue med min dreng 20 min væk fra mig.   Du kan sagtens tage dem ud hvis det er det du vil ka. Ikke se hvorfor.   Du skal jo bare beskæftige dem selv så 😀.    Når Man er hjemmegående skal du huske du er på 24 timer i døgnet uden at kunne tage fri. Og det kan være røvhårdt aldrig at have lidt tid til sig selv.   Når det er sagt trods div ulemper ville jeg nu ikke bytte nyder at gå herhjemme med min dreng.    På facebook findes også div grupper for hjemmepassede bør   Måske der er en gruppe for folk nær dig?  

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
26.februar 2019 kl. 21:08
Luk
Medlem siden 10-11-2013
22 startede debatter
615 skrevne indlæg
26-02-2019 21:08
Luk
Medlem siden 10-11-2013
22 startede debatter
615 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Gør det!!! De er kun små så kort tid. 

Du er deres mor og tilknytningen til dig er det allervigtigste mens de er så små. Du har mulighed for at give dem det allerbedste og skabe det bedste fundament for deres fremtidige udvikling.

Anmeld
Svar
K: 36 - PCO M: 38 - stærkt nedsat sædkvalitet. PB påbegyndt november 2012. 1. ICSI januar 2014 - bio. 2. ICSI marts 2014 - ÆO aflyst. Fryseforsøg maj 2014 - negativ. Fryseforsøg juni 2014 - POSITIV! Termin marts 2015. PB2. Fryseforsøg november 2017 - æo aflyst. 1. ICSI december 2017 - negativ. 2. ICSI januar 2018 - negativ. Fryseforsøg marts 2018 - negativ. Fryseforsøg maj 2018 - negativ. 3. ICSI juni 2018 - æo aflyst pga overstimulering. Fryseforsøg september 2018 - negativ. 4. ICSI oktober 2018 - negativ. 5. ICSI december 2018 - negativ. Fryseforsøg januar 2019 - negativ. Fryseforsøg februar 2019 - ma.
Godt skrevet
4
K: 36 - PCO M: 38 - stærkt nedsat sædkvalitet. PB påbegyndt november 2012. 1. ICSI januar 2014 - bio. 2. ICSI marts 2014 - ÆO aflyst. Fryseforsøg maj 2014 - negativ. Fryseforsøg juni 2014 - POSITIV! Termin marts 2015. PB2. Fryseforsøg november 2017 - æo aflyst. 1. ICSI december 2017 - negativ. 2. ICSI januar 2018 - negativ. Fryseforsøg marts 2018 - negativ. Fryseforsøg maj 2018 - negativ. 3. ICSI juni 2018 - æo aflyst pga overstimulering. Fryseforsøg september 2018 - negativ. 4. ICSI oktober 2018 - negativ. 5. ICSI december 2018 - negativ. Fryseforsøg januar 2019 - negativ. Fryseforsøg februar 2019 - ma.

Slettet bruger

26.februar 2019 kl. 21:32
Slettet bruger
26-02-2019 21:32
Godt skrevet
1

Det er sjældent synd for børn at være hjemme ved deres forældre 🤷‍♀️😉 og det lyder jo også som om du kan tilrettelægge det sådan at de ikke kortvarigt skal retur til dagpleje før børnehavestart - det ville for mig være at foretrække for at undgå 2 hurtige skift, men jeg ville nu nok stadig vælge at tage dem hjem og så se ind i en løsning for de måneder det måtte dreje sig om at jeg manglede. Nå det var er sidespor 🤪

Jeg vil anbefale dig at kigge ind i FB-gruppen Moderne Hjemmegående Forældre - blandet skare af mennesker der af mange forskellige årsager er hjemmegående forældre. Nogle hjemmepasser, andre ikke, men du vil helt sikkert kunne blive ledt hen til lokale grupper for hjemmepassere, få fif til legestuer osv. Og hvis du søger efter tips til at bringe sådan noget som omkostninger til mad ned så er der nogle seriøst seje mennesker derinde som næsten kan trylle med ingenting - det kan være meget inspirerende og også give luft i en økonomi, der jo ofte bliver lidt (eller meget) mindre med en forældre hjemme. 

Hjemmeunger.dk er også et besøg værd.

Indre mission har legestuer rundt omkring - der er stor forskel på hvor meget det religiøse fylder, bare lige inden de afskrives alene pga. af det er dem. Jeg kom fast i en lokalt, hvor vi sang nogle børnesalmer og hørte bibelhistorie men alt gjort på et niveau alle kunne være med på og uden missionering eller forsøg på at hverve medlemmer. En rigtig ildsjæl der drev det.

Der er også private legestuer rundt omkring.

Jeg tror der er meget forskel på hvor nemt det er at opstøve i ens lokalområde så det kommer også an på hvor langt du vil køre osv. 

Når du har muligheden og lysten er der - så endelig gør det. Det år kommer aldrig igen.

Dog lige vær opmærksom på at få tjekket om din kommune har en bestemt alder de højst giver tilskud til - i min gamle kommune var det kun børn op til 2 år nemlig.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
26.februar 2019 kl. 22:19
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
26-02-2019 22:19
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

God ide med legestuer .Jeg prøver at Google og kigge efter grupper på Facebook  , tak :) jeg ved at det er hårdt, jeg gik hjemme med dem selv hele barslen, men det gør ikke noget. Det er det værd . 

Anmeld
Svar
Elsker mine børn.
Godt skrevet
0
Elsker mine børn.
26.februar 2019 kl. 22:27
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
26-02-2019 22:27
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det kommer til at passe med børnehave start. Jeg vil ikke have at de skal i dagpleje igen en måned ca. Og så tages fra.. det bliver noget forvirrende for dem. 

Jeg vil da prøve de grupper du nævner, lyder spændende! Og så vil jeg se på Google hvad der er af legestuer og måske svinge forbi en dag med børnene for at se hvad det er for noget:) 

Jeg har tjekket for denne kommune og det er til at børnene er 2,9 , som også er opstart i børnehave i denne kommune. Mange tak for svaret, der er en masse godt jeg kan få set efter .

Anmeld
Svar
Elsker mine børn.
Godt skrevet
1
Elsker mine børn.
26.februar 2019 kl. 22:28
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
26-02-2019 22:28
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Du har så meget ret. Jeg gør det! :) 

Anmeld
Svar
Elsker mine børn.
Godt skrevet
1
Elsker mine børn.
26.februar 2019 kl. 22:41
Luk
Medlem siden 12-05-2017
10 startede debatter
154 skrevne indlæg
26-02-2019 22:41
Luk
Medlem siden 12-05-2017
10 startede debatter
154 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det lyder da helt vildt skønt, hvis du har mulighed for at have dem derhjemme. Det synes jeg intet forkert der er i. 

Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i, men kan du ikke google dog frem til, om der findes nogle legegrupper? Og ellers kan du måske selv oprette en, søge folk på Facebook mm :) 

Ville ønske vi havde økonomi til, at jeg kunne holde min datter hjemme de næste år :) 

Anmeld
Svar
http://www.altogintet.dk
Godt skrevet
1
http://www.altogintet.dk
27.februar 2019 kl. 00:02
Luk
Medlem siden 22-09-2015
24 startede debatter
291 skrevne indlæg
27-02-2019 00:02
Luk
Medlem siden 22-09-2015
24 startede debatter
291 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er hjemmegående med mine fast på 8 månede snart med min 2,5prige og min pige på 16mdr  Gruppen moderne hjemmegående på Facebook er ret fin. Derigennem fandt jeg os nogle lokal grupper. 

Anmeld
Svar
<3
Godt skrevet
0
<3
27.februar 2019 kl. 13:18
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
27-02-2019 13:18
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hej. Jeg vil prøve at Google , og god ide med selv at lave et opslag om lege grupper :) jeg bor i Guldborgsund kommune og de giver vist det maximale beløb pr barn og jeg har tvillinger så det kan heldigvis godt lade sig gøre. Jeg kommer til at få det samme som hvis/når jeg skal videre på hovedforløb.. jeg gør det. Jeg var mest bekymret for om det var forkert når nu de er ude. Så skal de kastes ud i det igen når de skal i børnehave, men men, der er de jo ældre så det er sikkert en hel del nemmere end da de sku starte i dagpleje. 

Hvor gammel er din datter? :) 

Ærgerligt at du ikke kan hvis du gerne vil være hjemme med hende. 

Anmeld
Svar
Elsker mine børn.
Godt skrevet
1
Elsker mine børn.
27.februar 2019 kl. 13:22
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
27-02-2019 13:22
Luk
Medlem siden 06-04-2014
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Okay. Må jeg spørge hvor tit du tager ud med dine børn så og er sammen med andre børn? 

Jeg har prøvet at tilmelde mig den gruppe på Facebook med moderne hjemmegående forældre, men det er snart 1,5 uge siden og jeg er ikke blevet tilmeldt endnu. Men jeg har fået en masse gode svar og forslag nu så jeg skal nok finde steder at tage hen med børnene så de stadig kommer ud blandt andre børn:) 

Anmeld
Svar
Elsker mine børn.
Godt skrevet
0
Elsker mine børn.
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere