Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

hvordan går det juli mødre??

28.januar 2018 kl. 08:20
Luk
Medlem siden 20-11-2017
28-01-2018 08:20
Luk
Medlem siden 20-11-2017
Godt skrevet
0

så er vi vist ved at være ovre nf osv i juli gruppen og næste store skridt bliver md scanning! Selv håber jeg at den bliver bedre end nf! Fik dårlige tal på alle 3 kromosoner (1/59 på downs) og måtte et langt forløb igennem først med 6 dages ventetid på en moderkage biopsi og derefter 5 dages ventetid på svar! Heldigvis var svaret super positivt og vores lille baby dreng er sund og rask ??

I næste uge er der jordmoder besøg, det bliver spændende ?? 

Kaster stadig daglig op og har kvalme, men ellers går det godt! Er 15+2 nu ??

Hvordan har i andre juli mødre det??? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.januar 2018 kl. 14:03
Luk
Medlem siden 17-06-2014
2 startede debatter
23 skrevne indlæg
28-01-2018 14:03
Luk
Medlem siden 17-06-2014
2 startede debatter
23 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvor dejligt for jer at alt er fint, trods lave risikotal :-)

Jeg er i dag 16+1 og min lede kvalme og opkast stoppede i denne uge. Juhu! Det er som at få sit liv tilbage igen 😂 Jeg har det så godt - ingen gener.

Jeg venter spændt på at kunne mærke liv udenpå maven. Har mærket små smølfespark de seneste par uger. Min datter på 3 år er så optaget af hvornår hun kan mærke lillesøster.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.januar 2018 kl. 16:46
Luk
Medlem siden 20-11-2017
22 startede debatter
200 skrevne indlæg
Sidst online 15-01-2021
28-01-2018 16:46
Luk
Medlem siden 20-11-2017
22 startede debatter
200 skrevne indlæg
Sidst online 15-01-2021
Godt skrevet
0

Dejligt at i trods en svær periode, er kommet ud med et godt resultat, og kan glæde jer til jeres lille dreng:-)

Jeg er 15+3, og synes jeg har kunne mærke liv lidt tid, men er første gangs så ved jo ikke hvad jeg skal gå efter. Men har haft rumsteren i underlivet, som ikke har været ubehagelig eller ledsaget af luft😂

Ligeledes er min kvalme jeg har haft de sidste uger på retur, trods jeg her i weekenden har måtte stå med hovedet i kummen 2 gange. Men det er fordi jeg ikke for spist morgenmad i ordenlig tid..  Og så er jeg endnu engang (var det også i uge 7-8) i en periode med mange ligament smerter. Vi joker med at lille blob udbygger til en penthouse lejlighed 😂Maven derimod synes jeg ikke vokser, så man kan se det, så føler mig bare lidt sukker tyk;-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

28.januar 2018 kl. 18:56
Slettet bruger
28-01-2018 18:56
Godt skrevet
0

Dejligt at høre det går godt ved jer andre... :) 

Her går det også fint.. er dog allerede ramt af stærke smerter pga. bækkenløsning (Havde jeg også i forrige graviditet) og kan se frem til en deltidsygemelding nu.. :/ Hm, men hellere det end at ende halvinvalid... 

Jeg mærker også godt med liv fra tid til anden.. det er endnu ikke hver dag baby sparker godt nok til, men nogle dage er der livlig aktivitet... Vi ser også meget frem til MD sidst i februar, hvor vi forhåbenligt også finder ud af kønnet.. :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.januar 2018 kl. 19:50
Luk
Medlem siden 28-05-2010
3 startede debatter
51 skrevne indlæg
28-01-2018 19:50
Luk
Medlem siden 28-05-2010
3 startede debatter
51 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er lidt i to lejre - juni/juli gruppen med termin 28. juni så hopper lige med i tråden :-)

jeg er 18+3 og har det godt bortset fra bækkensmerter angry havde BL i første graviditet men utroligt nok ikke i anden men frygter den er på vej.. æv håber jeg slipper. 

Har mærket liv allerede 14+0 og min mand og vores to piger mærkede det for en uge siden. Så vidunderlig følelse 

Synes jeg er blevet ret stor allerede og pga generne er jeg allerede i vraltegang midt på dagen. Og så en ting der undrer mig: plukveer. Synes ikke jeg havde dem så tidligt sidst. 

Har I det??

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
29.januar 2018 kl. 09:41
Luk
Medlem siden 08-12-2017
3 skrevne indlæg
29-01-2018 09:41
Luk
Medlem siden 08-12-2017
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Dejligt for jer at i, i sidste ende fik et positivt svar og den lille er sund og rask :) 

Her er vi også kommet godt over NF scanning og venter i spænding på den næste. Synes stadig der er lang tid til d. 1 Marts. Og spændingen efter forhåbentligt at kunne se barnets køn. 

Jeg er førstegang gravid Og er idag i 16+0 med termin 16/7. Og har desværre allerede gået sygemeldt siden 15. Januar jeg har i mange år fået medicin mod kronisk hovedpine. Og har begrund af graviditet fået taget alt medicin fra mig. Så har meget hovedpine og slemme migræneanfald hver dag. derfor har jeg følelsen af en lidt lang og smertefuld graviditet. Til gengæld gik jeg nemt igennem 1. Trimester uden kvalme og smerte. 

Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg kan mærke liv i maven. Har haft lidt boblende fornemmelse nogen få gange men ellers ingen tegn. Håber det snart kan mærkes. 

Håber i andre har det godt i jeres graviditet og går lidt nemmere igennem. Ha en god dag ☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.februar 2018 kl. 14:53
Luk
Medlem siden 17-11-2017
146 skrevne indlæg
15-02-2018 14:53
Luk
Medlem siden 17-11-2017
146 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Uuhh den moderkage biopsi, var jeg også igennem... 

dejligt det gik godt ! 

NF gik fint, 1:909, men jeg er 42, så ønskede selv biopsi. Ja, drøn hårdt at vente på. Og ikke lige den sjoveste undersøgelse. 

Fik svar på alle de sidste kromosom undersøgelser for 4 dage siden, alt normalt, og det er også en dreng 😊 

Jeg er nu 18+1 og døjer stadig med ekstrem træthed, så skal have taget blodprøver. Ellers føler jeg mig besværet, men det er jo ikke ligefrem baby, men de kilo, der er røget på. 

Mærker ikke baby, tror jeg.. 😊 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere