Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

????????

17.december 2017 kl. 16:34
Luk
Medlem siden 17-11-2017
17-12-2017 16:34
Luk
Medlem siden 17-11-2017
Godt skrevet
1

Halløj mødre og kommende mødre, 

hvordan har i det? Hvordan har jeres graviditet gået, og hvordan går det nu ??

Hvordan går jeres dage, hvilke symptomer har i, og er alt vel? ??

Har i været til kønsscanning, eller fået tid????

Jeg skal til kønsscanning d.2 Januar..det bliver spændende??

Jeg har haft ekstrem kvalme og opkast indtil jeg var 11+2.. det var det rene helvede fordi jeg også havde smerter i mavesækken, kunne  ikke engang holde vandet nede på et tidspunkt. 

Beklager det lyder lidt klamt men, maven var jo tom for det meste, så det var mavesyre der kom op de fleste gange..

men ellers har seaband, mandler og ingefær hjulpet meget.. endte med at drikke 1-2 liter mælk om dagenkiss 

jeg hørte tit om gravide med kvalme og opkast men havde ikke forestillet mig at mit ville være så slemt..

fik en tidlig scanning ved 9+5, det var første gang jeg "mødte" den lille.. ellers var jeg til NF 12+5 og alt er som det skal være heldigvis ??

Ligenu har jeg ekstrem halsbrand den seneste uge, og utroligt ondt i lænden??

Vil meget gerne høre om de forskellige graviditeter og om hvordan det går med alle jer andre juni mødre ????

Anmeld
Svar
Projekt baby 1: Skudt i gang september 2017. Positiv test Oktober 2017! Projekt baby 2: Skudt i gang Juli 2019 - PB sat i ro efter cyklus. Igang igen til sommer 2020??
Godt skrevet
1
Projekt baby 1: Skudt i gang september 2017. Positiv test Oktober 2017! Projekt baby 2: Skudt i gang Juli 2019 - PB sat i ro efter cyklus. Igang igen til sommer 2020??
17.december 2017 kl. 16:41
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
17-12-2017 16:41
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Beklager alle de spørgsmålstegn det er smileys fra iphone enlightened

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.december 2017 kl. 17:40
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
17-12-2017 17:40
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Hejsa.

Jeg har godt nok termin 31.5 men følger list med både i maj og juni.

Jeg har haft kvalme siden 2 uger FØR jeg kunne teste positiv...trætheden var der i starten og er kommet retur. Og så er jeg generelt bare halv deprimeret og hormonel konstant.

Nf gik fint og fik en kønsscanning i uge 14 som viste en lille pige og alt så også fint ud der.

Skal til MD scanning i atarten af januar og efter det begynder indkøbet til den lille (som er nr 4 i rækken men første pige) og der glæder jeg mig til💖

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
17.december 2017 kl. 18:07
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
17-12-2017 18:07
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det må ha' været hårdt med den kvalme

nøj hvor må det være spændende efter 3 drenge, og indkøb til piger er altid sjovt, dem er der masser af flotte ting til  hendes brødre må da også være ret spændte på at få en lillesøster😍

kender godt til det med at være deprimeret, synes jeg er overfølsom over den mindste ting manden eller andre siger/gør.. 

min er den første barn, ved ikke om jeg skrev detkiss

en gammeldags "skrøne" siger at piger giver meget kvalme, men som sagt kan man ikke stole på dem, 

kan nærmest ikke vente med at finde ud af kønnet. Begge køn er accepteret, men bare det med at kunne købe ting og sager til den lille er så spændende😂

Har før været i behandling med antidepressiv piller, og to andre præparater... men meget sjovt kunne jeg ta en kold tyrker to måneder før projekt baby.. har det meget godt, hvilket jeg ik har forventet.. har før prøvet at stoppe uden held. tanken om babyen må ha hjulpet mig

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
17.december 2017 kl. 18:22
Luk
Medlem siden 30-05-2016
52 startede debatter
318 skrevne indlæg
17-12-2017 18:22
Luk
Medlem siden 30-05-2016
52 startede debatter
318 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Min kvalme har lagt sig og jeg er ved at have energien tilbage- det virkelig dejligt for har tilbragt uhyggeligt mange timer på sofaen - fuldstændig drænet for energi. 

Vi ved vi venter en lille sund dreng, Da jeg har fået foretaget en moderkagebiopsi ... Så Vi er bare glade . Jeg har fået en bule på min mave ( er meget slank på maven ) så det kan faktisk snart slet ikke skjules mere :) 

Jeg venter dog spændt på at modtage brev fra mit fødested ang. 1. Jordemoderbesøg - har i modtaget noget?:) 

held og lykke til alle 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
17.december 2017 kl. 18:51
Luk
Medlem siden 28-07-2017
9 startede debatter
207 skrevne indlæg
17-12-2017 18:51
Luk
Medlem siden 28-07-2017
9 startede debatter
207 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg er 15+1 i dag. Jeg har, for første gang i ni uger, haft TRE dage uden opkast!!!! Normalt har dagen først rigtig startet efter jeg har kastet slim op, og hvis jeg ikke har gjort det, har jeg lidt af kvalme hele dagen. Det har så gjort at jeg ikke har kunne spise eller have lysten til mad, hvilket yderligere har gjort at jeg til nf fik at vide jeg ikke måtte tabe mig yderligere!

ellers har jeg været absurd træt og energiforladt! Sådan helt som hvis jeg havde tømmermænd i weekenderne. har bare ligget på sofaen. For et par uger siden havde jeg mange ligamentsmerter samt ondt i lænden, men det er ikke så slemt længere.

jeg har allerede “mødt” bæbz fire gange (første gang 6+5 for at bekræfte graviditet, anden gang 9+5 og tredje gang 11+3 for at være sikker på der var liv (paranoia efter en MA), fjerde gang 13+2 til nf) men glæder mig allerede til næste scanning, som jeg har 22/1!!! Det er md scanningen 😃

jeg skal møde jordemødre her den 3/1.

man er begyndt at ane en bule synes jeg. Om aftenen synes jeg jeg ser MEGET gravid ud!! Tror mest det bare er oppustethed da det starter helt oppe under brysterne! Jeg skal i hvert fald snart ud og investere i graviditetsbukser!

flere og flere venner kender til graviditeten. Mine kollegaer og leder kender også til den. De eneste vi stadig holder det hemmelige for er familien. De får det at vide her juleaften og juledagene efter 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
17.december 2017 kl. 19:23
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
17-12-2017 19:23
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg er bestemt ikke fan af alt den kvalme... opkasten endnu værre... men det er heldigvis ikke hver dag.

Jeg glæder mig også rigrig meget til at skulle købe ind til en pige efter 3 drenge.... det er bare lidt noget andet.

Kan godt forstå du glæder sig til at vide hvad det vliver. Jeg kan aldrig vente men det er første gang jeg har fået en kønsscanning.

Depression har jeg også været igennem... fik en fødsels depression efter første fødsel og så nogle andre nedture. Ved denne graviditet har familien og andres reaktion ikke lige hjulpet på humøret.

Synes det flot at du bare kunne atoppe

Håbee det holder 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
17.december 2017 kl. 19:32
Luk
Medlem siden 11-10-2017
5 startede debatter
32 skrevne indlæg
17-12-2017 19:32
Luk
Medlem siden 11-10-2017
5 startede debatter
32 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har haft nogle uger af ren lykke ingen symptomer andet end lidt ekstra træt om aften.. Men nu er kvalmen og opkast tilbage :( skyldes nok ekstra stress fortiden..

Jeg er en del af tidligt indsats så jeg skal til første jordemor besøg i morgen (termin 16.06)

Ellers ved jeg kun at jeg skal til glykosebelastning den 8 marts pga bmi på 34 :) (andre der skal det på Hillerød den dag? :)

Ellers går det frem af har fået en masse tøj i weekenden til den lille <3 og kigger meget efter en barnevogn :p

Kæresten her vil ikke kende kønnet så jeg finder først ud af det til fødslen xD (har ikke tålmodigheden tror jeg xD)

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickers
Godt skrevet
1
Lilypie Maternity tickers
17.december 2017 kl. 21:58
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
17-12-2017 21:58
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jaa jeg modtog den i tirsdags til 5.januar (indkaldelse til første jordemoderbesøg)

tror godt du også snart får besked, undrede mig også over hvor den blev af

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.december 2017 kl. 13:25
Luk
Medlem siden 11-12-2017
2 startede debatter
81 skrevne indlæg
18-12-2017 13:25
Luk
Medlem siden 11-12-2017
2 startede debatter
81 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har termin 1. juni så jeg er 16+ et eller andet lige nu, og det som fylder mest er nervøsitet :-(. Jeg oplevede nemlig sidste år en senabort i uge 19, og fosteret havde været dødt siden uge 15. En rigtig grim oplevelse. Fosteret blev obduceret men der blev ikke fundet nogen forklaring på hvorfor det skete.  Dengang gik jeg forgæves og ventede på at mærke liv og det gør jeg også indtil videre denne gang. Jeg håber på at mærke liv hver eneste dag men indvil videre uden held. Jeg skal til MD scanning 17. januar men jeg må købe mig til en scanning i mellemtiden hvis jeg ikke snart mærker liv. Bortset fra det har jeg det godt... ingen kvalme og jeg falder ikke så ofte i søvn på sofaen mere. Har dog tendens til at blive øm i lænden hvis jeg er alt for fysisk aktiv. Er der nogen af jer der mærker liv? PS jeg har født to gange før og har derfor en (naiv) formodning om at mærke liv tidligt

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
18.december 2017 kl. 23:11
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
18-12-2017 23:11
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er virkelig ked af det over det du oplevede, og håber ikke det sker igen.. det tror jeg skam heller ikke, Må gud være nådig!

håber virkelig ikke at nogle af os oplever det.. jeg har haft mange SA'er med min exmand, han var på steroider dengang, Trods det blev jeg gravid...

men med min nuværende mand er alt vel..han kan holde alt ud gudskelov... er lidt af en hidsig kvinde af og til.. haha..

men er selvfølgelig også bange for at der vil ske noget med fosteret efter alle de gange.. men min "eks svigerinde" sagde at hendes mor puttede et eller andet som resulterede i at man aborterede.. tænker bare at det ikke kan være løgn. hvorfor ville hendes datter lyve om hende.. det er lidt en kendt metode hos Hispanics, de har en form for "planter" det kan føre til at man pludselig får "menstruation" ud af det blå.. 

har selvfølgelig været ind over og "skældt" hende ud omkring det... 

undrede mig også altid over at heksen pludselig inviterede mig til aftensmad.. hvilket ikk var noget hun plejede at gøre...

heldigvis findes der ikke så onde mennesker omkring mig længere... heksen er brændt

Eksmanden var også en værre en. Virkelig psykopatiske mennesker. 

Har ikke kunne stole på nogen efter den episode... 

men nu har jeg en mand der tænker på mig mere end jeg tænker på mig selv... 

Efter flere års helvede er jeg endelig lykkelig

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde

Nyeste artikler

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Min-Mave knækker Cancer 2019

Min-Mave.dk repræsentere alle jer lykkelige mødre, kommende mødre – men også de af jer der har mistet sin kære til kræft. I denne uge handler det om dé mødre! Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde

Nyeste artikler

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Min-Mave knækker Cancer 2019

Min-Mave.dk repræsentere alle jer lykkelige mødre, kommende mødre – men også de af jer der har mistet sin kære til kræft. I denne uge handler det om dé mødre! Læs mere