Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

gravid for tredje gang - hvor hurtigt vokser maven

Slettet bruger

20.september 2017 kl. 19:35
Slettet bruger
20-09-2017 19:35
Godt skrevet
0

Kære alle

Jeg har haft så hektisk en hverdag at jeg helt har glemt at holde øje på min cyklus. I fredags gik det så op for mig, at jeg var gået over tid. Og faktisk er jeg 6+2, såvidt jeg kan regne ud. Havde ikke spået at der var særlig stor chance, da vi kun har været sammen 1 gang denne måned. Den der travle hverdag igen. Men testen lyste op - og vi skal forhåbentlig have vores tredje barn til maj

Jeg håber på at holde det en hemmelig til efter NF, da jeg vil fortælle mine børn det først. Og er der ikke liv, skal jeg ikke forklare dem det. Jeg tror i forvejen det ville være vildt svært for dem at forstå at babyen så pludselig var væk. Så vil gerne være rimelig sikker på det hele. Men! Jeg hører og ser jo andre tredjegangsgravide der hæver virkelig hurtigt.

så hvad siger I? Er det umuligt at skjule maven efter kort tid, eller kan man med lidt held lykkes med det? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.september 2017 kl. 19:45
Luk
Medlem siden 15-09-2017
18 startede debatter
50 skrevne indlæg
20-09-2017 19:45
Luk
Medlem siden 15-09-2017
18 startede debatter
50 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det lykkedes mig at skjule til uge 16, hvor jeg fik lavet en tidlig misdannelsesscanning. Jeg hoppede i lidt større trøjer og bukser, de opdagede ingenting - de er 8 og 4....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
20.september 2017 kl. 20:30
Luk
Medlem siden 13-12-2011
31 startede debatter
467 skrevne indlæg
20-09-2017 20:30
Luk
Medlem siden 13-12-2011
31 startede debatter
467 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg skjulte min mave (med meget besvær) til uge 15 her tredje gang. Så mon ikke det kan lade sig gøre for dig :). 

Men maven er helt klart vokset hurtigere denne gang, da den jo har prøvet det hele 2 gange før 

Anmeld
Svar
2012, 2015, 2017
Godt skrevet
0
2012, 2015, 2017
20.september 2017 kl. 21:04
Luk
Medlem siden 16-11-2013
21 startede debatter
344 skrevne indlæg
20-09-2017 21:04
Luk
Medlem siden 16-11-2013
21 startede debatter
344 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Både 2 og 3 gang er min mave kommet meget sent..

3 gang kunne man se det om aften fra uge 20 ca og om dagen i uge 28 😁

Anmeld
Svar
P-pille stop feb-13, gravid d.11/11-13, MA d.17/12-13 :( Positiv test d.13/3-14 :) Positiv test d.8/5-16 (på minipiller)
Godt skrevet
0
P-pille stop feb-13, gravid d.11/11-13, MA d.17/12-13 :( Positiv test d.13/3-14 :) Positiv test d.8/5-16 (på minipiller)

Slettet bruger

20.september 2017 kl. 23:43
Slettet bruger
20-09-2017 23:43
Godt skrevet
0

Hvor gamle er dine børn? Jeg tror ikke rigtigt, børn registrerer så hurtigt, man bliver tykkere/ større om maven. Så hvis I bare holder igen med babysnakken, tror jeg ikke, du skal være bekymret.

jeg mindes min dansklærer, da jeg gik i 9. klasse - hun annoncerede først sin graviditet en måned, inden hun gik på barsel. Og ingen af os 14-15 årige unger havde tænkt over, hun så gravid ud....

mine to store børn er begge i teenagealderen, og de fik tidligt at vide, jeg var gravid igen - jeg har været ekstremt syg med kvalme og opkastningers og blev nødt til at forklare dem, hvad der var på færde. Vores plan var, at hvis jeg aborterede, måtte vi tage den snak med børnene også. Det ville de sagtens være i stand til.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

23.september 2017 kl. 10:49
Slettet bruger
23-09-2017 10:49
Godt skrevet
0

Hejsa.

Jeg er selv gravid med vores nr 3, jeg håber på at kunne skjule det til efter NF, men er i tvivl om det kan lade sig gøre. Min mand vil helst at jeg slet ikke fortæller det til nogen før jeg er så langt.

Vores børn er nu 8 og 10 år, og ved ikke om det vil kunne lade sig gør at skjule det.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.november 2017 kl. 18:26
Luk
Medlem siden 22-05-2009
57 startede debatter
176 skrevne indlæg
07-11-2017 18:26
Luk
Medlem siden 22-05-2009
57 startede debatter
176 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej Glimt

Jeg faldt over dit indlæg her da jeg netop har fundet ud af at jeg er gravid. Det er også min 3. gang og har to piger på 6 og 7 år. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre om det er lykkes signatur vente med at fortælle det til efter Nakkefold scanningen?

Jeg er selv meget spændt på hvor længe jeg kan holde det hemmeligt og vile gerne fortælle det til pigerne som de første. 

Samtidig er jeg også i tvivl om jeg tør fortælle det inden scanningen. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

07.november 2017 kl. 23:45
Slettet bruger
07-11-2017 23:45
Godt skrevet
0

Tak for alle jeres svar!

jeg er nu 14 uger henne, og kan stadig skjule det hvis jeg ville. Så det er åbenbart meget individuelt hvor meget vokseværk den mave har;-)

god aften. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere