Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

så ramte vi maj måned

01.maj 2018 kl. 10:48
Luk
Medlem siden 13-09-2008
01-05-2018 10:48
Luk
Medlem siden 13-09-2008
Godt skrevet
0

Hej allesammen 

Ja så ramte vi maj måned, så tænkte på om vi skulle lave en lille status runde, hvis i da stadig er her smiley

Jeg selv har 13 dage til termin, og er begyndt at have en del plukveer i løbet af dagen. Men ellers ikke nogen tegn på fødsel, men har også gået over tid de andre 2 gange.

Men er også glad for at jeg ikke har født endnu, da vi havde en konfirmation der lige skulle overstås i fredags. men nu da den er overstået kan lillebror/lillesøster bare melde sin ankomst.

Hvordan går det med jer andre?

Hilsen Henriette 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.maj 2018 kl. 10:57
Luk
Medlem siden 21-10-2017
80 startede debatter
170 skrevne indlæg
01-05-2018 10:57
Luk
Medlem siden 21-10-2017
80 startede debatter
170 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke jeg er kun 6+4 i dag :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.maj 2018 kl. 13:39
Luk
Medlem siden 30-04-2017
23 skrevne indlæg
01-05-2018 13:39
Luk
Medlem siden 30-04-2017
23 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har idag 2 uger til termin. Har ingen symptomer på at skulle gå i fødsel lige nu - men glæder mig til at prøve det😃

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.maj 2018 kl. 14:41
Luk
Medlem siden 23-10-2017
11 startede debatter
26 skrevne indlæg
01-05-2018 14:41
Luk
Medlem siden 23-10-2017
11 startede debatter
26 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har i dag 11 dage til termin og er så spændt! Hun har været meget stille inde i maven det sidste døgn (har dog mærket hende), og så har jeg pludselig opdaget at hun lægger meget længere nede (altså min mave hænger). Hun har siddet dybt fast siden uge 35, så jeg venter bare spændt. Ingen plukveer, eller jeg er ikke sikker på hvordan de skal mærkes, og ingen slimprop eller noget som helst. Så forventer nok at gå over, men det er også min første 😂 er jeg den eneste som er dødsens træt og hader at gå hjemme? Har forberedt mig så længe at jeg ikke har flere opgaver at give mig til kiss så her går tiden helt af røv!kisssad

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.maj 2018 kl. 16:14
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
01-05-2018 16:14
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har først termin 31 maj, men skal til vækst scanning og fødsels samtale på fredag grundet graviditetsbetinget sukkersyge samt nogle andre problematikker, så der er ret stor sandsynlighed for at jeg bliver sat i gang før. Har nu heller aldrig gået over tid så forventede det egentlig heller ikk denne gang. 

Men jeg glæder mig meget til at hun kommer ud, jeg er træt og tung og synes kroppen svigter.. Morgen kvalme er kommet tilbage, har mens. Smerter, plukke veer osv osv så prøver at hygge mig lidt med at få vasket tøj, gjort sengen klar og sådan

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.maj 2018 kl. 16:24
Luk
Medlem siden 13-09-2008
93 startede debatter
210 skrevne indlæg
01-05-2018 16:24
Luk
Medlem siden 13-09-2008
93 startede debatter
210 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
juliekauffe skrev :

Jeg har i dag 11 dage til termin og er så spændt! Hun har været meget stille inde i maven det sidste døgn (har dog mærket hende), og så har jeg pludselig opdaget at hun lægger meget længere nede (altså min mave hænger). Hun har siddet dybt fast siden uge 35, så jeg venter bare spændt. Ingen plukveer, eller jeg er ikke sikker på hvordan de skal mærkes, og ingen slimprop eller noget som helst. Så forventer nok at gå over, men det er også min første 😂 er jeg den eneste som er dødsens træt og hader at gå hjemme? Har forberedt mig så længe at jeg ikke har flere opgaver at give mig til kiss så her går tiden helt af røv!kisssad

Her synes jeg ikke maven er sunket endnu, men kan nikke genkendende til det at være dødtræt og ikke orke noget. Har kun været på barsel i 2 uger, men synes det føles som flere måneder.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.maj 2018 kl. 16:34
Luk
Medlem siden 23-10-2017
11 startede debatter
26 skrevne indlæg
01-05-2018 16:34
Luk
Medlem siden 23-10-2017
11 startede debatter
26 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg haaaaader at gå herhjemme. Ikke en gang tv’et kan underholde mig mere (jeg er ellers stor tv elsker!!) angry jeg kan heller ikke gå ture pga smerter, men jeg har ikke nogen tegn på fødsel. Så hver dag går bare på at dræbe tiden så godt som muligt kiss

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.maj 2018 kl. 13:13
Luk
Medlem siden 16-11-2017
11 startede debatter
37 skrevne indlæg
04-05-2018 13:13
Luk
Medlem siden 16-11-2017
11 startede debatter
37 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har termin 30 maj, men skal have PK den 16 maj pga min sidste graviditet endte med AK uge 35+2 pga meget svær grad af Svangerskabsforgiftning. Jeg synes selv jeg har været heldig i denne graviditet med hensyn til gener. De første 3 måneder var ikke spor sjove, men ellers har jeg haft det næsten godt hele tiden undtaget bækkenløsning, men ikke værre end jeg har kunne holde det ud, og det er jeg taknemmelig for  men nu er jeg bare blevet tung og træt med hævet fødder og orker ikke lave meget mere. Men gudskelov jeg har en sød kæreste der hjælper mig og en datter på 7 som også er flittig og hjælpsom  

jeg går spændt og venter og håber på at kunne se min lille piges fod gennem maven, det kunne være så sjovt. Kan tydeligt mærke det, men kan ikke se en disideret fod. Er der nogen af jer andre der har oplevet det? smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.maj 2018 kl. 13:19
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
04-05-2018 13:19
Luk
Medlem siden 09-06-2016
35 startede debatter
357 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har ikke prøvet det i denne graviditet men har prøvet det i nogle af de andre.... Det var lidt hyggeligt💖 nu her 4 gang har jeg ikke været så fokuseret da der er har været ret meget gang i den, så det er faktisk mest generne der har været fokus på. 

Jeg har lige været til samtale og vækst scanning i dag pga graviditetsbetinget sukkersyge og fik af vide at baby allerede var 3500indecision

MÅ tilstå at jeg var klar til at blive sat i gang på stedet. Men har fået en ny scanning d 16 og en fortløbig igangsættelse dato d 22. Så hvis baby er mere end 4 kg der d 16 så skal hun ud med det samme. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.maj 2018 kl. 13:43
Luk
Medlem siden 16-11-2017
11 startede debatter
37 skrevne indlæg
04-05-2018 13:43
Luk
Medlem siden 16-11-2017
11 startede debatter
37 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Øv det lyder ikke godt at du har haft mange gener  håber Baby snart kommer ud og det hele går godt smiley 

nåede du at få billede af det i de sidste graviditeter? Synes det ville være så cute hvis man havde et billede 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.maj 2018 kl. 18:38
Luk
Medlem siden 05-09-2017
2 startede debatter
28 skrevne indlæg
04-05-2018 18:38
Luk
Medlem siden 05-09-2017
2 startede debatter
28 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Termin i dag! Yay. men tror desværre der går lidt endnu før hun melder sin ankomst. 

Jeg er ikke træt af at være på barsel, men jeg er dødtræt af at være gravid! Har været sygemeldt siden midt februar med bækkenet og er fyldt med væske i hænder og fødder, så jeg ser meget frem til baby kommer! 😅 Meget snart forhåbentligt...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere