Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Falde i søvn i barnevogn

06.juni 2019 kl. 20:52
Luk
Medlem siden 15-12-2018
06-06-2019 20:52
Luk
Medlem siden 15-12-2018
Godt skrevet
0

Jeg har en dreng på 7 måneder som har sover rigtig godt i sin barnevogn i et par uger. Men de sidste par dage er det gået rigtig dårligt. Han ligger i lang tid og pludrer, sparker dynen af, bliver utålmodig og tilsidst græder han og vil stadig ikke falde i søvn medmindre jeg vugger vognen meget voldsomt, for så at vågne efter 30 minutter, overhovedet ikke udhvilet og svær at få til at sove videre. 

Så nu søger jeg råd til at komme igennem det. Hvad gør i andre for at putte? Jeg synes jo han er træt, han gaber, gnider øjnene, han er mæt og har ren ble. Han får sin sædvanlige godnatsang og et godnat, du kan bare kalde, mor er lige her.

Hvordan får i jeres små til at falde i søvn selv uden det tager en hel time?

Jeg har før haft problemer med hans dagssøvn og troede endelig vi havde fundet ud af det, men det holdte kun et par uger desværre.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.juni 2019 kl. 21:35
Luk
Medlem siden 07-01-2018
174 skrevne indlæg
06-06-2019 21:35
Luk
Medlem siden 07-01-2018
174 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vores søn på 8,5 måned er glad for sin barnevogn. De sidste par dage har varmen dog drillet! I går ville han bare IKKE sove og jeg endte i tårer i frustration. Han fik tøjet af og lå kun i kortærmet body - så sov han væsentlig bedre. Måske din søn har haft det for varmt også..? 

Anmeld
Svar
ANKA
Godt skrevet
0
ANKA
06.juni 2019 kl. 21:43
Luk
Medlem siden 15-12-2018
15 startede debatter
12 skrevne indlæg
06-06-2019 21:43
Luk
Medlem siden 15-12-2018
15 startede debatter
12 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
ANKA86 skrev :

Vores søn på 8,5 måned er glad for sin barnevogn. De sidste par dage har varmen dog drillet! I går ville han bare IKKE sove og jeg endte i tårer i frustration. Han fik tøjet af og lå kun i kortærmet body - så sov han væsentlig bedre. Måske din søn har haft det for varmt også..? 

Jeg har prøvet at tage så meget tøj af som muligt, taget dynen af ham og været klar med vand når han vågner. Det virker mere bare til at han synes det er fedt at ligge og sprælle i barnevognen, hvor han førhen var lidt mere låst fast af dyne og dragt. Men det kan være han bare skal vænne sig til det, han blev svøbt som helt lille og tog en koldt tyrker fra det for nogle måneder siden, men han har selvfølgelig ikke kunnet vænne sig fra det i barnevognen når det har været koldt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.juni 2019 kl. 22:08
Luk
Medlem siden 13-03-2018
19 startede debatter
913 skrevne indlæg
06-06-2019 22:08
Luk
Medlem siden 13-03-2018
19 startede debatter
913 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min søn er også lige blevet 7 mdr og periodevis har det også været svært at få ham til at sove i sin barnevogn selvom han er rigtig glad for at sove i den. Det der hjalp var at trække den lidt længere så han nåede at blive ordentlig træt og nu står jeg ved ham i max 15 min og så sover han hvis ikke han er faldet i søvn ved brystet. Men børn er jo forskellige og mange ting som tænder, varmen, udviklingsspring osv spiller ind så mit råd er at du jo må prøve dig frem med lidt forskelligt. Jeg ved bare at min søn reagerede akkurat som din og det var så åbenbart fordi han ikke var helt træt nok til at sove endnu selvom jeg syntes at han virkede træt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.juni 2019 kl. 02:46
Luk
Medlem siden 15-12-2018
15 startede debatter
12 skrevne indlæg
07-06-2019 02:46
Luk
Medlem siden 15-12-2018
15 startede debatter
12 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Chris-tina skrev :

Min søn er også lige blevet 7 mdr og periodevis har det også været svært at få ham til at sove i sin barnevogn selvom han er rigtig glad for at sove i den. Det der hjalp var at trække den lidt længere så han nåede at blive ordentlig træt og nu står jeg ved ham i max 15 min og så sover han hvis ikke han er faldet i søvn ved brystet. Men børn er jo forskellige og mange ting som tænder, varmen, udviklingsspring osv spiller ind så mit råd er at du jo må prøve dig frem med lidt forskelligt. Jeg ved bare at min søn reagerede akkurat som din og det var så åbenbart fordi han ikke var helt træt nok til at sove endnu selvom jeg syntes at han virkede træt. 

Jeg overvejede det en dag, hvor jeg endte med at tage ham op og hygge med ham en times tid hvor han bagefter gik død. Det havde han været vågen i 4 timer. Han virker bare forfærdelig træt og pylret, men måske jeg også er god til at få ham overstimuleret en smule 😜 hvor længe er din søn ca. vågen? Og bliver han også i dårligt humør før du putter ham? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.juni 2019 kl. 05:34
Luk
Medlem siden 17-01-2015
4 startede debatter
159 skrevne indlæg
07-06-2019 05:34
Luk
Medlem siden 17-01-2015
4 startede debatter
159 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

det lyder som om at han ikke er træt. Måske der skal justeres på lurene? Prøv at vent en time ekstra med at lægge ham, eller er der en morgenlur der skal udfases? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.juni 2019 kl. 08:59
Luk
Medlem siden 23-09-2015
7 startede debatter
514 skrevne indlæg
07-06-2019 08:59
Luk
Medlem siden 23-09-2015
7 startede debatter
514 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvis han holder sig vågen med at sprælle, er det måske en ide at vikle ham ind? Det kan selvfølgelig blive vanskeligt hvis vi får hedebølge den næste tid, men det kan jeg da huske hjalp vores datter. Og derudover er det 'bare' at acceptere at vaner og rytmer skifter som vinden blæser! Hvad der virker i dag virker måske ikke i morgen. Jeg måtte selv gennem mange frustrationer før jeg accepterede dét 

Det er muligt at han bare har virkelig meget uro i kroppen i øjeblikket fordi han er ved at gennemgå et udviklingsspring. Det er mega frustrerende men det går over igen. Brug alle de 'snydetricks' I kan, også selvom folk mener det bliver en dårlig vane (fx. det med at trille barnevognen, det fik jeg at høre for! Men jeg gjorde det alligevel fordi det virkede, og da hun var halvandet gad hun alligevel ikke sove i barnevognen mere :P)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.juni 2019 kl. 09:14
Luk
Medlem siden 13-03-2018
19 startede debatter
913 skrevne indlæg
07-06-2019 09:14
Luk
Medlem siden 13-03-2018
19 startede debatter
913 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja de bliver let pylret når de er trætte. Jeg har bare fundet ud af at der er forskel på træt og sove-træt. For bare halvanden måneds tid siden vadede jeg nærmest land og by rundt med barnevognen for at få ham til at sove og ja han var træt, men ikke sovetræt. Oveni det fandt jeg også ud af at de jo bliver ældre og jo kan holde sig vågne gradvist længere tid ad gangen. Jeg hænger mig ikke så meget i tid mere, men typisk er min søn vågen alt imellem 3-5 timer - nogen gange mere eller mindre. Og når han så begynder at blive træt (ikke sovetræt) plejer jeg som regel bare at lave noget stille og hyggeligt f.eks som at synge, gå lidt rundt og kigge på ting eller bare ligge og kigge på hinanden og snakke lidt indtil jeg kan se at han bliver rød om øjnene og derefter kan jeg tit amme ham i søvn. Dem der vikler siger jo at det også er godt at vikle når de er rigtig træt, men min søn er ikke viklebarn da han aldrig brød sig om det.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere