Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Træt med træt på...

17.april 2016 kl. 19:13
Luk
Medlem siden 28-12-2014
17-04-2016 19:13
Luk
Medlem siden 28-12-2014
Moderator
Godt skrevet
2

Puha. Tillader mig lige at komme ud med noget brok.

Er SÅ træt. Jeg er lykkelig for at være gravid! Ingen tvivl der. Det tog os 11 måneder at blive det. Har ikke haft de store gener som opkast og kvalme.. Men nøj jeg er utålmodig. Er 30+5 (så surreaistisk at skrive).. Føler jeg vokser hvert minut, kan ikke sidde ned uden et led i mit bækken (er ikke læge, men vil tro det er det der driller), brokker sig = kan ikke gå rundt uden at det gør frygtelig ondt. Og så er jeg SÅ træt. Så træt man skulle tro det var 1. trimester igen, eller at fødslen var på trapperne (har hørt nogle bliver trætte.).. Og så leger hun selvfølgelig superman derinde, med hovedet nedaf blush. Er lykkelig! Men ih hvor måtte tiden gerne gå hurtigere. Kan prise mig lykkelig med jeg allerede er på barsel. Kom glad juni! Kom glad baby! surprise

Hvordan har i andre det? Her i juni gruppen?

Anmeld
Svar
Projekt baby 1: 11 måneder: Positiv test d. 11/10-15. Vores datter kom til verdenen juni 16 Projekt baby 2: gravid 1. Mdr. = bio. Gravid igen 2 mdr efter.. Lillesøster kommer til oktober 18
Godt skrevet
2
Projekt baby 1: 11 måneder: Positiv test d. 11/10-15. Vores datter kom til verdenen juni 16 Projekt baby 2: gravid 1. Mdr. = bio. Gravid igen 2 mdr efter.. Lillesøster kommer til oktober 18
27.april 2016 kl. 17:12
Luk
Medlem siden 11-08-2010
7 startede debatter
56 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2016
27-04-2016 17:12
Luk
Medlem siden 11-08-2010
7 startede debatter
56 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2016
Godt skrevet
0

Hejsa

Lige mine ord. Jeg har det på samme måde mht bækken og ryg, smerter næsten uanset om man sidder, står eller ligger.

Mht træthed, så er det vist normalt, at det følger med når kroppen bliver tungere... Jeg har dog fået testen min blodprocent hos lægen + d-vitamin + b12. Alle tre tal var meget lave, så nu er jeg på max jern, vitaminer og ekstra d...

Så hvis du er helt energi forladt er det en mulighed at få lægen til at tjekke blodprocent og jern depoter... begge dele er jo ret vigtige, da vi risikere at miste blod under fødslen...

God bedring. Håber du finder noget skjult energi et sted ;-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.april 2016 kl. 17:55
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
27-04-2016 17:55
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
Moderator
Godt skrevet
0

Mit jerndepot er ikke det største, så har også fået lov til at tage 2x gravijern.. Men tør ikke, pga. jeg åbentbart har nemt til forstoppelse.. Har virkelig haft det meget, og tror ikke det gør det bedre hvis jeg så tager 2 jern. Så må jeg bare sove det mere. Er jo på barsel :-D Alle andre tal ser fine ud :-). Men godt du fik testet dine!

I dag har min mand og jeg ryddet max op i soveværelset, sådan vi kan flytte noget rundt og få bedsidecrippen ind.. Nøj man bliver helt skruk.. Og det jo om lidt! 

Mht. det jeg troede var mit bækken: Jeg snakkede med en veninde, og hun sagde det lød som iskias.. Mit ben begyndte at svigte, så jeg smuttede til kiropraktor. Det var så iskias lignene smerter! Har bare gået og haft ondt i 4 uger... Og bum, så fiksede han det. Skal vidst til det sidste gang her på fredag. Og nu kan jeg faktisk gå igen uden at have ondt! Nu er det kun det at jeg vralter frown

Graviditetssvømning skulle være godt for bækkenet! Jeg har selv gået til det.. Det kan du evt. prøve :-)

Hvornår har du termin? no

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.april 2016 kl. 19:09
Luk
Medlem siden 06-04-2008
135 startede debatter
2275 skrevne indlæg
27-04-2016 19:09
Luk
Medlem siden 06-04-2008
135 startede debatter
2275 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg kan se tråden er et par uger gammel nu men jeg har det lige sådan her 30+3. Jeg tager en lur midt på dagen da jeg går sygemeldt. Men jeg er igen træt til alm sengetid. Jeg har os ondt i mit bækken. Jeg kan godt mærke det er mit fjerde barn og at min krop ikke er helt ung som i mine foregående graviditeter. Jeg er 32 nu men mine tre første børn fik jeg fra jeg var 21 til jeg var 27. Jeg prøver alt hvad jeg kan at nyde min graviditet da det er min sidste men jeg kan ik lade vær at glæde mig til at baby er ude så jeg ik er så belastet i min krop. Og selvfølgelig os for at se den lille prinsesse der ligger der inde 😊

Anmeld
Svar
Nr 4 i rækken. Silas født 1 maj 2005, Cecilie født 16 okt. 2008, Sebastian født 17 april 2011 og nu en skøn lillesøster til juli 2016
Godt skrevet
0
Nr 4 i rækken. Silas født 1 maj 2005, Cecilie født 16 okt. 2008, Sebastian født 17 april 2011 og nu en skøn lillesøster til juli 2016
27.april 2016 kl. 19:16
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
27-04-2016 19:16
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
Moderator
Godt skrevet
0
katrine84 skrev :

Jeg kan se tråden er et par uger gammel nu men jeg har det lige sådan her 30+3. Jeg tager en lur midt på dagen da jeg går sygemeldt. Men jeg er igen træt til alm sengetid. Jeg har os ondt i mit bækken. Jeg kan godt mærke det er mit fjerde barn og at min krop ikke er helt ung som i mine foregående graviditeter. Jeg er 32 nu men mine tre første børn fik jeg fra jeg var 21 til jeg var 27. Jeg prøver alt hvad jeg kan at nyde min graviditet da det er min sidste men jeg kan ik lade vær at glæde mig til at baby er ude så jeg ik er så belastet i min krop. Og selvfølgelig os for at se den lille prinsesse der ligger der inde 😊

Det lyder også hårdt da.

Men heldigvis, forstår dine andre børn vel godt hvorfor mor ikke rigtig kan så meget?

Vi glæder os sammen!.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.april 2016 kl. 19:20
Luk
Medlem siden 06-04-2008
135 startede debatter
2275 skrevne indlæg
27-04-2016 19:20
Luk
Medlem siden 06-04-2008
135 startede debatter
2275 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Mynewlife skrev :
katrine84 skrev :

Det lyder også hårdt da.

Men heldigvis, forstår dine andre børn vel godt hvorfor mor ikke rigtig kan så meget?

Vi glæder os sammen!.. 

Ja de forstår nemlig godt de er heldigvis så store at jeg kan snakke med dem 😊 Men ja det er hårdt den sidste tid 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.april 2016 kl. 21:15
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
27-04-2016 21:15
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
Moderator
Godt skrevet
0
katrine84 skrev :
Mynewlife skrev :
katrine84 skrev :

Det lyder også hårdt da.

Vi glæder os sammen!.. 

Ja de forstår nemlig godt de er heldigvis så store at jeg kan snakke med dem 😊 Men ja det er hårdt den sidste tid 😊

Det er jo altid noget! :-)

Ja det skal jeg lige love for! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.april 2016 kl. 06:21
Luk
Medlem siden 11-08-2010
7 startede debatter
56 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2016
28-04-2016 06:21
Luk
Medlem siden 11-08-2010
7 startede debatter
56 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2016
Godt skrevet
0
Mynewlife skrev :

Mit jerndepot er ikke det største, så har også fået lov til at tage 2x gravijern.. Men tør ikke, pga. jeg åbentbart har nemt til forstoppelse.. Har virkelig haft det meget, og tror ikke det gør det bedre hvis jeg så tager 2 jern. Så må jeg bare sove det mere. Er jo på barsel :-D Alle andre tal ser fine ud :-). Men godt du fik testet dine!

I dag har min mand og jeg ryddet max op i soveværelset, sådan vi kan flytte noget rundt og få bedsidecrippen ind.. Nøj man bliver helt skruk.. Og det jo om lidt! 

Mht. det jeg troede var mit bækken: Jeg snakkede med en veninde, og hun sagde det lød som iskias.. Mit ben begyndte at svigte, så jeg smuttede til kiropraktor. Det var så iskias lignene smerter! Har bare gået og haft ondt i 4 uger... Og bum, så fiksede han det. Skal vidst til det sidste gang her på fredag. Og nu kan jeg faktisk gå igen uden at have ondt! Nu er det kun det at jeg vralter frown

Graviditetssvømning skulle være godt for bækkenet! Jeg har selv gået til det.. Det kan du evt. prøve :-)

Ja, det er skønt at "bygge rede"!

Jeg har termin 11. juni

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.april 2016 kl. 14:32
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
28-04-2016 14:32
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
Moderator
Godt skrevet
0
Annik skrev :
Mynewlife skrev :

Ja, det er skønt at "bygge rede"!

Jeg har termin 11. juni

Det er bare SÅ skønt ja.

Vi fik lige lavet rigeligt igår... Ryddet op i soveværelset (skabe, gulv, flyttet ting).. Samlet kommode.. Vasket 5 poser tøj.. Lagt sammen og i kommoden.. For dælan.. Er sikker på mine fødder voksede en str.. Kunne ikke engang gå ud på toilet.. Måtte nærmest kravle fordi jeg havde så ondt i bækken og fødder kiss

Uh det jo også lige om lidt! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.april 2016 kl. 16:29
Luk
Medlem siden 27-10-2015
6 startede debatter
743 skrevne indlæg
28-04-2016 16:29
Luk
Medlem siden 27-10-2015
6 startede debatter
743 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har det egentlig meget godt synes jeg smiley

Lider ikke af de store skavanker, har lidt problemer med bækken og plukveer - men er sygemeldt og så længe jeg får slappet af kan jeg sagtens være til frown

Desværre døjer jeg meget med mine slimhinder også - så jeg nyser rigtig meget, også især om natten. Så søvnen har været ødelagt længe, og det er snart det værste af det synes jeg. Kan slet ikke vente til jeg ikke længere er gravid og kan komme til at få noget næse spray mod det. 

Jeg er 33+5 i dag - nyder graviditeten, men vil også være ærlig og sige, at jeg glæder mig til at få min normale fysiske form tilbage. smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.maj 2016 kl. 22:25
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
06-05-2016 22:25
Luk
Medlem siden 28-12-2014
60 startede debatter
859 skrevne indlæg
Moderator
Godt skrevet
0
Pige1991 skrev :

Jeg har det egentlig meget godt synes jeg smiley

Lider ikke af de store skavanker, har lidt problemer med bækken og plukveer - men er sygemeldt og så længe jeg får slappet af kan jeg sagtens være til frown

Desværre døjer jeg meget med mine slimhinder også - så jeg nyser rigtig meget, også især om natten. Så søvnen har været ødelagt længe, og det er snart det værste af det synes jeg. Kan slet ikke vente til jeg ikke længere er gravid og kan komme til at få noget næse spray mod det. 

Jeg er 33+5 i dag - nyder graviditeten, men vil også være ærlig og sige, at jeg glæder mig til at få min normale fysiske form tilbage. smiley

Dejligt du har det godt - udover bækken og slimhinder. 

Jeg har heller ikke fået ordentlig søvn i... Ja gad vide hvor længe? Jeg fandt min store graviditetspude frem igen (sidst brugt i uge 20..), men lagde nærmest værre.. 
Har nu "accepteret" at jeg ikke får en god nats søvn før .. Ja.. Barnet sover igennem? kissheart

Glæder mig også til at få kroppen for mig selv igen..

Synes der var optakt til noget her til aften... Og det føles stadig mæreligt i kroppen.. Håber det går i sig selv igen indecision

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere