Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvor meget har I købt til baby?

01.april 2018 kl. 12:58
Luk
Medlem siden 01-12-2010
01-04-2018 12:58
Luk
Medlem siden 01-12-2010
Godt skrevet
0

Ja, som overskriften siger, hvor meget har I købt til baby og hvad mangler i?

Jeg har købt det meste tøj, mangler faktisk kun et par søde heldragte, og tøjet hun skal hjem i  Jeg har rigtig mange fine og ubrugte ting fra min søn og datter som lillemusen kan overtage, så det er dejligt. Desuden arver hun også ting som vugge, tremmeseng, kravlegård samt lækre dunlopillo madresser. 

Jeg har købt sutter, sutteflaske, stofbleer, plejeting (som natur-børste, negleklipper, salver og sæber) dyner, puder og lagner...

Jeg mangler nogle store ting, som:

Barnevogn (Det bliver en Odder barnevogn, jeg var så glad for vores gamle)

Autostol.

Puslepude (Ønsker mig den fra Leander, den ser skide smart og hygiejnisk ud)

De ting bliver indkøbt her i April og Maj måned sad

Tja, og så er jeg begyndt at købe bleer og vådservietter, så der er noget på lager 

Hvordan står det til med jeres indkøb?smiley

Anmeld
Svar
Stolt mor til en dreng fra 2012, pige fra 2013 & en pige fra 2018
Godt skrevet
0
Stolt mor til en dreng fra 2012, pige fra 2013 & en pige fra 2018

Slettet bruger

01.april 2018 kl. 13:56
Slettet bruger
01-04-2018 13:56
Godt skrevet
0

Vi har ikke skulle købe så meget, da vores yngste kun er 14 mdr og nr. 5 også blir en pige :) Så alt Siljes tøj (stort set kun småfolk) får Sigga også :)

Vi har dog købt dobbeltvogn - Emmaljunga dobble viking og har også købt endnu en Stokke Sleepi så pigerne har ens senge (de skal nemlig på sigt dele værelse). 

Bleer har vi en masse, var så heldig at få en masse prøvepakker Libero, så der er rigeligt i str. 1 og 2 :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2018 kl. 21:58
Luk
Medlem siden 17-06-2014
2 startede debatter
23 skrevne indlæg
01-04-2018 21:58
Luk
Medlem siden 17-06-2014
2 startede debatter
23 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

HVor er I vilde 😊🙌🏻 Jeg har ingenting købt endnu... Venter en pige og har en datter på 3 år i forvejen, så forventer at genbruge det meste fra hende.

Det eneste vi skal ud og købe er en ny autostol, en ammepude og så lidt sommertøj. Men jeg kan ikke overskue indkøb og overblik  over storesøsters gamle tøj, før min barsel starter i maj 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
01.april 2018 kl. 22:54
Luk
Medlem siden 22-01-2018
1 startede debatter
31 skrevne indlæg
01-04-2018 22:54
Luk
Medlem siden 22-01-2018
1 startede debatter
31 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvor er I seje! Sikke meget I har styr på. Jeg kan heller ikke lige samle overblikket endnu så det bliver når jeg går på barsel 4 uger før termin i start juli - jeg regner dog med en del kan genbruges fra første barn.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.april 2018 kl. 12:37
Luk
Medlem siden 29-09-2016
25 startede debatter
575 skrevne indlæg
08-04-2018 12:37
Luk
Medlem siden 29-09-2016
25 startede debatter
575 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har ikke rigtig købt noget og kommer nok heller ikke til det. Heldigvis er lillepigen nummer 2. Min mand gik jo pludselig midt i det hele, så hele graviditeten har stået på skilsmisse, advokatregninger og skal flytte her om 1 måneds tid.

Men, jeg har arvet pigetøj (har selv en dreng i forvejen), søskendevogn (22 måneder imellem) og tremmeseng.

Genboen er igang med at strikke varme trøjer og veninden er igang med at hækle et barnevognstæppe. 

Da amningen gik skævt sidst, så skal jeg have ammebrikker, ammeindlæg og brystpumpe. Nå ja, lanolinsalve. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.april 2018 kl. 14:15
Luk
Medlem siden 21-11-2012
73 skrevne indlæg
11-04-2018 14:15
Luk
Medlem siden 21-11-2012
73 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har købt tøj, men mangler og få det endelige overblik. Ligenu står det i poser. Hun overtager vugge, tremmeseng, barnevogn, dyne fra sine storebrødre.

Her mangler jeg; Sleepbag, sengerand, højstol og måske fire nye autostole. Hun er nr fire og vi skal have plads til alle i bilen, men drenges nuværende stole fylder så meget, at de to store ikke kan spænde sig selv for yngstemandens stol. Måske en søskendevogn- Vi bor ude på landet, så vi bruger meget bilen og jeg er ikke sikker på, at vi får den brugt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere