Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Fødsel på Aalborg Sygehus Nord

23.maj 2016 kl. 13:27
Luk
Medlem siden 02-07-2013
23-05-2016 13:27
Luk
Medlem siden 02-07-2013
Godt skrevet
0

Hej

Jeg har termin her i juni og er så småt ved at gøre mig klar ti fødslen ;-) Er der nogen af jer, der har født på Aalborg Sygehus og som ved, hvordan det hele foregår derinde? Jeg tænker specielt på barselshotellet. Som jeg forstår det, hvis alt går godt til fødslen, kan man blive indlagt på barselshotellet sammen med mand og barn og være der et par døgn. Hvad får man udleveret af ting (fx bleer osv.) og hvad skal man selv pakke i tasken? :-)

Så spurgte jeg min jordemoder om man også kan komme på barselshotellet, hvis man af en eller anden grund først bliver indlagt på svangerafdelingen. Det står der nemlig på hjemmesiden, at man kan. Men det sagde hun, at det kan man ikke. 

Derfor vil jeg lige høre, om der er nogen af jer, som har erfaringer med dette. Evt. er blevet indlagt på svangerafdelingen og bagefter overflyttet til barsleshotellet? 

Ser frem til at høre fra jer :-)

Anmeld
Svar
Projekt PB startet september 2012. PCO konstateret, så behandlinger med IUI, IVF og ICSI startet fra 2013 - 2015. Med hjælp fra metformin og vægttab blev jeg gravid og fødte en dejlig datter d. 10/7 2016.
Godt skrevet
0
Projekt PB startet september 2012. PCO konstateret, så behandlinger med IUI, IVF og ICSI startet fra 2013 - 2015. Med hjælp fra metformin og vægttab blev jeg gravid og fødte en dejlig datter d. 10/7 2016.
25.maj 2016 kl. 18:37
Luk
Medlem siden 25-05-2016
2 skrevne indlæg
25-05-2016 18:37
Luk
Medlem siden 25-05-2016
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte på Aalborg sygehus for knap 1,5 år siden og der var jeg først indlagt på 11.sal da jeg havde lidt feber efter fødslen. Da min feber var væk efter 2 dage kom jeg ned på barsleshotellet sammen med min søn og mand, hvor vi var i 2 dage inden vi så tog hjem. Så dengang kunne man godt komme på barsleshotellet bagefter, men jeg ved selvfølgelig ikke om det nu er blevet lavet om.

jeg var hvertfald glad for at være på barselshotellet i et par dage, her får man udleveret en pakke med bleer, skumklude, håndklæder og jeg lånte også tøj til min søn, men det ved jeg ikke om man får som standard på barselshotellet, for tøjet havde jeg med fra svangerskabafdelingen. Der er også sengetøj til jer alle tre.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.maj 2016 kl. 20:07
Luk
Medlem siden 24-02-2015
8 startede debatter
277 skrevne indlæg
25-05-2016 20:07
Luk
Medlem siden 24-02-2015
8 startede debatter
277 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte på Aalborg sygehus nord i oktober 15.jeg blev indlagt om søndagen(igangsættelse) på svangerafdelingen. Jeg føder mandag aften(23,41 på fødegangen) og gik selv op på barselhotellet midt om natten. Vi blev taget imod af en jordemoder, som spurgte om min mand skulle spise med. Og sp snakke vi lige lidt om hvordan det foregik. I oktober var der en "velkomst pose", der var bleer i, skumvaskeklude, stofbleer, bind til mor og en "sprøjtettingest"  til tissekonen(det set kan godt svie lidt når man tisser). 

Spørg endelig hvis der er mere du vil vide

Anmeld
Svar
Mor til lille Mille født den 12/10-15. Mor til dejlige Luna født den 15/07-18. Vores guldklumper og meningen med livet.
Godt skrevet
0
Mor til lille Mille født den 12/10-15. Mor til dejlige Luna født den 15/07-18. Vores guldklumper og meningen med livet.
26.maj 2016 kl. 09:51
Luk
Medlem siden 11-01-2016
1 startede debatter
13 skrevne indlæg
26-05-2016 09:51
Luk
Medlem siden 11-01-2016
1 startede debatter
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Inde på sygehusets hjemmeside kan du finde oplysninger om hvad du skal have med samt pjecer om fx barselshotellet smiley er alt forløbet ukompliceret kan du komme på barselshotellet som førstegangsfødende i 1-5 dage alt efter hvor meget hjælp man har brug for,men det er normalt man bliver i 1-2 døgn. Har selv termin i juni sad

Her er linket fx til svanger og barselshotellet http://www.aalborguh.rn.dk/Afsnit-og-ambulatorier/Gynaekologisk-Obstetrisk-Afdeling/Afsnit/Svangre--og-barselshotel

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2016 kl. 14:07
Luk
Medlem siden 02-07-2013
28 startede debatter
45 skrevne indlæg
26-05-2016 14:07
Luk
Medlem siden 02-07-2013
28 startede debatter
45 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej allesammen

Tusind tak for hjælpen. Nu er jeg i hvert fald blevet lidt klogere på, hvordan det foregår derinde :-)

Er der pusleplads derinde eller skal man selv have et pusleunderlag med? 

:-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2016 kl. 14:11
Luk
Medlem siden 29-08-2013
8 startede debatter
55 skrevne indlæg
26-05-2016 14:11
Luk
Medlem siden 29-08-2013
8 startede debatter
55 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte derinde for 2 år siden og jeg fik ikk tilbudt at komme på barselshotellet efter ophold på svanger afsnittet (min søn endte på neonatal efter fødsel)  spurgte nemlig om vi måtte komme på barselshotellet og de sagde nej. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2016 kl. 15:06
Luk
Medlem siden 25-05-2016
2 skrevne indlæg
26-05-2016 15:06
Luk
Medlem siden 25-05-2016
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Cecilie-1984 skrev :

Hej allesammen

Tusind tak for hjælpen. Nu er jeg i hvert fald blevet lidt klogere på, hvordan det foregår derinde :-)

Er der pusleplads derinde eller skal man selv have et pusleunderlag med? 

:-)

Ja der er pudsleplads på barselshotellet inkl. pudsleunderlag

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere