Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Kvalme og arbejde, hvordan klare i det?

08.november 2017 kl. 09:41
Luk
Medlem siden 20-08-2017
08-11-2017 09:41
Luk
Medlem siden 20-08-2017
Godt skrevet
0

Hej piger, 

Jeg har simpelthen så meget kvalme KONSTANT ?? og derefter har jeg skide dårlig samvittighed, kender i det?!

Jeg er startet nyt job i oktober og er derfor stadig indenfor prøveperiode... Jeg kan nærmest ikke overskue at være afsted og kan ikke rigtig være tilstede, fordi jeg konstant enten skal tisse, kaste op eller have en pause.. Er så bange for at blive fyret i sidste ende, også selvom jeg fortæller om min graviditet ?? Jeg er ikke i et job hvor jeg bare kan sidde el. Tage en pause her og der.. jeg står op hele dagen og er fysisk aktiv.. i starten kunne jeg blot spise hver 3 time og så var det kun slemt Kl.19.30 når jeg skulle hjem. Nu spiser jeg hver time og kaster op, intet hjælper mere.. 

Jeg bliver nok nød til at fortælle min chef om det på mandag, så jeg måske kan finde noget ro. Jeg er ca. 8+2 i dag og desværre syg hjemme! 

Min største frygt er en fyring og sygemelding.. øv! Hvordan kommer i igennem dagen? 

Kram fra en bekymret mor

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers

Slettet bruger

08.november 2017 kl. 13:43
Slettet bruger
08-11-2017 13:43
Godt skrevet
0

Hmm... jeg så et program om kvinder i 70 erne i dk som fortalte hvordan de stod og brækkede sig i lårfede stråler (samlebåndsarbejde) men at dengang var der ikke noget der hed at man lagde sig syg for så var der ingen penge. 

Jeg havde selv konstant kvalme.. jeg arbejder med forskellige udsatte grupper og havde det som om jeg skulle brække mig hver gang jeg åbnede munden. Min veninde brækkede sig hele tiden både under 1. I hele 1 og halvdelen af andet trimester. Og anden graviditet men hun var afsted hver dag.. tror også det handler lidt om indstilling.. jeg var også helt ny på mit job men kunne skjule mig på et kontor overfor kollegaer - ikke borgere. Tal da med din chef og hør hvad han eller hun siger? :) og det er bare ikke rart at have det så dårligt! For det er jo konstant...!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.november 2017 kl. 16:50
Luk
Medlem siden 20-08-2017
3 startede debatter
29 skrevne indlæg
08-11-2017 16:50
Luk
Medlem siden 20-08-2017
3 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
lidt-overvældet skrev :

Hmm... jeg så et program om kvinder i 70 erne i dk som fortalte hvordan de stod og brækkede sig i lårfede stråler (samlebåndsarbejde) men at dengang var der ikke noget der hed at man lagde sig syg for så var der ingen penge. 

Jeg havde selv konstant kvalme.. jeg arbejder med forskellige udsatte grupper og havde det som om jeg skulle brække mig hver gang jeg åbnede munden. Min veninde brækkede sig hele tiden både under 1. I hele 1 og halvdelen af andet trimester. Og anden graviditet men hun var afsted hver dag.. tror også det handler lidt om indstilling.. jeg var også helt ny på mit job men kunne skjule mig på et kontor overfor kollegaer - ikke borgere. Tal da med din chef og hør hvad han eller hun siger? :) og det er bare ikke rart at have det så dårligt! For det er jo konstant...!

Tak for svar :-) Da min mor fik mig i 87 var man også kun på barsel i 3 måneder, men heldigvis er det ikke sådan mere! På samme måde med kvalme, sygemelding mv. 

Jeg tænker der er mange ting der påvirker hvordan vi har det i dag.. :-) det var mere at opsøge nogle råd til hvordan andre klare sig igennem og min situation i forhold til ikke bare at kunne gå på toilettet og slappe af når jeg har behov!

men jeg klemmer ballerne sammen :-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.november 2017 kl. 17:33
Luk
Medlem siden 23-07-2015
42 startede debatter
934 skrevne indlæg
08-11-2017 17:33
Luk
Medlem siden 23-07-2015
42 startede debatter
934 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Klemmer ballerne sammen og forsøger at have så korte dage som muligt, så jeg kan nå hjem og sove lidt inden der skal hentes..

Bruger ferie og afspadsering på at have kvalme.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
08.november 2017 kl. 18:21
Luk
Medlem siden 05-09-2013
3 startede debatter
68 skrevne indlæg
08-11-2017 18:21
Luk
Medlem siden 05-09-2013
3 startede debatter
68 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har du prøvet seabands?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.november 2017 kl. 20:41
Luk
Medlem siden 07-12-2014
3 startede debatter
121 skrevne indlæg
08-11-2017 20:41
Luk
Medlem siden 07-12-2014
3 startede debatter
121 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg kaster ikke op, men har ret heftig kvalme konstant. Jeg fortalte det til mit arbejde, da jeg havde haft tilpas mange sygedage. Havde det dårligt med at lyve. Jeg har efterfølgende fået lidt “særbehandling” i nogle bestemte situationer, og det har egentlig været rart med forståelse fra både chef og kollegaer. Jeg har dog også haft samme arbejde i 5 år, så det er jo lidt en anden situation end din. Synes du skal passe på dig selv og baby som du synes du bedst kan det!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
12.november 2017 kl. 18:20
Luk
Medlem siden 20-08-2017
3 startede debatter
29 skrevne indlæg
12-11-2017 18:20
Luk
Medlem siden 20-08-2017
3 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
amc1979 skrev :

Har du prøvet seabands?

Ja det prøvede jeg da jeg var gravid med min datter, men de hjalp mig slet ikke! 😔 

Tak for jeres svar! Dejligt man ikke er det eneste der forsøger at komme igennem..

Jeg var hos lægen som har givet mig en tid til akupunktur, så det håber jeg hjælper her 🙏🏼

Var på job igår hvor jeg var ved at besvime, dog uden kvalme.. Tænker det også kan være kroppen der får et chok over pludselig at skulle i gang igen.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.november 2017 kl. 11:29
Luk
Medlem siden 24-02-2016
4 startede debatter
57 skrevne indlæg
13-11-2017 11:29
Luk
Medlem siden 24-02-2016
4 startede debatter
57 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har været sygemeldt de sidste 3 uger pga. opkastning. Min arbejdsplads har vurderet, at de ikke har mulighed for at ændre i mine arbejdstider eller -vilkår, så derfor er jeg blevet sygemeldt efter aftale med dem. Indtil videre er jeg sygemeldt to uger frem.

Af lægen har jeg fået ordineret nogle piller, Metoclopramide Orifarm, der skulle hjælpe mod opkastning. Du kan jo snakke med din læge, om det evt. kunne være en mulighed, så du ikke er så hæmmet af opkastning, når du er på arbejde.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
13.november 2017 kl. 18:35
Luk
Medlem siden 20-08-2017
3 startede debatter
29 skrevne indlæg
13-11-2017 18:35
Luk
Medlem siden 20-08-2017
3 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
triluz skrev :

Jeg har været sygemeldt de sidste 3 uger pga. opkastning. Min arbejdsplads har vurderet, at de ikke har mulighed for at ændre i mine arbejdstider eller -vilkår, så derfor er jeg blevet sygemeldt efter aftale med dem. Indtil videre er jeg sygemeldt to uger frem.

Af lægen har jeg fået ordineret nogle piller, Metoclopramide Orifarm, der skulle hjælpe mod opkastning. Du kan jo snakke med din læge, om det evt. kunne være en mulighed, så du ikke er så hæmmet af opkastning, når du er på arbejde.

Åh din stakkel  det lyder ikke sjovt! 

Jeg har overvejet sygemelding men er ret sikker på, at mit arbejde vil forsøge at gøre det nemmere for mig, så tænker at sige det imorgen smiley

jeg håber virkelig snart du får det bedre cool

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Find den bedste dåbsgave hos Little Happy

Når barnedåben nærmer sig, kan det være svært at finde ud af hvad man skal give den lille i dåbsgave. Hos Littlehappy finder du et bredt udvalg af passende gaver Læs mere

Når amningen driller

Har du brug for hjælp til amningen eller gode råd, så kan du ringe eller skrive til Forældre og Fødsels Ammerådgivning. Det er gratis, uforpligtende og anonymt. Læs mere

ANNONCE

Få laser- eller rynkebehandling hos kosmetisk klinik

Laserbehandlinger og rynkebehandlinger har vundet større og større indpas i Danmark de seneste par år. Derfor vil du også hurtigt opdage, at der er mange forskellige kosmetiske klinikker at vælge imellem, hvis du søger en kosmetisk behandling. Læs mere

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Find den bedste dåbsgave hos Little Happy

Når barnedåben nærmer sig, kan det være svært at finde ud af hvad man skal give den lille i dåbsgave. Hos Littlehappy finder du et bredt udvalg af passende gaver Læs mere

Når amningen driller

Har du brug for hjælp til amningen eller gode råd, så kan du ringe eller skrive til Forældre og Fødsels Ammerådgivning. Det er gratis, uforpligtende og anonymt. Læs mere

ANNONCE

Få laser- eller rynkebehandling hos kosmetisk klinik

Laserbehandlinger og rynkebehandlinger har vundet større og større indpas i Danmark de seneste par år. Derfor vil du også hurtigt opdage, at der er mange forskellige kosmetiske klinikker at vælge imellem, hvis du søger en kosmetisk behandling. Læs mere

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere