Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

vi nærmer os:)

11.maj 2018 kl. 08:45
Luk
Medlem siden 08-01-2012
11-05-2018 08:45
Luk
Medlem siden 08-01-2012
Godt skrevet
1

I dag har jeg 3 uger til termin og lillebror kan derfor betragtes som færdigbagt:) har dog selv en fornemmelse af at jeg går over tid ligesom med storebror men man ved jo aldrig.. Tasken er pakket, vuggen, liften og tøjet er vasket så han kan bare komme an;) Er I andre ved at være klar?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
11.maj 2018 kl. 16:21
Luk
Medlem siden 28-05-2010
3 startede debatter
51 skrevne indlæg
11-05-2018 16:21
Luk
Medlem siden 28-05-2010
3 startede debatter
51 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har først termin d. 28. juni men er også klar med alting :-) vi glæder os meget til lillebror kommer. Det er skægt denne 3. gang hvor de to store (to piger på næsten 10 og 7) er så spændte og også glæder sig meget. 

Har I der venter jer og har barn/børn i forvejen tænkt hvad den/de store skal have af gave ifm. familieforøgelsen? 

Jeg har endnu ikke pakket tasken men skrevet noter til hvad der skal i. 

Det er vildt at det nu med stor sandsynlighed er “i næste måned”. 

Har I andre fundet navn? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.maj 2018 kl. 17:47
Luk
Medlem siden 08-01-2012
7 startede debatter
111 skrevne indlæg
11-05-2018 17:47
Luk
Medlem siden 08-01-2012
7 startede debatter
111 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vores dreng er helt vild med biler pt så han får et par biler og et biltæppe i storebrorgave. Han er kun to så han forstår ikke så meget omkring baby. Håber ikke det bliver for voldsomt for ham. 

Vi har ikke fundet navn endnu. Synes det er sværere her anden gang. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.maj 2018 kl. 19:13
Luk
Medlem siden 20-09-2005
17 startede debatter
247 skrevne indlæg
11-05-2018 19:13
Luk
Medlem siden 20-09-2005
17 startede debatter
247 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg venter den første 22 juni. Tror dog jeg går over tid - det gjorde min mor med både min bror og jeg. Vi har ikke ret mange ting klar endnu, men vi skal nok nå det 😃 Indtil nu har vi lidt tøj, bestilt barnevogn, købt en baby nest og autostol. Har tænkt at vi på mandag må købe sengen med dyne og alt det. Men må jeg bare lige tilføje at jeg ELSKER at være på barsel. Sikke en hyggelig tid! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
12.maj 2018 kl. 22:11
Luk
Medlem siden 30-05-2016
52 startede debatter
319 skrevne indlæg
12-05-2018 22:11
Luk
Medlem siden 30-05-2016
52 startede debatter
319 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er så vildt at tænke på - inden næste måned er omme har vi en lille herhjemme <3 

vi er ikke klar endnu , men har sagt til kæresten at i næste uge SKAL vi altså have lidt styr på tingene, for kan sgu mærke det stresser mig en lille smule ;) 

jeg er begyndt at mærke lillemanden helt nede ved skambenet nærmest - tror i det betyder han er ved at gøre sig klar til vejen derned af? Hmm

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.maj 2018 kl. 23:50
Luk
Medlem siden 28-11-2016
37 startede debatter
408 skrevne indlæg
12-05-2018 23:50
Luk
Medlem siden 28-11-2016
37 startede debatter
408 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hyggelig trådsmiley 

er sat til den 16.juni og det er 3. barn så tænker at de to store skal ha et eller andet ved bare ik hvad. 

Storebror kom ud 37+5 og storesøster til kommende lillebror hvis navn er lidt hemmeligt kom ud 40+3 så det kan jo gå begge veje. 

Er meget spændt på hvor hurtigt det går med fødslen denne gang... de gik hurtigt de to andre gange. 

Vi har styr på det meste indtil nu og tasken er pakket, mangler dog et sæt tøj til mig selv.

Har vasket det meste men tænker at noget først blir vasket når vi kommer hjem fra sygehuset. 

Jeg har lavet aftensmad til ca 10 dage og smidt i fryseren og overvejer en portion boller eller noget andet bagværk der kan være klar til de første gæster. 

Anmeld
Svar
K. PCOS M. Ok 3 skønne børn, Dreng 10år (icsi) fra Holbæk. pige 6år (iui-h) fra trianglen. Dreng 1år (iui-h) fra Trianglen. Havde besluttet ikke flere fertilitetsbehandlinger : står så nu med en positiv test og er dermed blevet spontan gravid Håber baby er sund og rask Lilypie Maternity tickers
Godt skrevet
0
K. PCOS M. Ok 3 skønne børn, Dreng 10år (icsi) fra Holbæk. pige 6år (iui-h) fra trianglen. Dreng 1år (iui-h) fra Trianglen. Havde besluttet ikke flere fertilitetsbehandlinger : står så nu med en positiv test og er dermed blevet spontan gravid Håber baby er sund og rask Lilypie Maternity tickers
13.maj 2018 kl. 02:05
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
13-05-2018 02:05
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hejsa 

her er der også styr på alt baby udstyr, babyhjørne er også klar.. barnevogn autostol bare alt inklusiv bleer hehe. og alt det tøj han får brug for i de første 4 måneder og tøjet er også vasket hans taske er pakket, min er bare halvvejs, har kun lagt ting i som jeg ikke har brug for, såsom tøj hårbånd osv til efter fødsel , fotografering og en natskjorte til under fødslen... hjemmesko osv.. en toilettaske med “rejse størrelses” små shampoo tandpasta vaseline showergel osv. Kan klart anbefale det da det ikke fylder ret meget og er nok til os under opholdet på hospitalet... 

nu gik jeg måske meget i detaljer haha men ja kort sagt der er styr på alt ihvertfald.. nu må vi bare vente, jeg har termin 15 juni, enten bliver det jo før eller efter nu må vi se 

det er dejligt der ikke er så længe tilbage jeg glæder mig til at høre om hvor godt alle fødslerne er gået en efter en, held og lykke til alle os juni mødre👶🏻💙❤️😊

Anmeld
Svar
Projekt baby 1: Skudt i gang september 2017. Positiv test Oktober 2017! Projekt baby 2: Skudt i gang Juli 2019 - PB sat i ro efter cyklus. Igang igen til sommer 2020??
Godt skrevet
1
Projekt baby 1: Skudt i gang september 2017. Positiv test Oktober 2017! Projekt baby 2: Skudt i gang Juli 2019 - PB sat i ro efter cyklus. Igang igen til sommer 2020??
13.maj 2018 kl. 07:21
Luk
Medlem siden 28-07-2017
9 startede debatter
207 skrevne indlæg
13-05-2018 07:21
Luk
Medlem siden 28-07-2017
9 startede debatter
207 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Herhjemme er vi også næsten klar, tøjet er vasket, tasken er pakket. Vi mangler bare at samle møbler og rykke rundt! Bæbz skal nemlig have vores nuværende soveværelse (når han er stor nok) og vi rykker ind på et andet værelse. 

Vi mangler også at rengøre barnevogne og jeg skal have fundet en måde at vaske babynest på. Kattene har hygget sig SÅ meget med barnevognene så de er pt fyldt med kattehår, trods vi har forsøgt at holde dem ude derfra 🙄😂

jeg glæder mig sådan til at møde ham! Har termin den 9/6 men han må gerne komme ud før! Også fordi hans bevægelser i maven gør ondt nu. Det er samtidig møghamrende vildt og surrealistisk at vi snart står med en unge i armene! Vi har navn til ham men har dog dagligt nærmest eksistentiel krise over at skulle bestemme navnet på et andet menneske!!! 😳😂

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
13.maj 2018 kl. 18:14
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
13-05-2018 18:14
Luk
Medlem siden 17-11-2017
13 startede debatter
179 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Knirkeknirk skrev :

Herhjemme er vi også næsten klar, tøjet er vasket, tasken er pakket. Vi mangler bare at samle møbler og rykke rundt! Bæbz skal nemlig have vores nuværende soveværelse (når han er stor nok) og vi rykker ind på et andet værelse. 

Vi mangler også at rengøre barnevogne og jeg skal have fundet en måde at vaske babynest på. Kattene har hygget sig SÅ meget med barnevognene så de er pt fyldt med kattehår, trods vi har forsøgt at holde dem ude derfra 🙄😂

jeg glæder mig sådan til at møde ham! Har termin den 9/6 men han må gerne komme ud før! Også fordi hans bevægelser i maven gør ondt nu. Det er samtidig møghamrende vildt og surrealistisk at vi snart står med en unge i armene! Vi har navn til ham men har dog dagligt nærmest eksistentiel krise over at skulle bestemme navnet på et andet menneske!!! 😳😂

Det er nøjagtig det samme hos mig kattene blev holdt væk men alligevel finder de jo en måde at komme ind i dem på, så jeg skal også lige ha vasket lagen dyne osv og rengjort barnevognen 

jamen de er jo så søde når de sover så kunne ikke fjerne dem ligeså snart de alligvel ligger i demmail

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.maj 2018 kl. 18:23
Luk
Medlem siden 20-09-2005
17 startede debatter
247 skrevne indlæg
13-05-2018 18:23
Luk
Medlem siden 20-09-2005
17 startede debatter
247 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Okay, I er mange der har flere børn kan jeg se, så nu må jeg have hjælp😊  Hvilke mærke bleer til nyfødte har I gode erfaringer med? Jeg er jo grøn på området.

Hvis I har lavet mad til fryseren til den første tid, hvad er det så? Jeg har selv tænkt på at bage mine ynglings rugboller for de mætter godt og er sunde. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
13.maj 2018 kl. 18:37
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
891 skrevne indlæg
13-05-2018 18:37
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
891 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
furtive skrev :

Okay, I er mange der har flere børn kan jeg se, så nu må jeg have hjælp😊  Hvilke mærke bleer til nyfødte har I gode erfaringer med? Jeg er jo grøn på området.

Hvis I har lavet mad til fryseren til den første tid, hvad er det så? Jeg har selv tænkt på at bage mine ynglings rugboller for de mætter godt og er sunde. 

Kan anbefale libero touch, det er nok de dyreste bleer man kan få, men de er altså lækre! Men ellers bruger vi bare Rema 1000's bleer herhjemme. De er også gode. 

Af mad til fryseren har vi lavet mørbradgrydr, lasagne, karry-risret, tarteletfyld (gravidcraving) frikadeller og boller....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - i dag

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - i dag

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere