Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Min datter går i panik!

05.september 2016 kl. 10:13
Luk
Medlem siden 03-01-2010
05-09-2016 10:13
Luk
Medlem siden 03-01-2010
Godt skrevet
0

Hej I skønne mødre

Jeg har lige et spørgsmål. Indtil videre har jeg ikke haft nogen form for problemer, når jeg har skullet skifte Saga, hverken når det har været tøjet eller bleen. Men nu begynder hun at skrige, bare vi nærmer os bryggerset, hvor puslepladsen er. Jeg tænkte i starten, at det ikke kunne passe, men så gik jeg der ud med hende et par gange på armen, bare for at kigge, og hver gang vi kom derind, startede den paniske gråd. Jeg gik så, senere, ind på sengen og skiftede hendes body der. Der gik hun også helt i selvsving.

What to do???? Jeg mener, barnet skal jo have både ren ble og rent tøj.

Hun blev tre måneder i fredags, og ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, skulle det være den gode periode på puslebordet....

Mange hilsner

Christina

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.september 2016 kl. 10:19
Luk
Medlem siden 15-06-2015
32 startede debatter
413 skrevne indlæg
05-09-2016 10:19
Luk
Medlem siden 15-06-2015
32 startede debatter
413 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Har i haft en uheldig oplevelse i puslesituationen??? Det lyder i hvert fald som om hun relaterer puslesituationen med noget negativt. Kan hun have ondt når hun ligger på ryggen, når i løfter hendes ben eller andet i fbm. skiftning??? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
05.september 2016 kl. 11:34
Luk
Medlem siden 03-01-2010
79 startede debatter
269 skrevne indlæg
05-09-2016 11:34
Luk
Medlem siden 03-01-2010
79 startede debatter
269 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tænkte det samme. I går var vi dog på besøg hos min veninde, og der skiftede jeg både body og ble uden problemer. Vi brugte faktisk ikke vores puslebord derhjemme i går... Jeg kan slet ikke kommei tanke om nogle dårlige oplevelser derude. Jeg må prøve at gå derud med hende igen, når hun vågner.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

05.september 2016 kl. 12:32
Slettet bruger
05-09-2016 12:32
Godt skrevet
0

Der ligger et kæmpe tigerspring ved ca. 3 måneder og jeg har med begge mine oplevet skrig og skrål ved skiftninger i den periode. Det er en fase, det går over igen.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.september 2016 kl. 12:48
Luk
Medlem siden 26-10-2015
3 startede debatter
373 skrevne indlæg
05-09-2016 12:48
Luk
Medlem siden 26-10-2015
3 startede debatter
373 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Herhjemme har alle mine børn på et tidspunkt afskyet af få tøj på. Det har især været bodyer og tøj der skal over hovedet. Hos os har det hjulpet at italesætte hvad vi gør. "Nu kommer trøjen over hovedet, og så de ene arm, og den anden arm". Det har hjulpet herhjemme. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

05.september 2016 kl. 12:56
Slettet bruger
05-09-2016 12:56
Godt skrevet
0
mama1984 skrev :

Herhjemme har alle mine børn på et tidspunkt afskyet af få tøj på. Det har især været bodyer og tøj der skal over hovedet. Hos os har det hjulpet at italesætte hvad vi gør. "Nu kommer trøjen over hovedet, og så de ene arm, og den anden arm". Det har hjulpet herhjemme. 

Et barn på 3 måneder forstår ikke sådan noget. Trådstarter kunne måske istedet synge en sag eller nynne en melodi, det hjalp her

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.september 2016 kl. 13:07
Luk
Medlem siden 22-01-2013
12 startede debatter
847 skrevne indlæg
05-09-2016 13:07
Luk
Medlem siden 22-01-2013
12 startede debatter
847 skrevne indlæg
Godt skrevet
5

Muligt at barnet ikke forstår selve ordene, men det rolige tonefald kan sagtens gøre udslaget. 

Anmeld
Svar
BabyGaga Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
5
BabyGaga Lilypie First Birthday tickers

Slettet bruger

05.september 2016 kl. 13:30
Slettet bruger
05-09-2016 13:30
Godt skrevet
0
LeSophie skrev :
mama1984 skrev :

Et barn på 3 måneder forstår ikke sådan noget. Trådstarter kunne måske istedet synge en sag eller nynne en melodi, det hjalp her

Det er selvfølgelig forskelligt hvad der virker, men selvom barnet ikke forstår ordene, så forstår de rutinen, toneleje osv.

Vores SP opfordrer ligefrem til at man fortæller barnet hvad man gør fra de er helt små. Det være sig under bleskift, putning, gåen rundt - italesætte hvad man gør og hvad der skal ske og hvad vi ser. 

Til TS: Måske er det en beroligende sang der virker eller en mere distraherende sang eller tale - måske noget helt andet. Håber det lykkes for jer

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

05.september 2016 kl. 14:42
Slettet bruger
05-09-2016 14:42
Godt skrevet
2
CRM skrev :
LeSophie skrev :
mama1984 skrev :

Det er selvfølgelig forskelligt hvad der virker, men selvom barnet ikke forstår ordene, så forstår de rutinen, toneleje osv.

Vores SP opfordrer ligefrem til at man fortæller barnet hvad man gør fra de er helt små. Det være sig under bleskift, putning, gåen rundt - italesætte hvad man gør og hvad der skal ske og hvad vi ser. 

Til TS: Måske er det en beroligende sang der virker eller en mere distraherende sang eller tale - måske noget helt andet. Håber det lykkes for jer

Vi har en pige på 25 dage, hin forstår helt sikkert ikk noget af det vi siger , men alligevel italesætter vi handlinger og validere f.eks at det ok at være ked af det, det går over igen osv ... 

Hvorfor gør vi så det? Tjaa. Google "det kloge spædbarn " så finder man en masse god info.

ved ikk om det mig eller baby det virker for, men virker gør det ihvertfald :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
05.september 2016 kl. 15:03
Luk
Medlem siden 03-01-2010
79 startede debatter
269 skrevne indlæg
05-09-2016 15:03
Luk
Medlem siden 03-01-2010
79 startede debatter
269 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Det gik bedre nu her, hvor jeg gav hende en slå-om body på. Så jeg har netop bestilt 8 stk og håber, at de kan afhjælpe problemet. I har nok ret i, at det er det med at få noget over hovedet. Endvidere har nogle af hendes bodyer været "slim fit", og det er hun ikke just:) Jeg fortæller altid, hvad vi skal, da jeg også er blevet opfordret til netop dette, selv om babyer ikke rigtigt forstår det.

Mange tak for alle jeres svar.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
06.september 2016 kl. 06:57
Luk
Medlem siden 01-10-2015
4 startede debatter
6 skrevne indlæg
06-09-2016 06:57
Luk
Medlem siden 01-10-2015
4 startede debatter
6 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Her hjemme har vi haft samme problem, min SP foreslog en fys, som man kunne få gratis igennem dem. Det viste sig at hun havde en låsning i ryggen😱

En enkelt gang var fys'en hjemme hos os og fik "strukket" hende igennem og vi har lige sidden ikke haft nogle problemer.

siger ikke at det er samme problem, men vi havde også kun skrig og skrål når det var almindelige bodyer og intet surhed hvis det var en slå om.

prøv at spørge din SP om de har en fys tilknyttet, bare for en sikkerhedsskyld.

så bliver du heller ikke fattig i slåom bodyer😂

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere