Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvornår fortæller I den glædelige nyhed?

15.december 2019 kl. 13:25
Luk
Medlem siden 19-01-2014
15-12-2019 13:25
Luk
Medlem siden 19-01-2014
Godt skrevet
0

Jeg er bare nysgerrig efter at høre, hvornår I fortæller nyheden til familien? Vi overvejer at fortælle det juleaften, hvor jeg er 9+0. 

Må jeg høre? 😊

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 14:02
Luk
Medlem siden 04-09-2016
15 startede debatter
62 skrevne indlæg
15-12-2019 14:02
Luk
Medlem siden 04-09-2016
15 startede debatter
62 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi fortæller det her henover julen hvor vi er samlet med familien... Så ved begge sider af

familien det inden nytår. Jeg er i uge 8 der. Vi synes det er rart at de ved det tidligt. Så er der nogle til at samle os op, hvis noget skulle gå galt. 
Derudover tvivler jeg på at jeg kan skjule min mave meget længere end det. Den vokser derud af allerede. indecision

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 14:05
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
936 skrevne indlæg
15-12-2019 14:05
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
936 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Mitstørsteønske skrev :

Vi fortæller det her henover julen hvor vi er samlet med familien... Så ved begge sider af

familien det inden nytår. Jeg er i uge 8 der. Vi synes det er rart at de ved det tidligt. Så er der nogle til at samle os op, hvis noget skulle gå galt. 
Derudover tvivler jeg på at jeg kan skjule min mave meget længere end det. Den vokser derud af allerede. indecision

Det gør min også. Det er 3. barn, så det går stærkt denne gang. Men jeg holder det stadig skjult. Der er slet ingen, der ved noget. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 14:39
Luk
Medlem siden 20-11-2019
2 startede debatter
15 skrevne indlæg
15-12-2019 14:39
Luk
Medlem siden 20-11-2019
2 startede debatter
15 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ej det rart at høre, der er andre end mig, som også fortæller tidligt (før nf) - jeg er 10 uger henne, og jeg har virkelig meget lyst til at fortælle det, så jeg tænker også at breake the news til jul:) så skal jeg heller ikke lyve mere i forhold til at drikke, madlede og kvalme.. 

Venter I med at fortælle det til venner? Her tænker jeg nytår:)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 14:54
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
936 skrevne indlæg
15-12-2019 14:54
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
936 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
hejcola skrev :

Ej det rart at høre, der er andre end mig, som også fortæller tidligt (før nf) - jeg er 10 uger henne, og jeg har virkelig meget lyst til at fortælle det, så jeg tænker også at breake the news til jul:) så skal jeg heller ikke lyve mere i forhold til at drikke, madlede og kvalme.. 

Vi fortæller det først til familien og derefter til venner og kollegaer. Jeg vil egentligt gerne vente med at sige noget til vi ved, om det er en dreng eller pige. Vi vil selv betale for en skanning ved 14+0. Og det er jeg i slutningen af januar. Men der er også længe til, synes jeg. Min mand vil dog gerne, at vi fortæller det til forældre/søskende her i julen. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 15:02
Luk
Medlem siden 20-11-2019
2 startede debatter
15 skrevne indlæg
15-12-2019 15:02
Luk
Medlem siden 20-11-2019
2 startede debatter
15 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Viønskeros1mere skrev :
hejcola skrev :

Vi fortæller det først til familien og derefter til venner og kollegaer. Jeg vil egentligt gerne vente med at sige noget til vi ved, om det er en dreng eller pige. Vi vil selv betale for en skanning ved 14+0. Og det er jeg i slutningen af januar. Men der er også længe til, synes jeg. Min mand vil dog gerne, at vi fortæller det til forældre/søskende her i julen. 

Ahh okay, så du vil egentlig også helst vente med at fortælle det til forældre/søskende til senere, eller?

Jeg venter også med kollegaer til de selv regner den ud, min chef får besked, når jeg kender terminsdato efter nf :)

Jeg holder nytår med nogle venner, som jeg overvejer også at sige det til, men det også fordi jeg har kvalme og dumme humørsvingninger hele tiden, og det dejligt at kunne forklare, hvorfor jeg er lidt off. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 15:05
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
936 skrevne indlæg
15-12-2019 15:05
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
936 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
hejcola skrev :
Viønskeros1mere skrev :
hejcola skrev :

Ahh okay, så du vil egentlig også helst vente med at fortælle det til forældre/søskende til senere, eller?

Jeg venter også med kollegaer til de selv regner den ud, min chef får besked, når jeg kender terminsdato efter nf :)

Jeg holder nytår med nogle venner, som jeg overvejer også at sige det til, men det også fordi jeg har kvalme og dumme humørsvingninger hele tiden, og det dejligt at kunne forklare, hvorfor jeg er lidt off. 

Ja egentligt. Og vores 2 piger er 3 og 5, og de får det at vide, når vi kender kønnet. Og så ved vi jo, de ikke kan tie stille. 🙈

Det kan jeg godt forstå. Så kan de bedre forstå, man er lidt anderledes, end man plejer at være. 

Jeg er så ulideligt træt hele tiden, døjer med kvalme og madlede. Men tætheden er godt nok den værste lige p.t. Og det er lidt svært at forklare sig fra hele tiden. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 15:15
Luk
Medlem siden 20-11-2019
2 startede debatter
15 skrevne indlæg
15-12-2019 15:15
Luk
Medlem siden 20-11-2019
2 startede debatter
15 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Viønskeros1mere skrev :
hejcola skrev :
Viønskeros1mere skrev :
hejcola skrev :

Ja egentligt. Og vores 2 piger er 3 og 5, og de får det at vide, når vi kender kønnet. Og så ved vi jo, de ikke kan tie stille. 🙈

Det kan jeg godt forstå. Så kan de bedre forstå, man er lidt anderledes, end man plejer at være. 

Jeg er så ulideligt træt hele tiden, døjer med kvalme og madlede. Men tætheden er godt nok den værste lige p.t. Og det er lidt svært at forklare sig fra hele tiden. 

Haha, ja de vil nok gerne dele nyheden med hele børnehaven 😆 men du må lige give lyd på tråden om du fortæller juleaften, nu jeg helt spændt :)

Præcis - det er det samme her! Jeg håber, at det går over, så jeg kan nyde graviditeten. Jeg har haft det så dårligt, at mig og min kæreste slet ikke har fejret det endnu. Jeg ligger bare krøllet sammen på sofaen 🙄

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 15:17
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
936 skrevne indlæg
15-12-2019 15:17
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
936 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
hejcola skrev :
Viønskeros1mere skrev :
hejcola skrev :
Viønskeros1mere skrev :
hejcola skrev :

Haha, ja de vil nok gerne dele nyheden med hele børnehaven 😆 men du må lige give lyd på tråden om du fortæller juleaften, nu jeg helt spændt :)

Præcis - det er det samme her! Jeg håber, at det går over, så jeg kan nyde graviditeten. Jeg har haft det så dårligt, at mig og min kæreste slet ikke har fejret det endnu. Jeg ligger bare krøllet sammen på sofaen 🙄

Det skal jeg nok. Jeg er jo selvfølgelig også bange for, der skal gå noget galt. Men vi har været til en skanning og se hjerteblink og alt var super fint. 

Årh det lyder heller ikke rart. Er det din første graviditet? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 15:50
Luk
Medlem siden 29-11-2018
2 startede debatter
131 skrevne indlæg
15-12-2019 15:50
Luk
Medlem siden 29-11-2018
2 startede debatter
131 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi ventede utroligt længe til omkring uge 16. simplehed for at udgå at hele verden kom til at vide det får sandsynlighed for spontanabort var stort set væk, vi havde jo nogle lidt dårlig oplevevelser i den retning. Det var svært at vente, men det kan jeg nu stærkt anbefale!! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 17:09
Luk
Medlem siden 02-12-2019
4 startede debatter
35 skrevne indlæg
15-12-2019 17:09
Luk
Medlem siden 02-12-2019
4 startede debatter
35 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

På besøg fra august. 

Vi fortæller det først efter NF-skanningen. smiley

Kh. August2020

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere