Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

så har jeg født

25.maj 2018 kl. 10:01
Luk
Medlem siden 13-09-2008
25-05-2018 10:01
Luk
Medlem siden 13-09-2008
Godt skrevet
5

Eller det vil sige, det er allerede 1 uge siden jeg fødte, synes den første uge er gået meget hurtig, men det gjorde fødslen også.

Jeg vågnede torsdag d. 17 maj med kraftige menstruationssmerter, som forsvandt da jeg stod op. Senere hen af formiddagen havde jeg en lille smule gammelt/brunt blod på papiret da jeg var på toilettet og var i tvivl om det måske var noget tegnblødning som kunne tyde på om fødslen gik i gang om nogle dage.

I løbet af dagen fik jeg med jævne mellemrum "plukveer" og mens smerterne kom også igen. Det fortsatte hele dagen, men da jeg havde hentet vores den store fra E-sport syntes jeg at "plukveerne" kom oftere og gjorde efterhånden og ondt, men ikke som veer, for de sidder jo i lænden. Jeg havde l dt i underlivet, så det var jo ikke veer.

Min mand kom hjem 20.30 og spurgte om det var nu det skete, hvortil jeg svarede at det bare var plukveer der gjorde mere ondt end normalt. Jeg valgte dog alligevel at ringe til fødegangen for at være sikker på det bare var plukveer og ikke veer, eftersom jeg skulle koncentrere mig om min vejrtrækning når de kom.

Jeg fik at vide at det godt kunne være plukveer som skyldes en blærebetændelse og hvis jeg dtadig havde ondt dagen efter (fredag d. 18 maj), skulle jeg kontakte min læge og blive tjekket for blærebetændelse.

Omkring kl. 21.30 vælger jeg at gå i seng og prøve at sove smerterne væk, i mens går min mand en tur med vores hund. Da han kommer tilbage spørg han om vi ikke skal tage derud da han ikke tror det kun er plukveer, jeg siger så at han må ringe da jeg ikke vil virke dum og ringe igen.

Vi skal så lige have min mor til at komme og holde øje med vores 2 andre børn, mens vi kører til tjek på fødegangen. Hun kommer ca. kl. 22.30 og vi kører afsted da vi har ca. 30 min. kørsel. Undervejs kommer smerterne med 1-2 min. mellemrum, men er ikke alle lige stærke i styrke og længde.

Vi ankommer på fødegangen kl. 23.05 hvor jeg bliver tjekket og de så må meddele mig at jeg altså er i stiv fødsel og er 4 cm. åben, så det var ikke bare plukveer og måtte så give min mand ret i at det var godt vi kørte afsted.

Vi kommer ind på en fødestue og jeg får det sexede sygehus tøj på med matchende nettrusser. Veer tar efterhånden til og jeg bliver nødt til at ligge mig op på fødebriksen for bedre at kunne trække vejret og have noget og gribe fat i.

Da. klikke er 23.50 får jeg pressetrang og kommer om på ryggen og ligge, så jordemoderen kan kontrollere hvor meget jeg har åbnet mig. Jeg er så fuldt åben og har tilladelse til at presse.

Kl. 00.02 går vandet i første pressede og jeg føde hovedet og kl. 00.04 fødes kroppen og får lagt vores 3. barn op på maven. Vi finder ud af at vi denne gang er blevet forældre til en dejlig lille pige på 50 cm. og 3260g.

Vi tog hjem samme nat ca. kl. 02.30.

Det blev vist lidt langt, men sender alt mit overskydende ve-støv til jer alle som stadig venter på at skulle føde.

Hilsen Maj2018

Anmeld
Svar
Godt skrevet
5
25.maj 2018 kl. 10:12
Luk
Medlem siden 28-05-2010
3 startede debatter
51 skrevne indlæg
25-05-2018 10:12
Luk
Medlem siden 28-05-2010
3 startede debatter
51 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kæmpe stort tillykke surprise

Det lyder som en rigtig god og hurtig 3. gangs fødsel. Håber I nyder det hele og finder jer godt til rette. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.maj 2018 kl. 11:43
Luk
Medlem siden 23-02-2018
2 startede debatter
266 skrevne indlæg
25-05-2018 11:43
Luk
Medlem siden 23-02-2018
2 startede debatter
266 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke med den lille pige. frown

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.maj 2018 kl. 11:53
Luk
Medlem siden 31-08-2012
199 startede debatter
5349 skrevne indlæg
25-05-2018 11:53
Luk
Medlem siden 31-08-2012
199 startede debatter
5349 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke! Og sejt af din mand ;-) Tredje gang er en drille-omgang - men ofte kan vores kære mænd læse os bedre end vi selv kan!

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
26.maj 2018 kl. 07:00
Luk
Medlem siden 13-09-2008
93 startede debatter
210 skrevne indlæg
26-05-2018 07:00
Luk
Medlem siden 13-09-2008
93 startede debatter
210 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Halli skrev :

Stort tillykke! Og sejt af din mand ;-) Tredje gang er en drille-omgang - men ofte kan vores kære mænd læse os bedre end vi selv kan!

Tak skal i have.

Ja det må man nok sige. Det var nok også derfor jeg ikke troede det var nu, da jeg havde hørt at man sagtens kunne have smerter i flere dage der tydede på snarlig fødsel, det var så åbentbart ikke lige tilfældet hos mig. Men jeg er da også rigtig glad for at min mand insisterede på at vi skulle afsted, ellers var det nok blevet en hjemmefødsel kiss

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2018 kl. 08:16
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
26-05-2018 08:16
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke herfra 💖💖💖💖 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.maj 2018 kl. 09:52
Luk
Medlem siden 28-01-2017
2 startede debatter
67 skrevne indlæg
26-05-2018 09:52
Luk
Medlem siden 28-01-2017
2 startede debatter
67 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte også vores lille lækre pige 23/5 4 dage over termin 18 timer efter vandafgang. Veerne begyndte indenfor en time og så var det ellers bare stille og roligt derudaf. Pressede alt hvad jeg kunne i en time og et kvarter, puha det var hårdt. Godt at høre det kan gå nemmere når man er flergangs 😅 Hun er bare helt perfekt, 3870 gram og 53 cm 😍

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.maj 2018 kl. 17:59
Luk
Medlem siden 13-09-2008
93 startede debatter
210 skrevne indlæg
28-05-2018 17:59
Luk
Medlem siden 13-09-2008
93 startede debatter
210 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
snartfru skrev :

Jeg fødte også vores lille lækre pige 23/5 4 dage over termin 18 timer efter vandafgang. Veerne begyndte indenfor en time og så var det ellers bare stille og roligt derudaf. Pressede alt hvad jeg kunne i en time og et kvarter, puha det var hårdt. Godt at høre det kan gå nemmere når man er flergangs 😅 Hun er bare helt perfekt, 3870 gram og 53 cm 😍

Tillykke med hende.

Men ja første gang tar som regel længere tid, gudskelov er det gået hurtigt ved min nr. 2 og 3, så mon ikke du får en nemmere fødsel hvis der bliver en næste gang 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere