Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Maries vej til verden (3. fødsel)

24.juni 2016 kl. 12:38
Luk
Medlem siden 28-05-2011
24-06-2016 12:38
Luk
Medlem siden 28-05-2011
Godt skrevet
15

Så var der endelig lige et stille øjeblik til jeg kunne få skrevet min fødselsberetningsmiley

Da jeg var 38+2 gik slimproppen og selvom at jeg godt vidste, at det ikke behøvede at betyde noget som helst, så blev jeg meget spændt og håbede inderligt, at det betød, at der var noget igang. Men ak intet skete.

39+5 om aftenen var jeg i rigtig dårligt humør Jeg fødte nr. 1 37+1 og nr. 2 39+5, så jeg havde gennem graviditeten været sikker på at føde før 39+5 denne gang. Især pga. enormt mange og til tider regelmæssige plukveer. Men nu var dagen næsten gået og der var ingen tegn på, at lillesøster havde tænkt sig at komme ud. Slukøret gik jeg i seng og tudende snakkede jeg lidt med min mand om min store frygt for ikke at gå igang af mig selv, men ende med at blive sat igangbroken heart Han jokede med om ikke jeg bare kunne føde samme nat, for han gad faktisk ikke på arbejde dagen efter. Der var ikke noget jeg hellere ville, men det var jo desværre ikke op til mig

Jeg sov rigtig dårligt den nat, da jeg havde rigtig mange plukveer. De gjorde ikke ondt, men var bare generende. Kl. 3 var jeg ude og tisse og da jeg lagde mig i sengen vågnede min mand. Jeg fortalte ham om alle mine plukveer og han lagde sig helt ind til mig og forsøgte at nusse mig i søvn. Men pludselig var det som om at en ballon sprang indeni i mig og der var vand overalt i sengen!indecision Det gav så stort et smæld at min mand både kunne høre og mærke det! Så var det endelig babytid!

Klokken var 3.09 og jeg ringede til fødegangen. Da jeg ikke havde nogen veer, aftalte vi at jeg skulle komme til tjek næste dag kl. 9.30. Jeg nåede lige at ligge mig ind i sengen igen og så startede veerne ellers for fulde hammer kl. 03.20!Lige fra starten kom de med 1-2 minutter imellem og gjorde virkelig nas!indecision Hele min krop begyndte at ryste fuldstændig ukontrolleret. Allerede 1/2 time senere kl. 03.50 ringede jeg så til fødegangen igen og sagde, at nu kom vi altså. De skulle lige ringe en jordemoder ind til os, men vi kunne bare komme. 

Så kl. 04.10 var vi på fødegangen og blev vist ind i en undersøgelsesstue før vi kunne komme på fødegangen. Mine veer var virkelig kraftige og kom stadig med 1-2 minutters mellemrum. Samtidig rystede min krop stadig helt vildt. Jordemoderen som tog imod os kunne godt se, at jeg havde rigtig slemme veer, så vi fik lov til at komme på en fødestue selvom at vores jordemoder ikke var ankommet endnu. 

Kort efter ankom vores søde jordemoder heldigvis. Samtidig begyndte jeg at få pressetrang og hun undersøgte mig indvendigt og konstaterede, at jeg var 10cm åben. Så fik de pludselig travlt med at pakke ud og rigge til! Jeg kunne slet ikke lade være med at presse og 2 presseveer senere var lillesøster født kl. 04.40. cheeky 50cm og 3080g rendyrket skønhedangel

Så 1 time og 20min efter første ve kom lillesøster til verden. Jeg følte selv, at det gik rimelig stærkt. Jordemoderen mente også, at min krop havde rystet sådan, fordi den havde haft svært ved at følge med. I samme øjeblik at lillesøster var ude, så faldt min krop til ro. 

Da jeg havde haft GBS i graviditeten, blev vi efterfølgende 2 døgn på vuggen inden vi fik lov til at komme hjem. Nu er vi hjemme og nyder bare at være en familie på 5frown 

Og så til sidst et billede af lillesøster, som skal hedde Marie

Masser af vestøv til de af jer, der stadig venter utålmodigtno

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
15
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
24.juni 2016 kl. 13:18
Luk
Medlem siden 19-08-2013
1 startede debatter
258 skrevne indlæg
24-06-2016 13:18
Luk
Medlem siden 19-08-2013
1 startede debatter
258 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke 😄😄

Startede dine to andre fødsler osse med vandafgang eller hvordan? Og hvor længe tog de?

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
24.juni 2016 kl. 13:22
Luk
Medlem siden 28-05-2011
264 startede debatter
814 skrevne indlæg
24-06-2016 13:22
Luk
Medlem siden 28-05-2011
264 startede debatter
814 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
MaMi1014 skrev :

Stort tillykke 😄😄

Startede dine to andre fødsler osse med vandafgang eller hvordan? Og hvor længe tog de?

Taksmiley

Den første fødsel gjorde, men nr. 2 startede med veer.

Nr. 1 tog 6 timer fra vandet gik og 2 timer og 20mim fra første ve

Nr. 2 tog 4,5 time fra første ve, men det var en sædefødsel, så hele forløbet var lidt anderledes. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

24.juni 2016 kl. 16:10
Slettet bruger
24-06-2016 16:10
Godt skrevet
0

Shit, en hurtig fødsel! Hvad gjorde i med de to store?

Min første fødsel startede også med vandafgang. En time efter kom første ve - vestorm - og derefter 4.5 time, så var han ude. Jeg frygter derfor også lidt en alt for hurtig fødsel her 2. gang. Dog kan jeg så læse, at din fødsel nr 2 var anerledes :) Tillykke med hende - skøn ser hun ud! :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.juni 2016 kl. 17:13
Luk
Medlem siden 06-04-2008
135 startede debatter
2275 skrevne indlæg
24-06-2016 17:13
Luk
Medlem siden 06-04-2008
135 startede debatter
2275 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke 😊 Hvor er hun sød 😊 Min første fødsel lyder præcis som din jeg fødte os på 1 time og 19 min efter første ve. Nu venter jeg nr 4 og har lige som dig os født før termin med de tre andre hhv. 37+4 38+4 og nr 3 39+1 og jeg er nu 38+5 så jeg går os og tripper lidt her i varmen 😁😁

Anmeld
Svar
Nr 4 i rækken. Silas født 1 maj 2005, Cecilie født 16 okt. 2008, Sebastian født 17 april 2011 og nu en skøn lillesøster til juli 2016
Godt skrevet
0
Nr 4 i rækken. Silas født 1 maj 2005, Cecilie født 16 okt. 2008, Sebastian født 17 april 2011 og nu en skøn lillesøster til juli 2016
24.juni 2016 kl. 17:36
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
24-06-2016 17:36
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Årrrrrh hvor er hun skøn altså. Og rigtig fin beretning. Glæder mig godt nok til den lille kommer ud men er kun i uge 33.....håber dog han kommer tidligere end termin som de 2 andre

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.juni 2016 kl. 21:17
Luk
Medlem siden 28-05-2011
264 startede debatter
814 skrevne indlæg
24-06-2016 21:17
Luk
Medlem siden 28-05-2011
264 startede debatter
814 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Baby-M skrev :

Shit, en hurtig fødsel! Hvad gjorde i med de to store?

Min første fødsel startede også med vandafgang. En time efter kom første ve - vestorm - og derefter 4.5 time, så var han ude. Jeg frygter derfor også lidt en alt for hurtig fødsel her 2. gang. Dog kan jeg så læse, at din fødsel nr 2 var anerledes :) Tillykke med hende - skøn ser hun ud! :)

Vi havde på forhånd aftalt med min far at han ville komme så snart veerne startede. Just in case. Så jeg ringede til ham med det samme og han var hos os 20min senere. Så vi nåede lige at hilse i dørensad

Det bliver spændende hvor hurtigt det kommer til at gå for dig her 2. gang såsmiley Min 2. fødsel gik også rigtig stærkt i begyndelsen, men gik så pludselig i stå, da kroppen ikke altid laver lige så gode veer, når det er numsen, der kommer først.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.juni 2016 kl. 21:20
Luk
Medlem siden 28-05-2011
264 startede debatter
814 skrevne indlæg
24-06-2016 21:20
Luk
Medlem siden 28-05-2011
264 startede debatter
814 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
katrine84 skrev :

Stort tillykke 😊 Hvor er hun sød 😊 Min første fødsel lyder præcis som din jeg fødte os på 1 time og 19 min efter første ve. Nu venter jeg nr 4 og har lige som dig os født før termin med de tre andre hhv. 37+4 38+4 og nr 3 39+1 og jeg er nu 38+5 så jeg går os og tripper lidt her i varmen 😁😁

Taksmiley

Ja man bliver lidt 'forvænt' af at føde før tid de andre gangesad Jeg følte også at jeg gik over tid både 2. og 3. gang selvom at jeg fødte 39+5 og 39+6yes

Jeg håber at nr. 4 snart vælger at komme ud til jercool

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.juni 2016 kl. 21:23
Luk
Medlem siden 28-05-2011
264 startede debatter
814 skrevne indlæg
24-06-2016 21:23
Luk
Medlem siden 28-05-2011
264 startede debatter
814 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
3gangeguld skrev :

Årrrrrh hvor er hun skøn altså. Og rigtig fin beretning. Glæder mig godt nok til den lille kommer ud men er kun i uge 33.....håber dog han kommer tidligere end termin som de 2 andre

Ja det synes hendes mor sjovt nok ogsåsad

Jeg krydser fingre for at jeres lille baby også er utålmodig efter at komme ud til jer og kommer før terminsmiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere