Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

føde på Roskilde?

19.december 2017 kl. 02:58
Luk
Medlem siden 28-12-2006
19-12-2017 02:58
Luk
Medlem siden 28-12-2006
Godt skrevet
0

Halløj,

Jeg er 31 år og venter vores 4 barn. - For første gang skal jeg føde på et andet sygehus/hospital end jeg plejer. Har født 3 fantastiske gange på Hvidovre hospital, og skal nu efter vi er flyttet til Greve Strand føde på Roskilde sygehus. Jeg kunne godt have født på Hvidovre da jeg har gjort det før, men det krævede så meget apirarbejde som åbenbart skulle laves om sagde min læge. Og der magtede jeg heller ik ligefrem at lave noget om, på grund af kvalmen :(

Jeg har ingen anelse eller viden om Roskilde sygehus, er der nogle som har? 

Er der flere der skal føde på Roskilde eller har? 

Mvh Sandra :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.december 2017 kl. 03:20
Luk
Medlem siden 07-02-2017
7 startede debatter
221 skrevne indlæg
19-12-2017 03:20
Luk
Medlem siden 07-02-2017
7 startede debatter
221 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej sandra. 

Jeg fødte på Roskilde for 9 uger siden og min oplevelse har det hat været rigtig god. Jeg var derinde til tjek da jeg var 29 uger henne grundet jeg mærkede mindre liv, der kom jeg til med det samme og fik en god behandling!

Jeg havde en lang og rigtigt øv fødsel men har intet negativ at sige om hvordan personalet tacklede det! Vi nåede at ligge på barselsgangen 12 timer inden vi røg på neonatal afdelingen og igen her har jeg ikke et ondt ord at sige ☺️ Alt i alt havde jeg en rigtig god oplevelse under omstændighederne!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.december 2017 kl. 06:41
Luk
Medlem siden 23-10-2014
194 skrevne indlæg
19-12-2017 06:41
Luk
Medlem siden 23-10-2014
194 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte på Roskilde i juni i år. 

Det var en super god oplevelse, havde en fantastisk jordemoder. Vi kom hjem ca 4 timer efter fødslen da det er vores 2. Barn, så barselsgangen kan jeg ikke sige så meget om.. men var fuld tilfreds med fødegangen :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.december 2017 kl. 07:41
Luk
Medlem siden 21-03-2012
14 skrevne indlæg
19-12-2017 07:41
Luk
Medlem siden 21-03-2012
14 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte mit tredje barn på Roskilde for 5 uger siden. Rigtig god oplevelse! Havde en super jordemoder og alle vi mødte var meget kompetente. Har født to gange tidligere på Herlev og ville klart foretrække Roskilde. Der er lidt mere ro på og tid til den enkelte, er min opfattelse.

Held og lykke!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.december 2017 kl. 07:58
Luk
Medlem siden 25-04-2011
6 startede debatter
65 skrevne indlæg
19-12-2017 07:58
Luk
Medlem siden 25-04-2011
6 startede debatter
65 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har født 3 gange på Roskilde med 2 rimeligt komplicerede fødselsfoeløb, der endte i AKS og derefter et planlagt kejsersnit og været indlagt 4-5 dage alle gangene. Jeg har også kun godt at sige om både føde-og barselsgang. Det kan godt være ventetid, når der er travlt og man skal selv være lidt opsøgende når man har brug for hjælp. Jeg lå to af gangene på enestue med plads til at far kunne overnatte og en gang på en 4 sengs stue, hvor vi dog kun var to mødre, så fædrene kunne overnatte i de andre senge. De gør meget for at far kan få lov at overnatte, men der kommer vist an på om der er plads. God fornøjelse😄

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.december 2017 kl. 09:04
Luk
Medlem siden 03-03-2016
4 startede debatter
1337 skrevne indlæg
19-12-2017 09:04
Luk
Medlem siden 03-03-2016
4 startede debatter
1337 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte også på Roskilde i september. Har kun godt at sige om fødselsafsnittet. 

Barselsgangen var et helvede, men som flergangsfødende er det nok ikke noget, du bekymrer dig voldsomt om :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere