Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

NF-scanning gik godt ????

15.november 2018 kl. 16:50
Luk
Medlem siden 01-01-0001
Sidst online 01-01-0001
15-11-2018 16:50
Luk
Medlem siden 01-01-0001
Sidst online 01-01-0001
Godt skrevet
1

Hej tøser

Jeg har været så nervøs, men NF scanningen gik godt. Der var en dejlige lille livlig baby.

Jeg prøvede at kigge efter kønnet, men det var umuligt. Vi så to fødder, to hænder, og endda 5 fingre på den ene hånd. Vildt hvad de kan se allerede i uge 13-3...

damen som scannede os ville ikke sige noget om køn, da de ligner hinanden så meget i denne alder. Så det måtte vi vente med, men også dejligt at vide alt er fint.

vi fik en meget bedre risiko end for 4 år siden. Det er så vildt. Min lader trækker ned, men fik da 1:4052, så vi er glade 🤗

termin blev så d 20/5-2019.

nogle som har ca samme termin og vil følges? 

Vh Miss1982

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
17.november 2018 kl. 21:26
Luk
Medlem siden 18-12-2014
7 startede debatter
70 skrevne indlæg
17-11-2018 21:26
Luk
Medlem siden 18-12-2014
7 startede debatter
70 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej 😊 

Jeg havde også termin 20/5 indtil jeg kom til NF og blev rykket tilbage til 16/5. Vores NF viste risiko 1:90 for Downs.. Men det havde jeg forventet, for med min søn fik vi også et lavt tal og ligesom sidste gang var det blodprøven der trak ned. Jeg er helt cool med det. Venter svar på nipt test og regner selvfølgelig med alt er okay 😊 venter stadig med at fortælle det til vores søn, så glæder mig selvfølgelig til at få en afklaring 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2018 kl. 08:19
Luk
Medlem siden 27-05-2018
4 startede debatter
18 skrevne indlæg
18-11-2018 08:19
Luk
Medlem siden 27-05-2018
4 startede debatter
18 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har termin d. 11 maj 19 og vi have en super nakkefold. Vi fik kønnet afvide i går ved en privat scanning - en dejlig lille dreng smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
18.november 2018 kl. 08:27
Luk
Medlem siden 18-12-2014
7 startede debatter
70 skrevne indlæg
18-11-2018 08:27
Luk
Medlem siden 18-12-2014
7 startede debatter
70 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nej vi skal kun have taget nipt test (non invasive pregnancy test) hvilket er en blodprøve som altså, som navnet antyder, ikke er til nogen risiko. Jeg blev også scannet af lægen som fandt næseben og fin gennemstrømning i hjertet - derfor er jeg ikke så nervøs.

Vi får nok også kønnet at vide, når de giver svar på prøven. Vi har i forvejen en dreng som fylder 3 til januar og har lidt på fornemmelsen vi skal have en dreng mere 😊

Hvad med jer? Nogen fornemmelse af køn? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2018 kl. 08:44
Luk
Medlem siden 27-05-2018
4 startede debatter
18 skrevne indlæg
18-11-2018 08:44
Luk
Medlem siden 27-05-2018
4 startede debatter
18 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har hele tiden haft på fornemmelsen at det var en dreng og det har de fleste familiemedlemmer og kollegaer også sagt. Så det kom ikke bag på os smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2018 kl. 09:09
Luk
Medlem siden 18-12-2014
7 startede debatter
70 skrevne indlæg
18-11-2018 09:09
Luk
Medlem siden 18-12-2014
7 startede debatter
70 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
lykke11519 skrev :

Jeg har hele tiden haft på fornemmelsen at det var en dreng og det har de fleste familiemedlemmer og kollegaer også sagt. Så det kom ikke bag på os smiley

Er det jeres første? 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2018 kl. 09:26
Luk
Medlem siden 27-05-2018
4 startede debatter
18 skrevne indlæg
18-11-2018 09:26
Luk
Medlem siden 27-05-2018
4 startede debatter
18 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja det er det :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2018 kl. 11:52
Luk
Medlem siden 27-05-2018
4 startede debatter
18 skrevne indlæg
18-11-2018 11:52
Luk
Medlem siden 27-05-2018
4 startede debatter
18 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg var til scanning 15+0 og det var tydeligt at se at det var en lille dreng, så i burde kunne få det afvide til jeres næste scanning, hvis den lille altså vil sprede benene 😊😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
18.november 2018 kl. 15:23
Luk
Medlem siden 26-08-2018
13 startede debatter
189 skrevne indlæg
18-11-2018 15:23
Luk
Medlem siden 26-08-2018
13 startede debatter
189 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tillykke og dejligt med den veloverstået nakkefoldsscanning!
Jeg har selv termin d. 10. maj, vi fik mindre end 1 til 20.000 til nakkefold, men det er klart min alder som gjorde noget her, da jeg "kun" er 21 :).
Og vi var til kønsscanning i går, super fin livlig lille baby som havde en fest og dansede rundt i maven, og suttede tommelfinger. Vi kender dog ikke kønnet, det er kun min veninde der fik det af vide, så det finder vi ud af d. 2. december .

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2018 kl. 17:31
Luk
Medlem siden 26-08-2018
13 startede debatter
189 skrevne indlæg
18-11-2018 17:31
Luk
Medlem siden 26-08-2018
13 startede debatter
189 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
miss1982 skrev :
Babyfever21 skrev :

Tillykke og dejligt med den veloverstået nakkefoldsscanning!
Jeg har selv termin d. 10. maj, vi fik mindre end 1 til 20.000 til nakkefold, men det er klart min alder som gjorde noget her, da jeg "kun" er 21 :).
Og vi var til kønsscanning i går, super fin livlig lille baby som havde en fest og dansede rundt i maven, og suttede tommelfinger. Vi kender dog ikke kønnet, det er kun min veninde der fik det af vide, så det finder vi ud af d. 2. december .

Uhh hvor spændende... skal skal din veninde så afsløre kønnet for jer d 2/12? 

Men ja din alder har klart trukket i den gode retning. Hende der scannede mig sagde at min alder trak op, så det var flot at lande på 4 cifre (4052)

Ja vi holder et lille gender reveal den 2. December for familie og lidt venner og så afslører hun det pp den ene eller anden måde 😍.

Det er også et super fint tal, et fire cifret!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
18.november 2018 kl. 18:15
Luk
Medlem siden 26-08-2018
13 startede debatter
189 skrevne indlæg
18-11-2018 18:15
Luk
Medlem siden 26-08-2018
13 startede debatter
189 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja alder har virkelig meget at sige :P.

Og jeg er så spændt! Synes det er surrealistisk at vide, at min veninde som den eneste kender til kønnet, så glæder mig så meget til det bliver den 2. dec!
Min kæreste og jeg er heller ikke enige om kønnet, jeg tror det bliver en dreng, han tror pige, men jeg ønsker mig også mest en pige hehe

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere