baby er for lille...
Godt skrevet
0
|
Jeg er gravid med barn nr.2 (Jubii efter mange år er der endlig lykkes 🥰) vores første barn vejede 2050 g ved fødslen!! de første scanninger var fine så det var lykken, nu har jeg været til en del elstra scanninger da bebsen ikke tager nok på!! -?flow, moderkage, hjerne aktivitet, hjerte osv fungeee som ddt skal 👍 jeg bebrejder mig selv så meget 😢😢😢 ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Hvornår i forhold til termin blev jeres ældste født og var der nogen forklaring på str ? Og følger den ældste sin kurve Vi fik at vide at min yngste skulle vi være meget lykkelige hvis vi kom op omkring 3kg men skulle forvente en omkring 2500g i et langt stykke tid. Da det var Aller værst var på lige knapt -22%. Alt var fint bortset fra vækstskønnet, men det gjore dem meget opmærksom da jeg har genetisk tildens til blodpropper, så moderkagen kunne havde dannet propper. Det viste sig at være stress og efter 4 uger på barsel var baby normal i vækstskøn. Blev født lidt over termin med en vægt på 3600g. Så det kan ændre sig lige pludseligt. ![]()
Svar
![]() |
17-03-2020 05:56
|
Godt skrevet
0
|
Vores ældste fulgte egen kurve både i maven og nu - så det jo positivt, han blev født til terminen.
nu skønner de baby til at være 26.8% for lille!! jeg er blevet syge meldt (pga. noget andet) nu dem 27 kam vi få mere viden viden om han tager på som han ska, så oki ud i fredags 👍 det er ikke alle steder kurven følger sin egen!!! men det er bare svære ik gå og blive bange og nervøs ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Vores blev i uge 27 målt til 30% for lille og blev født ved akut kejsersnit 30+4 pga svær SSF ved mig. Hun endte med at være 48% for lille og vejede 917 g og 36 cm. Vi fik 7 uger på neonatal og 7 uger hjemmeindlagt. i dag er hun 29 uger og vejede ved sidste kontrol på sygehuset 4900 og var 58 cm lang. Stadig en bette størrelse men hun udvikler sig helt normalt...hun er bare en spinkel størrelse ❤️ Pøj pøj med lillebror🤞❤️ Fat mod! De gør alt for at hjælpe med at han bliver så længe som forsvarligt inde i maven ❤️ ![]()
Svar
![]() |
17-03-2020 08:02
|
Godt skrevet
0
|
Min søn kom ud 37% for lille, hvor flowet var for højt i navlestrengen, op til fødslen. Han blev født 37+1 med en kampvægt på 2030 g. 3 uger på neonatal, halvdelen af tiden på afdelingen, anden halvdel derhjemme. Han klarede sig helt perfekt, og skulle også "bare" tage en masse på. Håber alt kommer til at gå rigtig godt med jer. De er nogle rigtig seje nogle, de små ❤️ ![]()
Svar
![]() Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
|
17-03-2020 14:49
|
Godt skrevet
0
|
Hejsa. Som neonatal spl er jeg sikker på, at hvis babys eneste problem er en lille størrelse, burde det ikke nødvendigvis kræve indlæggelse. Hvis barnet har brug for sonde kan man, hvis barnet er født efter fra uge 35 og frem, komme på tidligt hjemmeophold, hvis hospitalet tilbyder det. Såfremt baby kan holde varmen uden varmemadras. Jeg ved det ikke er nogen trøst, men jeg synes personligt 2 kg er en dejlig størrelse. Men jeg er også vant til at se dem fra 500 g, så jeg synes at de helt store babyer ser lidt skøre ud, fordi jeg sjældent ser dem så store 🙈 Håber alt det bedste for jer. ![]()
Svar
![]() |
Anmeld til moderator
Nyeste blogindlæg
Mest læste debat
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |
Nyeste blogindlæg
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |