Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hjææælp kan ikke få lov til at læse højt

09.oktober 2020 kl. 10:11
Luk
Medlem siden 26-06-2015
09-10-2020 10:11
Luk
Medlem siden 26-06-2015
Godt skrevet
0

Hejsa min søn er 2 år, jeg må ikke læse høj for ham og sådan har det altid været. Er der andre som oplever det samme, hvad har i gjordt? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.oktober 2020 kl. 10:42
Luk
Medlem siden 30-07-2011
69 startede debatter
511 skrevne indlæg
09-10-2020 10:42
Luk
Medlem siden 30-07-2011
69 startede debatter
511 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Kan i ikke kigge i bøger sammen? Han er stadig ret lille til at sidde og få læst højt, tænker jeg. Før min datter kunne fokusere på højtlæsning (hun er 3,5 og gider det ofte stadig ikke), så lavede vi dialogisk læsning, som man så fint kan kalde det. Kigge i bøgerne, og snakke om, hvad man ser :) sådan gør vi stadig ofte, og det nyder hun.

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
2
09.oktober 2020 kl. 10:44
Luk
Medlem siden 20-03-2018
56 startede debatter
872 skrevne indlæg
09-10-2020 10:44
Luk
Medlem siden 20-03-2018
56 startede debatter
872 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Min datter var nok tættere på 3, før hun gad høre mig læse højt. Indtil da var det pege og snakke om billederne.

Det skal nok komme :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
09.oktober 2020 kl. 11:28
Luk
Medlem siden 23-03-2018
25 startede debatter
1168 skrevne indlæg
09-10-2020 11:28
Luk
Medlem siden 23-03-2018
25 startede debatter
1168 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Sådan er det også hos os.. Vores er 2 år og gider heller ikke, at vi bare læser højt.. Vi skal, som de andre siger, sidde og snakke om, hvad vi ser i bøgerne, før hun finder interesse i det

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
09.oktober 2020 kl. 16:55
Luk
Medlem siden 26-06-2015
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
09-10-2020 16:55
Luk
Medlem siden 26-06-2015
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa Preggio. 
Han vil ingen ting, har også prøvet at kigge i bøgerne og snakke om hvad vi ser. Det er mere spændende at lege med dem eller bruge dem som bro til hans biler 😆😆😆

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.oktober 2020 kl. 17:09
Luk
Medlem siden 30-07-2011
69 startede debatter
511 skrevne indlæg
09-10-2020 17:09
Luk
Medlem siden 30-07-2011
69 startede debatter
511 skrevne indlæg
Godt skrevet
3
brune øjne skrev :

Hejsa Preggio. 
Han vil ingen ting, har også prøvet at kigge i bøgerne og snakke om hvad vi ser. Det er mere spændende at lege med dem eller bruge dem som bro til hans biler 😆😆😆

Så ville jeg bare lade være 😅 altså bliv ved med at prøve ind imellem, men accepter, at han ikke er interesseret. Det skal nok komme med tiden, er jeg sikker på 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
09.oktober 2020 kl. 17:32
Luk
Medlem siden 26-06-2015
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
09-10-2020 17:32
Luk
Medlem siden 26-06-2015
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Håber det kommer 😍😍

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.oktober 2020 kl. 20:13
Luk
Medlem siden 05-04-2017
1 startede debatter
108 skrevne indlæg
09-10-2020 20:13
Luk
Medlem siden 05-04-2017
1 startede debatter
108 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tag ham med på biblioteket og lad ham vælge nogle bøger I kan låne.

Og nyd hvis han gerne selv vil kigge! Nøj jeg kunne godt bruge at hun selv kunne kigge i sine bøger, og vi så kunne gå ud og hun kunne sove sådan, men det dur ikke, vi skal læse 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
09.oktober 2020 kl. 21:28
Luk
Medlem siden 11-06-2020
1 startede debatter
87 skrevne indlæg
Sidst online i går kl. 18.41
09-10-2020 21:28
Luk
Medlem siden 11-06-2020
1 startede debatter
87 skrevne indlæg
Sidst online i går kl. 18.41
Godt skrevet
3

Jeg ville lade, som om bøger slet ikke er interessante. Og glemme alt om, at “eksperter” siger, man skal læse hver dag. I kan jo sagtens træne ord og sprog på andre måder. 

Når forståelsen bliver lidt bedre, ville jeg fortælle en spændende historie (eventyr, bibelhistorie (fx Noahs ark - den var ret tidligt et hit herhjemme, fordi der er så meget regn og kæmpestore vandpytter, man kan hoppe i), selv-opfundne, whatever). Desværre ville jeg kun kunne huske enkelt eller to - men vi kan jo se, om der er en spændende historie i den her bog. Ellers kan du måske “glemme” den spændende slutning, som I så er nødt til at læse færdig i en bog? Det gjorde jeg engang - helt reelt - og jeg fik ikke fred, før jeg havde fundet bogen på biblioteket og læst slutningen højt...

Og når spørgsmålene melder sig (mor, har sommerfugle øjne? hvad spiser pingviner? Hvorfor er græsset grønt?), så foreslå, at I går på biblioteket og finder bøger med svar.

På den måde bliver bøger ikke en pligt, men et sted hvor man får svar eller går på eventyr. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
10.oktober 2020 kl. 12:35
Luk
Medlem siden 26-06-2015
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
10-10-2020 12:35
Luk
Medlem siden 26-06-2015
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for svar alle sammen 😍

vil prøve de gode idér i har skrevet 👍

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.oktober 2020 kl. 12:38
Luk
Medlem siden 20-11-2014
11 startede debatter
2236 skrevne indlæg
10-10-2020 12:38
Luk
Medlem siden 20-11-2014
11 startede debatter
2236 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Altså... skal han med vold og magt læse bøger, eller kunne I hygge jer med noget andet i stedet, nu hvor han jo siger pænt nej tak?

Anmeld
Svar
En blog om ufrivillig barnløshed: www.ErDuHerIkkeSnart.wordpress.com/om-bloggen/
Godt skrevet
1
En blog om ufrivillig barnløshed: www.ErDuHerIkkeSnart.wordpress.com/om-bloggen/
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere