Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

svært ved at forstå jeg er gravid ??

19.december 2019 kl. 19:40
Luk
Medlem siden 30-06-2011
19-12-2019 19:40
Luk
Medlem siden 30-06-2011
Godt skrevet
1

Andre end mig der har det svært ved at forstå, der er noget der vokser og et hjerte der blinker i maven? Jeg har godt nok en datter på 8 år, så burde jo ligesom godt kunne forholde mig til det, men nøj det svært for mig at forstå 😅 

jeg er 8+0 efter egen beregning og 7+4 efter tidligscanning beregning. Jeg købte mig til en tidlig scanning i uge 6+1 hvor det viste sig jeg var 5+5 der var hjertet kun lige begyndt at slå, faktisk samme dag mente hende der scannede mig synes det er så vildt altså 😅 

jeg var også til en scanning i sidst uge, da jeg plet blødte og fik mens smerter, men blev scannet og lille spire var vokset 4 mm på en uge og havde det godt heldigvis. 

men selv efter de to scanninger her, så det stadig ikke rigtig gået op for mig, hvad er der galt med mig ? He he 😂

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
19.december 2019 kl. 19:50
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
215 skrevne indlæg
19-12-2019 19:50
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
215 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg synes også, at det er meget surrealistisk. Jeg har ikke rigtig de vilde symptomer, så jeg fornemmer ikke rigtig graviditeten udover udebleven mens og positive test.

Jeg var til scanning i dag 7+2, hvor der var et dejligt hjerte der bankede derudaf. Det var så skønt at høre. Og fantastisk at se den lille reje ligge derinde. Der ligger faktisk noget! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
19.december 2019 kl. 20:02
Luk
Medlem siden 30-06-2011
136 startede debatter
897 skrevne indlæg
19-12-2019 20:02
Luk
Medlem siden 30-06-2011
136 startede debatter
897 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er så vildt altså, og kæmpe tillykke med den lille spire 😍 er lidt træt af jeg ikke ventede en uge med at få tidlig scanning så jeg kunne få et godt billede med hjem he he for fredag i sidst uge da jeg blev scannet indvendig kunne man se 2 små arme stikke ud til hver side, er ærgelig over jeg ikke kunne få et billede med hjem der 😅 

jeg mærker heller ikke meget til graviditet, er lidt oppustet engang imellem, og træt, men ingen kvalme som da jeg ventede min datter, jeg træner stadig løfter bare ikke så tungt som jeg plejer (styrketræner meget) 💪🏽🙈

men er spændt på det hele havde ikke lige set den komme, jeg har svært ved at blive gravid, gik 2 år fra jeg smed p-piller til jeg blev gravid med min datter, men denne gang er det sket hurtigt, trods min kæreste altid har sagt han ikke kunne lave børn, jeg smed p-piller den 30 januar og 25 oktober havde jeg sidst mens 🙈

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
19.december 2019 kl. 20:19
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
215 skrevne indlæg
19-12-2019 20:19
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
215 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tak i lige måde.

Min lille slambert lå med ryggen til, så der var ikke så meget arme og ben at se. Kunne dog godt se den lå og sprællede. Og den hjertelyd er da det bedste jeg har hørt. Havde ikke regnet med at høre lyden også. Troede kun man kunne se det blinke :-)

Min kæreste har to i forvejen, så jeg ved at han kan 😄 Det er min første og vi har været uden prævention 5-6 måneder uden at prøve særlig intensivt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
19.december 2019 kl. 20:30
Luk
Medlem siden 30-06-2011
136 startede debatter
897 skrevne indlæg
19-12-2019 20:30
Luk
Medlem siden 30-06-2011
136 startede debatter
897 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det så vildt det allerede er blevet et lille bitte menneske derinde 😄 
jeg fik ikke hørt hjertelyden endnu, men så det blinkede på livet løs derinde 😍 men kan huske hvordan den lyd bare er helt fantastisk 😍

det da super spændene med din første graviditet så, nyd det til fulde drag, kan huske tiden gik så hurtigt for mig sidst, trods indlæggelser fra uge 25 da min datter allerede var på vej ud der, håber denne graviditet bliver uden de problemer 😅🙏🏽🙏🏽

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
19.december 2019 kl. 20:44
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
215 skrevne indlæg
19-12-2019 20:44
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
215 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Den bliver fuld af bekymring. Jeg er selv neonatal sygeplejerske og ser børn født for tidligt og til termin men syge hver dag, så det ville simpelthen være min værste frygt at skulle ende på egen afdeling 🙈 

Bliver først endeligt lettet, når baby kommer med hjem.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.december 2019 kl. 21:22
Luk
Medlem siden 30-06-2011
136 startede debatter
897 skrevne indlæg
19-12-2019 21:22
Luk
Medlem siden 30-06-2011
136 startede debatter
897 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ej puha det kan jeg godt forstå, det må være svært gå op af syge babyer, klart man bliver mærket af det, 😳🙏🏽Er også selv bekymret over mit forløb denne gang, det var hårdt være indlagt så meget med kraftige veer og åbner mig, og ikke vide om man lige pludselig blev sendt til akut kejsersnit ( jeg har hofteprotese så må ikke føde normalt) men prøver at holde mig positiv ☺️🙏🏽

jeg ønsker dig al held og lykke og håber på det bedste for dig, masser positive tanker selv om det kan være svært til tider ❤️🙏🏽 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
20.december 2019 kl. 08:46
Luk
Medlem siden 14-11-2016
1 startede debatter
1148 skrevne indlæg
20-12-2019 08:46
Luk
Medlem siden 14-11-2016
1 startede debatter
1148 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg var omkring uge 25-30 i min første graviditet før jeg begyndte at forholde mig til det og opfatte at det var et menneske i min mave. Havde heller ingen gener eller andet. 

Anmeld
Svar
Pige 8/12 2016 Dreng 20/9 2018
Godt skrevet
0
Pige 8/12 2016 Dreng 20/9 2018
20.december 2019 kl. 15:59
Luk
Medlem siden 15-04-2019
8 skrevne indlæg
20-12-2019 15:59
Luk
Medlem siden 15-04-2019
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har termin om 3 dage, men det er fortsat urealistisk for mig, at jeg er gravid og snart bliver mor. Tror først det vil gå op for mig, når barnet er der. Glemmer stadig jeg er gravid indimellem. Så sent som i dag glemte jeg det igen, men husker det, når maven rammer mod vasken o.lign. samt når jeg rejser mig eller prøver at få tøj på. Har endda døjet med bækkenet i 3 mdr og mærker fint med liv, men derfor er det stadig helt urealistisk for mig og også for min mand. Selv med et klart børneværelse er det stadig uvirkeligt. Der gik også mange mdr før jeg rigtigt turde tro på, at jeg faktisk var gravid i starten, da jeg ved hvor meget der kan gå galt, så turde ikke tro på det sådan rigtigt. Nu tør jeg godt tro på det og er mindre bekymret så tæt på termin, men før der rent faktisk er et rigtigt levende barn på ydersiden, så føler jeg mig ikke som en mor endnu.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.december 2019 kl. 16:04
Luk
Medlem siden 04-08-2019
24 startede debatter
36 skrevne indlæg
20-12-2019 16:04
Luk
Medlem siden 04-08-2019
24 startede debatter
36 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg hopper lige med på vognen her, for jeg har været til 2 tryghedsscanninger den sidste jeg var til var for en uge siden er 9+3 i dag og det er overhovedet ikke gået op for mig at jeg om knap og nap 7 måneder skal være mor for første gang. Tanken er så overvældende og jeg bader i nervøsitet hele tiden. Men selvom at jeg fik vist at baby vokser så fin, hjertet slår alt er godt, så er det stadig langt fra gået op for mig surprise

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere