Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Junimødre, hvordan går det?

15.januar 2019 kl. 18:43
Luk
Medlem siden 05-10-2018
15-01-2019 18:43
Luk
Medlem siden 05-10-2018
Godt skrevet
0

Hej med jer, 

Det kunne være rigtig hyggeligt at høre hvordan i går og har det? Har i været til gennemscanningen endnu, mærker i liv, kan man se maven og hvad går i rundt og tænker på? 🙂

Selv er jeg 17+ i dag og har mærket liv hver dag den seneste uge hvilket jo er fantastisk dejligt. Det er jo ikke de helt store spark som kommer senere men jeg er ikke i tvivl om at det er baby der bevæger sig. 

Jeg skal til scanningen i starten af februar og er da lidt nervøs, men det tror jeg er meget normalt. Jeg prøver ikke at tænke så meget på det.

Jeg spekulerer meget over fødslen da min første fødsel ikke var så god. Men heldigvis skal jeg til jordemoder i næste uge og så kan jeg vende det med hende der. 

Og ja ellers er jeg bare glad for at have det godt og nyder at maven faktisk er ret tydelig allerede. Tiden går stærkt og alligevel utrolig langsom på samme tid. Jeg håber at i og jeres små babyer har det godt og at i vil dele lidt herinde 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.januar 2019 kl. 18:59
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
15-01-2019 18:59
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
HåberPåEndnuEn skrev :

Hej med jer, 

Det kunne være rigtig hyggeligt at høre hvordan i går og har det? Har i været til gennemscanningen endnu, mærker i liv, kan man se maven og hvad går i rundt og tænker på? 🙂

Selv er jeg 17+ i dag og har mærket liv hver dag den seneste uge hvilket jo er fantastisk dejligt. Det er jo ikke de helt store spark som kommer senere men jeg er ikke i tvivl om at det er baby der bevæger sig. 

Jeg skal til scanningen i starten af februar og er da lidt nervøs, men det tror jeg er meget normalt. Jeg prøver ikke at tænke så meget på det.

Jeg spekulerer meget over fødslen da min første fødsel ikke var så god. Men heldigvis skal jeg til jordemoder i næste uge og så kan jeg vende det med hende der. 

Og ja ellers er jeg bare glad for at have det godt og nyder at maven faktisk er ret tydelig allerede. Tiden går stærkt og alligevel utrolig langsom på samme tid. Jeg håber at i og jeres små babyer har det godt og at i vil dele lidt herinde 😊

20+0 i morgen og skal også til scanning der. Jeg kan endelig også mærke lillemanden, moderkagen ligger foran så har måtte vente lidt på de søde spark. Jeg har allerede ondt når jeg sidder ned for længe og symfyseløsning, så er spændt på om jeg holder fuld tid på Job indtil uge 34 :) - jeg har to gode fødsler bag mig og glæder mig således blot til at føde igen. Jeg synes man høre mange gode fødseler ovenpå en knap så god, så mon du ikke også ee heldig der :) er det første eller andet besøg hos jordemoder?

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
15.januar 2019 kl. 19:13
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
15-01-2019 19:13
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
mulle110615 skrev :
HåberPåEndnuEn skrev :

Hej med jer, 

20+0 i morgen og skal også til scanning der. Jeg kan endelig også mærke lillemanden, moderkagen ligger foran så har måtte vente lidt på de søde spark. Jeg har allerede ondt når jeg sidder ned for længe og symfyseløsning, så er spændt på om jeg holder fuld tid på Job indtil uge 34 :) - jeg har to gode fødsler bag mig og glæder mig således blot til at føde igen. Jeg synes man høre mange gode fødseler ovenpå en knap så god, så mon du ikke også ee heldig der :) er det første eller andet besøg hos jordemoder?

Ej hvor dejligt med scanning imorgen! Og tillykke med at være kommet halvvejs til termin. 

Øv med dine smerter. Jeg håber de ikke bliver værre så du kan nyde din graviditet. 

Jeg kan godt forstå at du glæder dig til fødslen med din historik 🙂 Jeg krydser fingre for en god og om ikke andet så bare kortere fødsel denne gang men er godt nok blevet lidt pessimistisk. Det er andet besøg hos jordemoderen men det er den samme jordemoder jeg havde under sidste graviditet heldigvis. Hvor mange besøg har du haft hos jordemoderen denne gang da?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.januar 2019 kl. 20:34
Luk
Medlem siden 09-03-2015
4 startede debatter
30 skrevne indlæg
15-01-2019 20:34
Luk
Medlem siden 09-03-2015
4 startede debatter
30 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er ikke lige så langt som jer, ‘kun’ 16+4. Skal til MD-scanning d. 30/1, det glæder jeg mig til. Jeg har kunnet mærke liv de sidste par uger. Godt nok kun sporadisk, men stadigvæk. Det er 3. gang for mig, og jeg havde en rigtig dårlig 1. fødsel. Nr. 2 var bedre, så jeg håber at nr. 3 også bliver god 😊

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker Lilypie Second Birthday tickers
15.januar 2019 kl. 20:41
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
15-01-2019 20:41
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
HåberPåEndnuEn skrev :
mulle110615 skrev :
HåberPåEndnuEn skrev :

Hej med jer, 

Ej hvor dejligt med scanning imorgen! Og tillykke med at være kommet halvvejs til termin. 

Øv med dine smerter. Jeg håber de ikke bliver værre så du kan nyde din graviditet. 

Jeg kan godt forstå at du glæder dig til fødslen med din historik 🙂 Jeg krydser fingre for en god og om ikke andet så bare kortere fødsel denne gang men er godt nok blevet lidt pessimistisk. Det er andet besøg hos jordemoderen men det er den samme jordemoder jeg havde under sidste graviditet heldigvis. Hvor mange besøg har du haft hos jordemoderen denne gang da?

Jeg har kun været til et besøg hos jordemoder, hvorfor er du pessimistisk omkring evt god fødsel? Og var det fordi det var en lang udmattende process at du ikke synes det var så

godt første gang du fødte? :)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
15.januar 2019 kl. 20:42
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
15-01-2019 20:42
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Laijna skrev :

Jeg er ikke lige så langt som jer, ‘kun’ 16+4. Skal til MD-scanning d. 30/1, det glæder jeg mig til. Jeg har kunnet mærke liv de sidste par uger. Godt nok kun sporadisk, men stadigvæk. Det er 3. gang for mig, og jeg havde en rigtig dårlig 1. fødsel. Nr. 2 var bedre, så jeg håber at nr. 3 også bliver god 😊

Jeg er også 3. Gangs dog barn nr 4 og vel og mærke 4 børn på 4 år indecision  

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
15.januar 2019 kl. 20:59
Luk
Medlem siden 12-06-2017
22 startede debatter
103 skrevne indlæg
15-01-2019 20:59
Luk
Medlem siden 12-06-2017
22 startede debatter
103 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Halløjsa

Er knap 20 uger. Skal til MD scanning i denne uge. Har mærket lillemanden  de sidste 3 uger og hver dag den sidste uges tid. Så dejligt. 

Maven er helt tydelig! Synes det er ved at være hårdt med vores søn på knap 1.5 år ift at gå og bære på ham og lege vildt Etc!  Får ondt forneden. ...sådan skarpe jag?

Har været til JM og det var fint.  Tænker at fødslen kun kan gå hurtigere end sidst (30timer!) ;)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

15.januar 2019 kl. 21:03
Slettet bruger
15-01-2019 21:03
Godt skrevet
0

Jeg er 17+ og har mærket bitte puf et par uger. Lige de sidste dage har der været godt med puf, hvilket er skønt. 

Jeg har lagt meget ned og haft rigeligt på job så glæder mig til at komme i gang med motion igen så jeg ikke vokser for meget andre steder end maven 😅 

Mine ben er pressede (årerne) og gør pænt ondt så det er med at huske støtte. Min symfyse er kun på øm stadiet endnu som er fantastisk. Plejer at have mange smerter tidligere. 

Jeg har MD 18+ og glæder mig. 

Alt i alt rigtig fint 😊 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.januar 2019 kl. 07:59
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
16-01-2019 07:59
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Laijna skrev :

Så er vi næsten præcis lige langt og du skal til scanning før mig i hvert fald. Jeg glæder mig også til scanningen, det bliver dejligt at se den lille igen og forhåbentligt få at vide alt er godt. Jeg krydser fingre for at du får en god fødsel men mon ikke når nu den var god sidst 😊 Hvor gamle er dine andre børn?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.januar 2019 kl. 08:10
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
16-01-2019 08:10
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
mulle110615 skrev :
HåberPåEndnuEn skrev :
mulle110615 skrev :
HåberPåEndnuEn skrev :

Hej med jer, 

Jeg har kun været til et besøg hos jordemoder, hvorfor er du pessimistisk omkring evt god fødsel? Og var det fordi det var en lang udmattende process at du ikke synes det var så

godt første gang du fødte? :)

Nej det var faktisk ikke længden af fødslen i alt som var det værste, men der var nogle andre omstændigheder og små komplikationer der gjorde at pressefasen blev utrolig lang og så bristede jeg rigtig meget. Altså ikke nogen katastrofe fødsel, men det påvirkede mig meget efterfølgende. Så hvis det skal være lige sådan denne gang må det bare gerne være hurtigere overstået. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.januar 2019 kl. 08:42
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
16-01-2019 08:42
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Sommerbabyer skrev :

Halløjsa

Er knap 20 uger. Skal til MD scanning i denne uge. Har mærket lillemanden  de sidste 3 uger og hver dag den sidste uges tid. Så dejligt. 

Maven er helt tydelig! Synes det er ved at være hårdt med vores søn på knap 1.5 år ift at gå og bære på ham og lege vildt Etc!  Får ondt forneden. ...sådan skarpe jag?

Har været til JM og det var fint.  Tænker at fødslen kun kan gå hurtigere end sidst (30timer!) ;)

Hvor dejligt med scanning i denne uge og masser af liv 🙂

Jeg synes også min mave ses tydeligt og oplever det samme som dig ift. vores datter på 16 måneder. Her er det min kæreste der har overtaget de vilde lege og så går det lige. Men der er jo en del løft alligevel. 

Ja mon ikke det går hurtigere denne gang. Det må vi bare satse på. 

Noget helt andet når nu jeg kan se vi har børn i forvejen på næsten samme alder. Har i tænkt jer at købe en søskendevogn?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere