Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

rygning under gravidtet

05.februar 2018 kl. 14:58
Luk
Medlem siden 28-09-2017
05-02-2018 14:58
Luk
Medlem siden 28-09-2017
Godt skrevet
0

Hej alle andre kommende maj/juni forældre. 

Dette er en debatgruppe for dem som ryger. Jeg tror alle os rygere godt er klar over konskvenserne ved rygning, og hvis vi kunne, ja så havde vi også stoppet. Derfor ønsker jeg ikke den debat skal kommenteres med hvorfor vi ikke burde og en masse lærestrenge. 

Jeg ville bare høre om der er nogle af jer andre der ryger? Og hvor mange? Hvordan har i det med det, hvad har i prøvet af rygestop osv osv? Er i nervøse? 

Mvh. Mathilde 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.februar 2018 kl. 15:33
Luk
Medlem siden 11-10-2017
4 startede debatter
61 skrevne indlæg
05-02-2018 15:33
Luk
Medlem siden 11-10-2017
4 startede debatter
61 skrevne indlæg
Godt skrevet
30

Altid rarere at blive bekræftet ved at finde nogle åndsfæller - men ikke altid det bedste...

Så hvis jeg lavede en debat for alle der drikker en flaske vodka om dagen, og ikke vil have kommentarer fra nogen der ikke gør - så bliver det sådan?!

Det har jeg svært ved at tro...

Meget mere interessant hvis gruppen var en “vi støtter hinanden i et rygestop”....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
30
05.februar 2018 kl. 15:55
Luk
Medlem siden 30-03-2017
10 startede debatter
375 skrevne indlæg
05-02-2018 15:55
Luk
Medlem siden 30-03-2017
10 startede debatter
375 skrevne indlæg
Godt skrevet
21

"...  hvis vi kunne, ja så havde vi også stoppet." Selvfølgelig kan I stoppe. Det er altså en fysisk mulighed.

Anmeld
Svar
Begge fra 1993. Kærester siden 09.10.09.
Baby-M. Dreng fra aug.-17. Født 36+2.
Godt skrevet
21
Begge fra 1993. Kærester siden 09.10.09.
Baby-M. Dreng fra aug.-17. Født 36+2.
05.februar 2018 kl. 15:58
Luk
Medlem siden 20-06-2013
11 startede debatter
84 skrevne indlæg
05-02-2018 15:58
Luk
Medlem siden 20-06-2013
11 startede debatter
84 skrevne indlæg
Godt skrevet
7

Hej Mathilde. 

Forhåbentlig er der ikke mange tilbage som stadig ryger - Jeg røg selv før jeg blev gravid, men er stoppet i denne graviditet ligeså vel som min sidste..

Jeg har haft lyst MANGE gange til at køre ned i al hemmelighed og købe en pakke og så "bare ryge et par stykker om dagen" men så slår det mig ... Skal den lille have, jamen så skal den store også ha! og det kunne jeg da  aldrig drømme om. surprise

Jeg ser det som en pause, og det gør det nok lidt lettere at udholde.... :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
7
05.februar 2018 kl. 16:00
Luk
Medlem siden 17-01-2018
8 skrevne indlæg
05-02-2018 16:00
Luk
Medlem siden 17-01-2018
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
5

Jeg var allerede i gang med at stoppe inden, jeg vidste at jeg var gravid (graviditeten var lidt af en overraskelse). Og nåede også at stoppe i samme måned som undfangelse. 

Det jeg gjorde var, at jeg simpelthen skar ned til to smøger om dagen, da jeg havde sat mig for at stoppe... men begyndte så at ryge mere og mere igen, så jeg tog en kold tyrker i stedet og besluttede mig for at være viljestærk. Ud med smøger og så hellere spise et eller andet lækkert i stedet. Jeg stoppede for mit eget helbreds skyld, og holder ved for mit kommende barns skyld. <3

Anmeld
Svar
Godt skrevet
5
05.februar 2018 kl. 16:04
Luk
Medlem siden 03-01-2018
12 startede debatter
32 skrevne indlæg
05-02-2018 16:04
Luk
Medlem siden 03-01-2018
12 startede debatter
32 skrevne indlæg
Godt skrevet
27

Kære Mathilde.

Jeg har røget i 15 år, og jeg ELSKER det kiss Nogle ser rygning som en  belastning, men jeg ser det som en aflastning. Jeg nyder virkelig at give mig selv de små rygepauser om dagen, hvor jeg slapper af og får pulsen ned. At det er usundt for min krop er ikke en motivationsfaktor for mig til at stoppe. Jeg har altid sagt at det eneste der kan få mig til at stoppe var hvis jeg blev glavid.

Nu står jeg i en situation hvor min kæreste og jeg forsøger at blive gravide, og derfor er smøgerne selvfølgelig lagt på hylden. Min krop skal være et dejligt og sundt sted og bo i. Derfor siger jeg til mig selv hver gang jeg får lyst til en smøg. -Vil du have en cigaret, eller vil du have en baby. Nothing in between  og ja... Jeg vil have en Baby.

Jeg har nu været røgfri i 1½ mrd   Min krop skriger efter nikotin, men den får en kold tyrker, og så giver jeg mig selv lov til at drikke lidt mere kaffe her i starten. 

Det er svært at stoppe, men valget er let. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
27
05.februar 2018 kl. 19:21
Luk
Medlem siden 07-06-2017
28 startede debatter
255 skrevne indlæg
05-02-2018 19:21
Luk
Medlem siden 07-06-2017
28 startede debatter
255 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jeg har aldrig røget selv, men jeg kender et par stykker, der har, så jeg har hørt og set, at det er vanvittigt hårdt at stoppe. Derfor vil jeg lige sige MEGA GODT GÅET til de af jer, der er stoppet med at ryge. High five herfra!

Og til TS, du KAN godt, hvis du beslutter dig for, at du VIL. Jeg håber, at du vil give det et ihærdigt forsøg, så du kan give dit barn den bedst mulige start på livet. Der er gratis hjælp og støtte at hente mange steder, og herinde på siden vil du uden tvivl få fuld opbakning. Det bliver meget svært, men du KAN godt. Og vi hepper på dig! :-)

Anmeld
Svar
Tredje ønskebarn ventes at ankomme i marts 2018. Hele familien glæder sig :-)
Godt skrevet
3
Tredje ønskebarn ventes at ankomme i marts 2018. Hele familien glæder sig :-)
05.februar 2018 kl. 19:49
Luk
Medlem siden 05-09-2017
1 startede debatter
27 skrevne indlæg
05-02-2018 19:49
Luk
Medlem siden 05-09-2017
1 startede debatter
27 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg var selv ryger og jeg elskede det virkelig. Men at påstå man ikke kan stoppe er noget fis, for selvfølgelig kan du det - hvis du vil :) 

da jeg fandt ud af jeg var gravid kvittede jeg smøgerne med det samme. Jeg sugede lidt i min e-Cig, som meget hurtigt blev fyldt med nikotinfri væske. Og kort efter lagde jeg også den helt på hylden. 

Jeg skal dog ikke kunne sige mig fri fra, at have røget et par enkelte smøger én aften, da jeg hyggede med en veninde - men mere ville jeg ikke kunne forsvare overfor mig selv. ☺️  

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
05.februar 2018 kl. 20:00
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2757 skrevne indlæg
05-02-2018 20:00
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2757 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jeg har aldrig røget, så jeg burde blande mig udenom. 

Men jeg tror, der er en bog, som flere herinde har anbefalet. Den hedder vist noget med "endelig ikke-ryger" eller sådan noget.

Måske der er nogen herinde, der kender den.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
05.februar 2018 kl. 20:10
Luk
Medlem siden 05-10-2014
30 startede debatter
251 skrevne indlæg
05-02-2018 20:10
Luk
Medlem siden 05-10-2014
30 startede debatter
251 skrevne indlæg
Godt skrevet
6

Er denne tråd sådan en hvor rygere kan klappe hinanden på skulderen og sige det er okay??

Rygning er en mega klam og egoistisk vane. og selvfølgelig kan man stoppe med at ryge! Det handler om at du ikk gider - hvis ikke du gør det for din skyld så gør det for dit ufødte barn.

Fopr øvrigt har jeg selv været ryger ( laaang tid før graviditet) så nej, jeg spiller ikke bare smart. Jeg VED man kan stoppe.

Kom ind i kampen søde.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
6
MinTicker.dk Ticker
05.februar 2018 kl. 20:12
Luk
Medlem siden 02-12-2017
5 startede debatter
24 skrevne indlæg
05-02-2018 20:12
Luk
Medlem siden 02-12-2017
5 startede debatter
24 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Er gravid for 3. Gang, og er stoppet med at ryge alle 3 gange.

Så snart testen har vist positiv, har jeg røget pakken færdig (shame on me) og asket samt skodet i en pose som jeg kunne lugte til, når trænger meldte sig de første par dage efter. 

Jeg ELSKER at være ryger, jeg ELSKER de små pauser jeg får fra hverdagen ved at ryge. Jeg har aldrig været mere sikker på, at jeg begynder igen (for forhelvede hvor har jeg brug for en smøg!) men ikke med baby i maven. Ville hade mig selv hvis baby fik astma el.l. fra spæd. Ville altid tænke “hvad nu hvis jeg havde haft lidt rygrad...” 

Ville du ryge i et lille rum uden vinduer med din baby på armen? Krydser for at du finder lidt motivation til at kvitte 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere