Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

1 lægebesøg

15.oktober 2017 kl. 11:04
Luk
Medlem siden 12-10-2017
15-10-2017 11:04
Luk
Medlem siden 12-10-2017
Godt skrevet
0

Hej alle sammen smiley

Hvornår skal i til 1. lægebesøg? Jeg skal have taget blodprøve i uge 11 og lægebesøg i uge 12. Syntes det er ret sent og der er længe til. Jeg er i uge 6 nu. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2017 kl. 12:01
Luk
Medlem siden 15-05-2013
18 startede debatter
79 skrevne indlæg
15-10-2017 12:01
Luk
Medlem siden 15-05-2013
18 startede debatter
79 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg troede man skulle have taget blodprøver til NF inden man var 10+0. Det lyder lidt sent ja. Måske jeg husker galt....

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers
15.oktober 2017 kl. 12:08
Luk
Medlem siden 21-09-2017
1 skrevne indlæg
15-10-2017 12:08
Luk
Medlem siden 21-09-2017
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg havde mit første lægebesøg omkring uge 8-9 og skal til nf i uge 13 :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2017 kl. 15:36
Luk
Medlem siden 12-10-2017
2 startede debatter
10 skrevne indlæg
15-10-2017 15:36
Luk
Medlem siden 12-10-2017
2 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er i dag 3+6 og skal til 1. lægebesøg på torsdag

Anmeld
Svar
JuniBaby_18
Godt skrevet
0
JuniBaby_18
15.oktober 2017 kl. 16:25
Luk
Medlem siden 20-07-2017
30 startede debatter
363 skrevne indlæg
15-10-2017 16:25
Luk
Medlem siden 20-07-2017
30 startede debatter
363 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er i uge 6 . og skal til første læge besøg om 14 dage når jeg er i uge 8 . 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.oktober 2017 kl. 11:26
Luk
Medlem siden 16-12-2013
3 startede debatter
13 skrevne indlæg
16-10-2017 11:26
Luk
Medlem siden 16-12-2013
3 startede debatter
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har bestilt tid til fredag, der er jeg 6+0. Men regnede med først at skulle afsted ved uge 8-9. Det fik jeg af vide af min tante at det var normalt. Der tog man blodprøver og kunne lave vandrejournal.

Jeg valgte så for en uge siden at bestille tid før hos egen læge, fordi jeg går og bekymrer mig så meget om graviditeten. Er det som det skal være osv. Det er på grænsen til angst, så besluttede det var meget godt at få en snak med lægen. Også for at gøre det hele mere virkeligt😊 Og så tænkte jeg at lægen så kan fortælle mig hvornår hun vil se mig igen😊

har også bestilt en tid til tidlig scanning på privat klinik d.5.nov når jeg er 8+2, for at se om det kunne give mig lidt mere ro og færre angsttanker. 

Tillykke til alle med den positive test❤️👍

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

16.oktober 2017 kl. 11:34
Slettet bruger
16-10-2017 11:34
Godt skrevet
0
Tembo skrev :

Jeg troede man skulle have taget blodprøver til NF inden man var 10+0. Det lyder lidt sent ja. Måske jeg husker galt....

Det bedste tidspunkt at få taget blodprøverne er inden 10+0, men de kan tages ind til 13+6. Så som sådan er det ikke sent. Jeg var til nf på Riget 12+0 og mine blodprøver blev taget samme sted 11+3.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.oktober 2017 kl. 11:44
Luk
Medlem siden 23-07-2015
42 startede debatter
933 skrevne indlæg
16-10-2017 11:44
Luk
Medlem siden 23-07-2015
42 startede debatter
933 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Skal afsted når jeg er 9+5.. Det var det samme sidst.. Der er virkelig intet i det.. Så læn jer roligt tilbage.. Lægen kan ikke tjekke at alt er okay, det er ren og skær praktisk snak om vitaminer, arbejde, motion, mad.. Hvor du vil til jordemoder og føde..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
16.oktober 2017 kl. 13:27
Luk
Medlem siden 30-09-2017
1 startede debatter
17 skrevne indlæg
16-10-2017 13:27
Luk
Medlem siden 30-09-2017
1 startede debatter
17 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Fejl, mit indlæg skulle være et andet sted - slettet.

Anmeld
Svar
Kommende mor via surrogati i USA
Godt skrevet
0
16.oktober 2017 kl. 13:29
Luk
Medlem siden 30-09-2017
1 startede debatter
17 skrevne indlæg
16-10-2017 13:29
Luk
Medlem siden 30-09-2017
1 startede debatter
17 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Noobie skrev :

Jeg har bestilt tid til fredag, der er jeg 6+0. Men regnede med først at skulle afsted ved uge 8-9. Det fik jeg af vide af min tante at det var normalt. Der tog man blodprøver og kunne lave vandrejournal.

Jeg valgte så for en uge siden at bestille tid før hos egen læge, fordi jeg går og bekymrer mig så meget om graviditeten. Er det som det skal være osv. Det er på grænsen til angst, så besluttede det var meget godt at få en snak med lægen. Også for at gøre det hele mere virkeligt😊 Og så tænkte jeg at lægen så kan fortælle mig hvornår hun vil se mig igen😊

har også bestilt en tid til tidlig scanning på privat klinik d.5.nov når jeg er 8+2, for at se om det kunne give mig lidt mere ro og færre angsttanker. 

Tillykke til alle med den positive test❤️👍

Vil bare sige, at jeg godt kan forstå dig ang. det med angst og at gøre det virkeligt. Vi blev supernervøse, da vores surrogatmor pletblødte lidt på dag 5-4. Men vi skulle heldigvis have første ultralyd på dag 5-6 - og da så alt fint ud - og vi hørte til og med hjertelyd og så hjerteslagene på skærmen. Det var helt vildt fantastisk og dæmpede angsten. :-) Og det gjorde det også mere virkeligt. Håber rigtig meget for dig, at din angst fortager sig, så du bare kan slappe af og glæde dig. :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.oktober 2017 kl. 13:36
Luk
Medlem siden 16-12-2013
3 startede debatter
13 skrevne indlæg
16-10-2017 13:36
Luk
Medlem siden 16-12-2013
3 startede debatter
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak😊 

Jeg prøver rigtig meget at slappe af og ikke tænke så negativt, så håber det virker hen ad vejen. Det at dagene går,  hjælper i hvert fald en smule. 

Der er ingen kontrol og ingen garantier, så det er det der er så svært. Og det må næsten være værre at stå ved siden af den gravide, så kan godt sætte mig ind i dine tanker også. Men dejligt at det hele så fint ud ved den tidlige scanning, det tænker jeg er enormt betryggende for alle. Krydser fingre for at det hele går som det skal for jer. ❤️🤞

Og ja, jeg tænker at en snak med min egen læge ikke kan skade for mit vedkommende. Stoler på hende og tror hun ville kunne berolige mig og alle mine tanker. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere