Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Brunligt udflåd, tegn på snarlig fødsel?

26.maj 2016 kl. 09:47
Luk
Medlem siden 13-07-2015
26-05-2016 09:47
Luk
Medlem siden 13-07-2015
Godt skrevet
1

Hej Piger!

Håber I kan hjælpe mig. Jeg har i går og i dag haft en lille bitte smule brunligt udflåd i trusserne, og er 37+5 i dag. Er det et tegn på snarlig fødsel? (tegnblødning?)

Jeg håber min lille gut bliver derinde i 7 dage endnu, for jeg har en skriftlig eksamen næste torsdag indecision Det kunne være fedt, at få den overstået inden han kommerfrown

Men selvfølgelig ved jeg godt, at han kommer når han kommer, og så må min eksamen ventesmiley

Har I haft brunligt udflåd og hvor længe gik der før I gik i fødsel efterfølgende?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
26.maj 2016 kl. 11:36
Luk
Medlem siden 05-01-2013
10 startede debatter
143 skrevne indlæg
26-05-2016 11:36
Luk
Medlem siden 05-01-2013
10 startede debatter
143 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hmmm.. det er svært at sige. Her fik jeg ikke tegnblødning før jeg var godt i gang med min igangsættelse.

Har ladet mig fortælle at Tegnblødning kommer fordi der er blodkar der brister i livmoderhalsen i forbindelse med at den blive afkortet/udslettet. På den måde kan man selvfølgelig godt sige at fødslen "er i gang", men det at livmoderhalsen er ved at blive udslettet betyder på ingen måde at du nødvendigvis snart kommer til at føde. Der er flere herinde der har oplevet at gå med en helt udslettet livmoderhals i adskillige døgn (ja ligefrem uger?) inden de fødte. Det kaldes den latente fase så vidt jeg har forstået. 

Dette er jo også kun såfremt det virkelig er tegnblødning. Der kan jo være andre grunde til brunligt udflåd.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2016 kl. 17:58
Luk
Medlem siden 13-07-2015
14 startede debatter
175 skrevne indlæg
26-05-2016 17:58
Luk
Medlem siden 13-07-2015
14 startede debatter
175 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for dit svarsmiley Jeg spurgte min jordemoder i dag, da jeg all

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2016 kl. 18:00
Luk
Medlem siden 13-07-2015
14 startede debatter
175 skrevne indlæg
26-05-2016 18:00
Luk
Medlem siden 13-07-2015
14 startede debatter
175 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hov, kom til at poste beskeden før den var færdigfrown min jordemoder sagde i dag, at det nok er tegnblødning men der kan ske noget nu, om er par dage eller et par uger.. Det er ikke til at sigesad

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2016 kl. 19:57
Luk
Medlem siden 22-08-2015
5 startede debatter
96 skrevne indlæg
26-05-2016 19:57
Luk
Medlem siden 22-08-2015
5 startede debatter
96 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg havde tegnblødning da jeg også var 37+5 og slimproppen gik dagen efter. Jeg havde regelmæssige snydeveer tre nætter efterfølgende fordelt på en uges tid og jeg endte med at føde 39+0 :) og er førstegangs :) så ja det er tegn på snarlig fødsel, bare ikke hvornår :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2016 kl. 19:59
Luk
Medlem siden 22-08-2015
5 startede debatter
96 skrevne indlæg
26-05-2016 19:59
Luk
Medlem siden 22-08-2015
5 startede debatter
96 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

I øvrigt var mit tegnblødning også bare lidt brunt udflåd, hvor slimproppen var med helt frisk rød blod :) fin i øvrigt meget vandigt udflåd efterfølgende også :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2016 kl. 20:40
Luk
Medlem siden 13-07-2015
14 startede debatter
175 skrevne indlæg
26-05-2016 20:40
Luk
Medlem siden 13-07-2015
14 startede debatter
175 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg krydser fingre for at jeg når til 39+0, så er eksamen overståetcoolsmiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere