Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

fire uger til barsel - mangler motivation på job

11.marts 2018 kl. 09:14
Luk
Medlem siden 11-04-2016
11-03-2018 09:14
Luk
Medlem siden 11-04-2016
Godt skrevet
0

Hej juni-mødre,

Begynder I at tælle dage til at kunne gå på barsel? Jeg gør... pt er der 17 dage tilbage / 4 uger for mit vedkommende. Og jeg har super svært ved at holde motivationen oppe, selv om jeg i øvrigt er glad for mit job og mine kolleger. Jeg står for vildt meget på spring til at være hjemme i dagtimerne og få noget tid til mig selv og til at forberede til babys ankomst. Indtil videre har vi ikke anskaffet os noget som helst babyudstyr men venter til min barsel begynder. Hvordan kommer I igennem de sidste uger inden barsel? Er der nogen af jer som er sygemeldt? Jeg har ikke selv haft en eneste sygedag på grund af graviditet i denne omgang. Det er jeg da glad for.... men kan nu næsten ikke vente til april.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.marts 2018 kl. 14:07
Luk
Medlem siden 30-05-2016
52 startede debatter
318 skrevne indlæg
11-03-2018 14:07
Luk
Medlem siden 30-05-2016
52 startede debatter
318 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg går desværre ikke på Barsel før fødsels:/ ( er sygeplejestud) 

men kan godt forstå du er ved at være utålmodig .  jeg skal simpelthen bare igennem det her semester- termin midt juni og eksamen d. 20-27 juni . Det bliver sgu lidt hårdt og er lidt ærgerlig over ikke at kunne gå fra før og hygge mig med at købe ting og gøre klar til den lille . Men til gengæld har jeg mulighed for at være på barsel i halvandet år efter fødsel og det ser jeg frem til :) har kun haft en sygedag i forbindelse med moderkagebiopsi , så håber det fortsætter og jeg kan fuldføre : D

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
11.marts 2018 kl. 15:35
Luk
Medlem siden 11-03-2015
34 skrevne indlæg
11-03-2018 15:35
Luk
Medlem siden 11-03-2015
34 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det forstår jeg virkelig godt! Husker det også fra sidste graviditet. Pt er jeg deltidssygemeldt, og hende der er blevet ansat i min stilling er lige startet i forrige uge, så jeg er ved at lærer hende op i mine opgaver. Hun kommer dog fra en anden stilling i virksomheden så det går rimelig nemt, og jeg skal altså først gå af midt juni. Udsigten til de opgaver jeg skal lave indtil da, nu hvor hun får mine opgaver, dræber mig også lidt. De er simpelthen så kedelige, og jeg kan mærke det allerede nu begynder at påvirker motivationen. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
11.marts 2018 kl. 16:08
Luk
Medlem siden 24-03-2015
35 startede debatter
244 skrevne indlæg
11-03-2018 16:08
Luk
Medlem siden 24-03-2015
35 startede debatter
244 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg kan desværre smw

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
14.marts 2018 kl. 21:15
Luk
Medlem siden 11-04-2016
10 startede debatter
221 skrevne indlæg
14-03-2018 21:15
Luk
Medlem siden 11-04-2016
10 startede debatter
221 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej alle, tak for jeres svar! Det er rart at vide at man ikke er alene med sine frustrationer. Vi må heppe lidt på hinanden i tankerne mens vi er på job. Jeg har lidt dårlig samvittighed overfor mine kolleger for de fortjener virkelig ikke at have en så ufokuseret kollega :-(

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde

Nyeste artikler

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Min-Mave knækker Cancer 2019

Min-Mave.dk repræsentere alle jer lykkelige mødre, kommende mødre – men også de af jer der har mistet sin kære til kræft. I denne uge handler det om dé mødre! Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde

Nyeste artikler

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Min-Mave knækker Cancer 2019

Min-Mave.dk repræsentere alle jer lykkelige mødre, kommende mødre – men også de af jer der har mistet sin kære til kræft. I denne uge handler det om dé mødre! Læs mere