Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

kommende juni babyer

31.marts 2019 kl. 11:05
Luk
Medlem siden 04-10-2017
31-03-2019 11:05
Luk
Medlem siden 04-10-2017
Godt skrevet
1

Hey preggos

Hvordan har I det? Jeg har taget små 3 kg på, baby vender hoved ned, og meget aktiv, men helt anderledes bevægelser/aktivitet end sidste gang. Maven er ca samme størrelse som sidst. Er i uge 30 og baby vurderet til 1100gr. Hvad med jer?? surprise

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
31.marts 2019 kl. 11:12
Luk
Medlem siden 16-02-2010
77 startede debatter
809 skrevne indlæg
31-03-2019 11:12
Luk
Medlem siden 16-02-2010
77 startede debatter
809 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

29+2 i dag, +14 kg 🙈, er bare tyk og træls, deltidssygmeldt, går af næste tirsdag, lillebror vender med hovedet ned (hvilket ingen betydning har, da han kommer ved pks), skudt til 1300 gram, og vældig aktiv 😃😃

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
31.marts 2019 kl. 11:23
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
31-03-2019 11:23
Luk
Medlem siden 05-10-2018
21 startede debatter
278 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Godt at høre noget fra jer andre 🙂

Jeg er 27+ 5 idag og har taget 14 kg på allerede desværre. Det var det samme med min datter og gør mig lidt trist, men sådan er jeg åbenbart bare gravid. 🙄 Heldigvis røg de mange kilo af igen uden problemer sidst så krydser fingre for at det sker igen. 

Maven er fin, rundt og sidder lige så fint så det nyder jeg. Og der er masser af liv. Så dejligt. Men jeg ved ikke hvad vej baby vender endnu så det bliver spændende at se om de kan se det i næste uge hvor jeg både skal til jordemoder og scannes. 

Ellers er vi igang med forberedelser osv. og jeg er begyndt at blive lidt stresset over det vi gerne liiige ville nå. 🙂 Men det er også hyggeligt selvfølgelig. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
31.marts 2019 kl. 11:42
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
31-03-2019 11:42
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
mommyme skrev :

Hey preggos

Hvordan har I det? Jeg har taget små 3 kg på, baby vender hoved ned, og meget aktiv, men helt anderledes bevægelser/aktivitet end sidste gang. Maven er ca samme størrelse som sidst. Er i uge 30 og baby vurderet til 1100gr. Hvad med jer?? surprise

Små 20’kg ;) og blev skønnet til 1200kg baby da jeg var 29+1 (det er nok de 100g baby der mere, der gør jeg vejer så meget mere 😂). Jeg er nu 30+4 og ligner en der skal føde i morgen 🙄 - tæller alle dage ned da denne graviditet næsten er mere byrdefuld en da jeg bar tvillinger 🤯🥴😜

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
31.marts 2019 kl. 17:17
Luk
Medlem siden 12-06-2017
22 startede debatter
103 skrevne indlæg
31-03-2019 17:17
Luk
Medlem siden 12-06-2017
22 startede debatter
103 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Er 30+2 i dag. Plus 6 kg og baby estimeret til 1300 gram for en 1.5 uge siden... masser af liv hele tiden! Han vender endnu ikke med hovedet ned... er begyndt at mærke plukveer når jeg laver for meget. 

Bliver ved at tænke at der er laaaang tid til lillebrors ankomst...men det er jo snart 😅

Ligner en der har slugt en yogabold....hvilket er anstrengende når man i forvejen har en på knap 20 mdr.... men sidst blev jeg også virkelig stor lige på maven så det gør jeg nok igen...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
01.april 2019 kl. 08:53
Luk
Medlem siden 29-12-2018
2 startede debatter
1 skrevne indlæg
01-04-2019 08:53
Luk
Medlem siden 29-12-2018
2 startede debatter
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

29+4. Baby blev skønnet til at veje 1347gram da jeg var til scanning for en uge siden. 

Han har allerede vendt sig og er meget aktiv.

jeg vejede 60kg inden min graviditet og har nu taget 23 kg på 😱 jeg er gravid med min første og det hele er derfor meget nyt for mig ☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2019 kl. 09:03
Luk
Medlem siden 20-03-2018
56 startede debatter
872 skrevne indlæg
01-04-2019 09:03
Luk
Medlem siden 20-03-2018
56 startede debatter
872 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 30+3 i dag. Jeg aner ikke, hvad jeg har taget på, vejede mig sidst for en tre uger siden, og der var det 3 kg (men jeg er overvægtig i forvejen). Baby vender med hovedet nedad og står dybt i bækkenet. Hun er skudt til 1200 gram sidste uge.

Jeg har såååå ondt i min symfyse og glæder mig bare til at være færdig med denne her graviditet.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2019 kl. 10:04
Luk
Medlem siden 26-01-2014
5 startede debatter
79 skrevne indlæg
01-04-2019 10:04
Luk
Medlem siden 26-01-2014
5 startede debatter
79 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej de damer 

Jeg er 29+3 og sååå træt af at være gravid. Jeg lider af Hyperemesis, og selvom det værste er overstået, kaster jeg stadig op et par gange om ugen og har meget kvalme døgnet rundt. Oveni har jeg fået konstateret begyndende bækkenløsning, så nu døjer jeg også med de smerter.

Lillesøster er en livlig lille bandit, der er skønnet til at være 1400 g i sidste uge. 

Hun har (heldigvis) ikke vendt sig endnu. Fik lige en forsmag i lørdags hvor hun lå med hovedet nedad et par timer. Av mit bækken, bækkenbunden og symfyse... Så det bliver endnu en gene til bunken, når hun vender sig.

Juni kom snart!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2019 kl. 10:49
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
01-04-2019 10:49
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Birken skrev :

Hej de damer 

Jeg er 29+3 og sååå træt af at være gravid. Jeg lider af Hyperemesis, og selvom det værste er overstået, kaster jeg stadig op et par gange om ugen og har meget kvalme døgnet rundt. Oveni har jeg fået konstateret begyndende bækkenløsning, så nu døjer jeg også med de smerter.

Lillesøster er en livlig lille bandit, der er skønnet til at være 1400 g i sidste uge. 

Hun har (heldigvis) ikke vendt sig endnu. Fik lige en forsmag i lørdags hvor hun lå med hovedet nedad et par timer. Av mit bækken, bækkenbunden og symfyse... Så det bliver endnu en gene til bunken, når hun vender sig.

Juni kom snart!

Kan du godt arbejde ved siden af?

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
01.april 2019 kl. 11:18
Luk
Medlem siden 26-01-2014
5 startede debatter
79 skrevne indlæg
01-04-2019 11:18
Luk
Medlem siden 26-01-2014
5 startede debatter
79 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
mulle110615 skrev :
Birken skrev :

Hej de damer 

Juni kom snart!

Kan du godt arbejde ved siden af?

Det er godt spørgsmål. Jeg var sygemeldt hele november og december. I januar startede jeg langsomt op på deltid. Midt i februar blev jeg raskmeldt. Midt i marts blev jeg deltidssygemeldt igen pga bækken, men jeg arbejder ca 34 timer om ugen, så jeg burde nok skrue lidt mere ned for det.

Jeg er bare virkelig glad for mit arbejde og igang med at arbejde på nogle vigtige projekter. Ser lige hvordan det går frem til påske og så nedjusterer jeg nok timerne efter påske. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2019 kl. 12:27
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
01-04-2019 12:27
Luk
Medlem siden 11-02-2015
30 startede debatter
784 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Ja men det lyder jo fint så længe kroppen kan følge med :) men puha det må være hårdt med alt den kvalme. 👎🏻😜 de andre skavanker kan vi nok ikke rigtig undgå 😒

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere