Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvad var jeres HCG tal på i de forskellige uger.?

04.oktober 2018 kl. 16:09
Luk
Medlem siden 04-10-2018
04-10-2018 16:09
Luk
Medlem siden 04-10-2018
Godt skrevet
0

Jeg skulle efter udregning have termin d 30 maj og altså være 6 uger henne nu.. 

Jeg var til scanning igår, de kunne ikke sige med sikkerhed om jeg er gravid, men det kunne heller ikke udelukkes.. Nu skal jeg vente 3 uger på ny scanning, hvilket er helt uoverskueligt for mig, da jeg har tabt dem, de sidste 4 gange jeg har været gravid..

Så jeg bad om at få taget blodprøver, der er svaret nu kommet, men jeg er bange for det er skidt..

HCG på 940 i 6 uge, er vidst ret lavt, så vidt jeg kan se passer det på uge 3-4..

Er jeg måske kun 3-4 uger henne, når jeg testede positiv for 14 dage siden og mine bryster har vokset de sidste 3 uger, sammen med humørsvingningerne.?

Eller er det også ved at gå i sig selv denne gang.?

3 ugers ventetid virker helt uoverskueligt for mig..

De bedste hilsner............

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.oktober 2018 kl. 16:21
Luk
Medlem siden 21-10-2014
12 startede debatter
2609 skrevne indlæg
04-10-2018 16:21
Luk
Medlem siden 21-10-2014
12 startede debatter
2609 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Dit hcg tal svarer ca til 5+0, og du kan jo godt have testet positiv allerede 3+2-3+3 svagt.

Med så lavt hcg kan man ikke se noget i livmoderen endnu, der skal du over de 1500 mindst. Så der er jo ikke andet for end at afvente, eller købe en scanning igen om en uges tid.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker Datter fra 2016 Datter fra 2020
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker Datter fra 2016 Datter fra 2020
04.oktober 2018 kl. 17:59
Luk
Medlem siden 09-06-2018
16 startede debatter
111 skrevne indlæg
04-10-2018 17:59
Luk
Medlem siden 09-06-2018
16 startede debatter
111 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Noget af det vigtigste at undersøge er vel, om hcg stiger, som det skal eller ej. Normalt tager man endnu en blodprøve 2-3 dage efter og sammenligner med.

Er du ikke blevet tilbudt det?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.oktober 2018 kl. 20:08
Luk
Medlem siden 04-10-2018
2 startede debatter
1 skrevne indlæg
04-10-2018 20:08
Luk
Medlem siden 04-10-2018
2 startede debatter
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for jeres svar.

Det er en god ide at købe en scanning om en uge, det tror jeg at vil jeg gøre.

Jeg skal have taget en ny blodprøve om en uge, og hvis tallene er steget, så vil jeg købe en scanning der.

God aften.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.oktober 2018 kl. 09:01
Luk
Medlem siden 28-09-2011
41 startede debatter
858 skrevne indlæg
05-10-2018 09:01
Luk
Medlem siden 28-09-2011
41 startede debatter
858 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Da jeg fik målt mine hormontal, var de 10.000 i uge 6. Jeg fik kun målt den ene gang, fordi jeg blødte. Der var mistanke om abort, men nu er jeg i 25. uge. Da scanningen samme dag, som målingen blev taget, afslørede hjerteblink, valgte man at undlade at tage flere blodprøver.

Jeg håber, at alt er vel hos dig, og at du blot er kortere henne end forventet.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.oktober 2018 kl. 10:22
Luk
Medlem siden 31-01-2018
12 startede debatter
1076 skrevne indlæg
05-10-2018 10:22
Luk
Medlem siden 31-01-2018
12 startede debatter
1076 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tror mit tal var ca. 15000 i midt uge 6.

Anmeld
Svar
Termin 16 februar 2019. Efter MA i februar 2018
Godt skrevet
0
Termin 16 februar 2019. Efter MA i februar 2018

Slettet bruger

05.oktober 2018 kl. 10:40
Slettet bruger
05-10-2018 10:40
Godt skrevet
0

Fik det målt 5+3 til 26.500

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.oktober 2018 kl. 10:43
Luk
Medlem siden 20-09-2018
2 startede debatter
34 skrevne indlæg
05-10-2018 10:43
Luk
Medlem siden 20-09-2018
2 startede debatter
34 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fik taget BP i tirsdags (4+0) og resultatet chokerede mig lidt. Sølle HCG på 36, som klart var udenfor normalområdet 😩

Ny blodprøve i næste uge, for at se om HCG stiger eller falder. Mine tests er dog blevet væsentlig tydeligere siden BP, så jeg føler mig overbevist om at det stiger... Håber bare det stiger som det skal 🙏

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.oktober 2018 kl. 11:02
Luk
Medlem siden 19-09-2018
12 startede debatter
200 skrevne indlæg
05-10-2018 11:02
Luk
Medlem siden 19-09-2018
12 startede debatter
200 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Celandine skrev :

Jeg fik taget BP i tirsdags (4+0) og resultatet chokerede mig lidt. Sølle HCG på 36, som klart var udenfor normalområdet 😩

Ny blodprøve i næste uge, for at se om HCG stiger eller falder. Mine tests er dog blevet væsentlig tydeligere siden BP, så jeg føler mig overbevist om at det stiger... Håber bare det stiger som det skal 🙏

Får man taget sådan en blodprøve til første lægeundersøgelse, eller hvornår tjekker de ens HCG? Og tjekker de det altid, eller er det kun under særlige omstændigheder? :)

Anmeld
Svar
Termin med første barn 25. maj 2019 :-)
Godt skrevet
0
Termin med første barn 25. maj 2019 :-)

Slettet bruger

05.oktober 2018 kl. 11:13
Slettet bruger
05-10-2018 11:13
Godt skrevet
0
maj19 skrev :
Celandine skrev :

Får man taget sådan en blodprøve til første lægeundersøgelse, eller hvornår tjekker de ens HCG? Og tjekker de det altid, eller er det kun under særlige omstændigheder? :)

Jeg får det kun tjekket grundet tidligere GUL. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere