Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Andre der er i 40 erne ?

20.januar 2018 kl. 23:40
Luk
Medlem siden 11-10-2017
20-01-2018 23:40
Luk
Medlem siden 11-10-2017
Godt skrevet
0

Hej ,

Er nysgerrig på om der andre der er i 40’erne og vil dele erfaringer med mig.

jeg fødte selv en dejlig datter for 12 år siden. Det var den nemmeste graviditet. 

Denne gang er jeg mere nervøs, da jeg føler man skal skræmmes pågrund af ens alder iforhold til NF scanning.

Eller er alle smuttet på FB?

Anmeld
Svar
Spændt mor
Godt skrevet
0
Spændt mor
21.januar 2018 kl. 13:00
Luk
Medlem siden 11-12-2017
2 startede debatter
81 skrevne indlæg
21-01-2018 13:00
Luk
Medlem siden 11-12-2017
2 startede debatter
81 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Rosekaprifolie skrev :

Hej ,

jeg fødte selv en dejlig datter for 12 år siden. Det var den nemmeste graviditet. 

Denne gang er jeg mere nervøs, da jeg føler man skal skræmmes pågrund af ens alder iforhold til NF scanning.

Jeg er slet ikke på facebook så jeg bliver her :-). jeg er 41 og ja, jeg tænker da lidt over risikoen for misdannelser etc. men jeg fik fine tal til NF-scanning og MD-scanningen i sidste uge gik rigtig fint. Jeg ved godt at det ikke er alt de kan se men jeg må bare håbe på det bedste. Indtil videre har ingen af de fagfolk jeg har været i kontakt med, så meget som antydet at min alder er problematisk. Det eneste er at jeg ved 1. lægebesøg blev spurgt om jeg havde været i fertilitetsbehandling eller havde fået hormoner for at blive gravid. Jeg ved dog ikke om det er et standard-spørgsmål som de også vil stille til en 20-årig men svaret i er i øvrigt nej, selv som 40-årig havde jeg ikke de store problemer med at blive gravid naturligt. Blev du spurgt om bebs var resultat af fertilitetsbehandling eller har du oplevet andre fordomme på grund af alderen?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

21.januar 2018 kl. 15:35
Slettet bruger
21-01-2018 15:35
Godt skrevet
0
DenTilfredseKafir skrev :
Rosekaprifolie skrev :

Hej ,

Jeg er slet ikke på facebook så jeg bliver her :-). jeg er 41 og ja, jeg tænker da lidt over risikoen for misdannelser etc. men jeg fik fine tal til NF-scanning og MD-scanningen i sidste uge gik rigtig fint. Jeg ved godt at det ikke er alt de kan se men jeg må bare håbe på det bedste. Indtil videre har ingen af de fagfolk jeg har været i kontakt med, så meget som antydet at min alder er problematisk. Det eneste er at jeg ved 1. lægebesøg blev spurgt om jeg havde været i fertilitetsbehandling eller havde fået hormoner for at blive gravid. Jeg ved dog ikke om det er et standard-spørgsmål som de også vil stille til en 20-årig men svaret i er i øvrigt nej, selv som 40-årig havde jeg ikke de store problemer med at blive gravid naturligt. Blev du spurgt om bebs var resultat af fertilitetsbehandling eller har du oplevet andre fordomme på grund af alderen?

Jeg har fået tre børn i 20'erne og er hver gang blevet spurgt, om vi har været i behandling - jeg ved ikke, hvorfor de spørger, men det er vist bare standard og ikke noget med alder at gøre 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.januar 2018 kl. 19:48
Luk
Medlem siden 11-12-2017
2 startede debatter
81 skrevne indlæg
23-01-2018 19:48
Luk
Medlem siden 11-12-2017
2 startede debatter
81 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Lillemyx skrev :
DenTilfredseKafir skrev :
Rosekaprifolie skrev :

Hej ,

Jeg har fået tre børn i 20'erne og er hver gang blevet spurgt, om vi har været i behandling - jeg ved ikke, hvorfor de spørger, men det er vist bare standard og ikke noget med alder at gøre 😊

okay tak, så vil jeg ikke føle mig aldersdiskrimineret :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.januar 2018 kl. 23:46
Luk
Medlem siden 20-08-2016
28 startede debatter
68 skrevne indlæg
23-01-2018 23:46
Luk
Medlem siden 20-08-2016
28 startede debatter
68 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa.

Jeg er 45 år og er lige startet i ivf.behandling.

Jeg har 3 børn fra slutningen af 20'erne/start 30, som alle er kommet til indenfor et halvt års forsøg.

I 2016 blev jeg naturligt gravid, men tabte ham desværre i uge 18 og har ikke siden kunne blive gravid. Det skal nok lige siges, at jeg ikke tabte ham pga. alder eller misdannelser. Jeg fik en infektion og det klarede han ikke.

Pga. min alder har vi valgt at betale for fertilitetsbehandling nu, da jeg har et halvt år at løbe på ift. dansk lovgivning. (fylder 46 år i juli)

Jeg har ikke oplevet at blive spurgt om, hvorvidt jeg var naturlig gravid eller med hjælp og jeg har heller ikke oplevet, at folk ser skævt til mig pga. alderen.
Men jeg har det lidt svært med det selv, fordi jeg på dåbsattesten er "gammel".

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
31.januar 2018 kl. 13:51
Luk
Medlem siden 27-07-2010
90 startede debatter
209 skrevne indlæg
31-01-2018 13:51
Luk
Medlem siden 27-07-2010
90 startede debatter
209 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa,

Jeg er 41,5 og har en datter på 7. Har heller ikke oplevet at blive "diskrimineret" men man føler det måske lidt selv.....

Havde ingen problemer ved sidste graviditet, så udover at være blevet 7 år ældre(og +15 kgs!!!) bør der ikke være problemer for mit vedkommende. Pt er min vægt mit allerstørste bekymring...

Meeen til NF kagde damen ud med at sige at jeg godt kunn e"slå ud" på min alder alene uden der var grund tibekymring... nå FEDT FEDT, så starter man så en NF med at være liiidt bekymret alligevel, tusind tak dame!! Alt var dog helt fint surprise

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.februar 2018 kl. 06:24
Luk
Medlem siden 22-09-2017
37 skrevne indlæg
02-02-2018 06:24
Luk
Medlem siden 22-09-2017
37 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 41 og gravid 24+0. Fik IVF hjælp og også med mine to første som er 5 år. Fik ok NF tal (1:1100), og man ved jo at man ikke kan få 1:10000 odds når alderen er hvor den er. Der er i øvrigt ingen der har kommenteret på min alder, når jeg er på hosp ser jeg altid andre der ser meget ældre ud :-) og yngre selvfølgelig. Er heller ikke blevet spurgt om jeg ville have taget moderkagebiopsi/fostervandsprøve selvom jeg kender andre som har fået det fordi de var over 40... hvor langt er i andre?

har derudover været meget mere forklalmet de første 4 mdr, træt og syg end min anden graviditet hvor fam/venner godt kan lide at sige det nok er fordi jeg er så gammel! Tusind tak og det kan da også godt være men faktum er også at jeg har to andre børn, og et fuldtidsjob og at ingen graviditeter er ens ha ha

hilsen Maja

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.februar 2018 kl. 08:19
Luk
Medlem siden 20-01-2018
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
02-02-2018 08:19
Luk
Medlem siden 20-01-2018
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er teknisk set ikke i 40'erne, men jeg bliver 39 om halvanden måned, så... i praksis er jeg nok i samme situation som jer. Håber det er OK, at jeg blander mig :)

Er gravid efter IVF-behandling, som lykkedes i første forsøg (grundet overproduktion af æg sprang jeg inseminationsforsøgene over og gik direkte til reagensglas), men kun 6+3, så meget kan gå galt endnu. Det er meget rart at læse om jeres erfaringer - tak! Min mor spurgte forleden, om jeg skulle til flere tests end ellers pga. min alder, og det havde jeg slet ikke så meget som overvejet! Så det er egentlig rart at høre, at det ikke er tilfælde - og godt at vide på forhånd, at man må tage til takke med lidt dårligere odds efter NF. Jeg må nok hellere se at få læst lidt nærmere om det, så jeg ikke er helt blank, når jeg dukker op ;)

Jeg plejer faktisk at have ret godt styr på den slags, men lige i forbindelse med dette her er jeg lidt tilbageholdende med at google en hel masse... man kan hurtigt få googlet sig til nogle nye bekymringer, som er helt unødvendige :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere