Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

ligament smerter

29.november 2015 kl. 14:33
Luk
Medlem siden 29-11-2015
29-11-2015 14:33
Luk
Medlem siden 29-11-2015
Godt skrevet
0

Hey alle I skønne kvinder, 

Jeg er 9+3 i dag og glæder mig helt vildt til at blive mor for første gang. 

Sidste weekend røg jeg en tur på Herlev, da jeg havde voldsomme smerter i maven/underlivet. Jeg var egentlig sikker på, at jeg var ved at abortere men baby havde det helt fint - ligesom TS også viste. Nu har jeg så fået af vide at smerterne kan skyldes ligament smerter når alt "strejker" sig og det er ganske ufarligt.

Er der andre der har oplevet det? I så falde oplever I så at det er slemmere i den periode hvor I skulle have have haft menstruation? 

Ha' en god søndag :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
29.november 2015 kl. 14:41
Luk
Medlem siden 17-11-2015
1 startede debatter
32 skrevne indlæg
Sidst online 25-11-2015
29-11-2015 14:41
Luk
Medlem siden 17-11-2015
1 startede debatter
32 skrevne indlæg
Sidst online 25-11-2015
Godt skrevet
0
MKoldenborg skrev :

Hey alle I skønne kvinder, 

Jeg er 9+3 i dag og glæder mig helt vildt til at blive mor for første gang. 

Sidste weekend røg jeg en tur på Herlev, da jeg havde voldsomme smerter i maven/underlivet. Jeg var egentlig sikker på, at jeg var ved at abortere men baby havde det helt fint - ligesom TS også viste. Nu har jeg så fået af vide at smerterne kan skyldes ligament smerter når alt "strejker" sig og det er ganske ufarligt.

Er der andre der har oplevet det? I så falde oplever I så at det er slemmere i den periode hvor I skulle have have haft menstruation? 

Ha' en god søndag :) 

Tillykke :)

Jeg er 11+4 i dag, også første barn.

Jeg får, hvad jeg vil gå ud fra er det samme, ca et par gange om ugen. Det gør ondt og virker som stød i mave/underliv. Dog ikke så smertefuldt at jeg har søgt læge.

Men det kan være fordi din krop ikke helt har vænnet sig til at være gravid endnu, at det bliver værre når du egentlig skulle have haft mens (har jeg læst mig frem til) smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.december 2015 kl. 19:27
Luk
Medlem siden 07-04-2015
20 startede debatter
187 skrevne indlæg
01-12-2015 19:27
Luk
Medlem siden 07-04-2015
20 startede debatter
187 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

jeg har de sidste to dage haft en følelse af menstruationssmerter, samt vågnede i nat med ondt i venstre side af mave og ryg. Ikke voldsomt ondt, men mærkeligt. Baby havde det dog rigtig fint til tryghedsscanning i sidste uge, så satser og håber indtil videre på, at det er ligamentsmerter. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.december 2015 kl. 10:28
Luk
Medlem siden 02-12-2015
6 skrevne indlæg
02-12-2015 10:28
Luk
Medlem siden 02-12-2015
6 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 9+4, og allerede i uge 3 begyndte jeg at få voldsomme smerter i underlivet, som jeg i første omgang troede var mens. smerter, da de føltes på samme måde. De efterfølgende uger havde jeg en del nætter med lignende smerter, som selvfølgelig gjorde mig nervøs, da man jo intet aner om hvad der er normalt og ikke normalt når det er første gang...

Talte med min læge om det, som mente at det måtte være ligament smerter og ikke noget at være bekymret for, sålænge jeg ikke blødte samtidig med smerterne.

Men nu er det faktisk ved at være en uges tid siden jeg sidst havde ondt, men de kommer jo nok tilbage, når det hele skal udvides lidt igen sad Men indtil da nyder jeg at få en god nats søvn uden smerter smiley

Det der hjalp mig var at strække godt ud i lysken flere gange om dagen og når det begyndte at gøre meget ondt, for at smidiggøre det hele lidt smiley

Håber de værste smerter også er ved at være ovre for dig smiley

/Louise  

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers
02.december 2015 kl. 10:38
Luk
Medlem siden 07-06-2013
19 startede debatter
95 skrevne indlæg
02-12-2015 10:38
Luk
Medlem siden 07-06-2013
19 startede debatter
95 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har haft det enkelte gange ved denne her graviditet (er 14+1 idag).

Ved min sidste graviditet fik jeg en dag et kæmpe jag i maven, så jeg måtte krympe mig helt sammen. Jeg kontaktede lægen, som indkaldte mig med det samme, og sendte mig direkte på sygehuset for mistanke for blindtarmsbetændelse. Men den meget kompetente læge derude konstaterede blot at det var ligamentsmerter, og så fortalte han, at de virkelig kan gøre NAS nogle gange.

Det er helt normalt, det du oplever.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
07.december 2015 kl. 15:56
Luk
Medlem siden 22-09-2011
44 startede debatter
231 skrevne indlæg
07-12-2015 15:56
Luk
Medlem siden 22-09-2011
44 startede debatter
231 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 11+1 og har haft ligament smerter faktisk allerede fra omkring uge 5, de er dog lidt tiltagende, nogle dage værre end andre (i dag ret meget). Synes dog mest mine kommer i forbindelse med fysisk aktivitet. At jeg rejser mig eller bruger mine mavemuskler på anden vis.

Anmeld
Svar
Lilypie Trying to Conceive 21 to 37 day cycle tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Trying to Conceive 21 to 37 day cycle tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere