Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

TERMINSGRUPPE FOR SOLO MØDRE

12.januar 2019 kl. 09:54
Luk
Medlem siden 21-11-2018
12-01-2019 09:54
Luk
Medlem siden 21-11-2018
Godt skrevet
0

Kære alle - er der nogen som ved, at der findes en terminsgruppe for solomødre kun? Har forsøgt at melde mig på terminsgruppe for juli 2019, men ikke modtaget invitation - har tjekket Fb og der er 2 grupper for termin til juli.

Så derfor blev jeg nysgerrig på, om der mon findes en gruppe så specefik som kun for solo mødre :)

krams

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.februar 2019 kl. 07:52
Luk
Medlem siden 20-03-2016
3 skrevne indlæg
22-02-2019 07:52
Luk
Medlem siden 20-03-2016
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej :) 

Jeg ved heller ikke rigtigt med grupper herinde og kunne også godt bruge at snakke med andre solo mødre, da jeg også er det selv. 

Jeg har termin d. 20. april. Hvis du har lyst til at skrive så giv besked, så kan vi evt. udveksle numre. Jeg har ikke offentlige medier, så er ikke medlem af nogle grupper endnu. 

Vh. Michelle 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.april 2019 kl. 02:18
Luk
Medlem siden 11-05-2011
2 startede debatter
193 skrevne indlæg
12-04-2019 02:18
Luk
Medlem siden 11-05-2011
2 startede debatter
193 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
grytesk skrev :

Kære alle - er der nogen som ved, at der findes en terminsgruppe for solomødre kun? Har forsøgt at melde mig på terminsgruppe for juli 2019, men ikke modtaget invitation - har tjekket Fb og der er 2 grupper for termin til juli.

Så derfor blev jeg nysgerrig på, om der mon findes en gruppe så specefik som kun for solo mødre :)

krams

Jeg har bare i det hele taget ledt efter en (juli 2019) terminsgruppe på fb, der ikke er styrret af jordemødre og andet godtfolk, der gerne vil promovere deres forretning.

Er ikke lykkedes mig at finde en.

Jeg er også solomor (selvvalgt).

Tænker, vi/ man må oprette en gruppe selv, for enten er der ikke nogen eller også er den hemmelig, så den ikke kan søges frem.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.april 2019 kl. 19:15
Luk
Medlem siden 09-05-2015
94 skrevne indlæg
16-04-2019 19:15
Luk
Medlem siden 09-05-2015
94 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der er en hemmelig terminsgruppe på facebook, for alle med termin i juli, men tror jeg er den eneste solomor der er med derinde. 

Men hvis du går ind i tråden lidt længere nede af siden her, og skriver til Generalensmor så kan hun tilføje dig gruppen :)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
17.april 2019 kl. 21:49
Luk
Medlem siden 20-03-2016
3 skrevne indlæg
17-04-2019 21:49
Luk
Medlem siden 20-03-2016
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej igen. 

Var der nogen af jer som oprettede en gruppe et sted for solo mødre?

Jeg har ikke facebook men Instagram, hvis der er nogen som har lyst til at skrive hedder jeg MichelleHersted på instagram og ellers har jeg mobil og vil gerne skrive SMS eller WhatsApp, så man evt. kunne arrangere et møde efter fødslen. Jeg har termin d. 20 april, så det er inden længe.

God aften til alle jer solo mødre. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.april 2019 kl. 20:52
Luk
Medlem siden 24-10-2016
14 startede debatter
152 skrevne indlæg
18-04-2019 20:52
Luk
Medlem siden 24-10-2016
14 startede debatter
152 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvis i er gravide med donor, så kan jeg anbefale SEM forum (selvvalgt enlig mor). Jeg tror at det dukker op, hvis man googler SEM Proboards. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.april 2019 kl. 19:59
Luk
Medlem siden 11-05-2011
2 startede debatter
193 skrevne indlæg
19-04-2019 19:59
Luk
Medlem siden 11-05-2011
2 startede debatter
193 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja sem proboards er et mange år gammel site.

Jeg ved dog ikke, hvor meget gang, der er i det forum mere?

Der er for ca. 8 år siden oprettet en sideløbende fb gruppe (dog hemmelig).
Som udgangspunkt kan jeg anbefale den gruppe, MEN der er MANGE medlemmer og det har gjort den lidt "upersonlig" henad vejen...synes jeg.
Den er for både dem, der overvejer at blive selvvalgt enlig mor, dem, der er i behandling, de gravide og dem, der allerede har donorbørn (og eneadoptanter).

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.april 2019 kl. 12:33
Luk
Medlem siden 11-05-2011
2 startede debatter
193 skrevne indlæg
27-04-2019 12:33
Luk
Medlem siden 11-05-2011
2 startede debatter
193 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har oprettet en gruppe for solomødre nu.
I kan sende en pb på facebook og adde mig som ven (jeg hedder Lene Mejer og mit profilbillede er Pippi, der løfter sin hest...coverbilledet er en solnedgang).
Gruppen er hemmelig - det er derfor, I er nødt til at adde mig som ven. Ellers kan jeg ikke lukke jer ind.
Gruppen er for alle selvvalgte solomødre i hele landet med termin i 2019....hvor gammel man er, om det er 1., 2. eller 3. barn er underordnet.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 Fordele og 2 ulemper ved at bruge belly binder efter fødslen

Teorien er at man kan støtte sin mave og hjælpe sine mavemuskler med en belly binder efter fødslen. Det er jo fantastisk, men virker det? Læs mere

Er din bækkenbund bæredygtig?

Sådan mærker du om din bækkenbund er klar til at træne og løbe efter din fødsel, samt tips til at arbejde med bækkenbunden. Læs mere

9 tips til nemt at komme tilbage fra barsel

At komme tilbage fra barsel kan være utroligt stressende og en følelsesmæssig rutsjebane. Få gode tips til at håndtere det. Læs mere

5 tips når moderkærligheden lader vente på sig

Man har mange tanker om, hvordan det bliver at være mor. Måske bliver det ikke helt som forventet, den forventede moderkærlighed er der bare ikke rigtigt. Læs mere

Baby skal have mad døgnet rundt - sådan passer du på dig selv

Når baby er kommet til verden, er det ikke ualmindeligt, at det kræver at spise hver 2-3 time døgnet rundt. Nogle babyer vil spise oftere. Derfor er det vigtigt, at du husker at passe ekstra godt på dig selv, når du kan, da det kræver meget af dig og din krop at opfylde dit nyfødte barns behov. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 Fordele og 2 ulemper ved at bruge belly binder efter fødslen

Teorien er at man kan støtte sin mave og hjælpe sine mavemuskler med en belly binder efter fødslen. Det er jo fantastisk, men virker det? Læs mere

Er din bækkenbund bæredygtig?

Sådan mærker du om din bækkenbund er klar til at træne og løbe efter din fødsel, samt tips til at arbejde med bækkenbunden. Læs mere

9 tips til nemt at komme tilbage fra barsel

At komme tilbage fra barsel kan være utroligt stressende og en følelsesmæssig rutsjebane. Få gode tips til at håndtere det. Læs mere

5 tips når moderkærligheden lader vente på sig

Man har mange tanker om, hvordan det bliver at være mor. Måske bliver det ikke helt som forventet, den forventede moderkærlighed er der bare ikke rigtigt. Læs mere

Baby skal have mad døgnet rundt - sådan passer du på dig selv

Når baby er kommet til verden, er det ikke ualmindeligt, at det kræver at spise hver 2-3 time døgnet rundt. Nogle babyer vil spise oftere. Derfor er det vigtigt, at du husker at passe ekstra godt på dig selv, når du kan, da det kræver meget af dig og din krop at opfylde dit nyfødte barns behov. Læs mere