Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

hvordan ligger jeres baby?

23.oktober 2019 kl. 07:07
Luk
Medlem siden 09-04-2019
23-10-2019 07:07
Luk
Medlem siden 09-04-2019
Godt skrevet
0

Hej alle I andre ❤️
Jeg er nu i 34+6 og synes godt nok der sker noget forskelligt inde i den mave. 
Baby har ligget i UK de meste af tiden, men for 14 dage siden vendte den sig endelig med hovedet nedad (puha hvor havde jeg det skidt den dag) - et par dage senere blev det bekræftet ved 3D scanningen at baby lå med hovedet ned, ryggen i min venstre side, numsen oppe/ud mod højre og benene sparkede på livet løs i højre side. 
Nu er det som om det hele er lidt forandret... svært at beskrive, men mærker ikke sparkene i højre side på samme måde længere. I højreside er jeg til gengæld tit meget spændt ud, og et eller andet stort skubber sig ud i den side... men hvilken del baby det er, kan jeg simpelthen ikke finde ud af. Til gengæld er der livlig aktivitet nedad (hvor hovedet burde være) kun små bevægelser, som hvis det er armene jeg kan mærke. 
Er meget i tvivl om, om det er den voksende baby (=mindre plads) der gør at det hele pludselig føles anderledes, eller om baby måske har drejet sig igen. 
Hvordan ligger jeres babyer? Ligger de klar endnu? Jeg har først lægebesøg og jordemoder i næste uge, men der får jeg forhåbentlig deres bud på hvordan baby ligger. 

6 arbejdsdage tilbage.... er slet ikke klar herhjemme endnu... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.oktober 2019 kl. 07:40
Luk
Medlem siden 24-10-2016
33 startede debatter
323 skrevne indlæg
23-10-2019 07:40
Luk
Medlem siden 24-10-2016
33 startede debatter
323 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 36+6 i dag og min baby ligger på tværs. Han har ryg og numse lidt opad i venstre side og hovedet nede i højre side. Jeg skal have planlagt kejsersnit, så der bliver ikke gjort noget ved måden han ligger på.  

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.oktober 2019 kl. 08:35
Luk
Medlem siden 14-03-2019
72 startede debatter
225 skrevne indlæg
23-10-2019 08:35
Luk
Medlem siden 14-03-2019
72 startede debatter
225 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 36+5 idag. Da jeg var 34+0 følte jeg at baby lå på tværs og puf etc kom nedefra. Jeg begyndte at bekymre mig om vendingsforsøg og kejsersnit. Men da jeg var til jordemoder, uge 35+6, scannede hun for en sikkerheds skyld og bekræftede at hovedet stadig var nede. Hun sagde at grunden til at det føltes anderledes var fordi baby bliver størrer og større så der er ikke lige så meget plads som før, derfor føltes det mere som møveri end spark. Men hun understregede også at hun var glad for at jeg er så opmærksom, men til en anden gang skulle jeg ringe så snart jeg er i tvivl istedet for at gå og være bekymret i 2 uger til jeg fx  havde en tid.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.oktober 2019 kl. 08:38
Luk
Medlem siden 30-08-2014
11 startede debatter
277 skrevne indlæg
23-10-2019 08:38
Luk
Medlem siden 30-08-2014
11 startede debatter
277 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min baby ligger i uk stilling/skråleje og hans hoved ligger under mit højre ribben - jeg kan ofte mærke hans hoved (hårdt) øverst i siden og så spark nederst i underlivet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.oktober 2019 kl. 11:40
Luk
Medlem siden 12-03-2019
1 startede debatter
54 skrevne indlæg
23-10-2019 11:40
Luk
Medlem siden 12-03-2019
1 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min ligger med hovedet nedad, med ryggen i min venstre side smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

23.oktober 2019 kl. 17:10
Slettet bruger
23-10-2019 17:10
Godt skrevet
0

Jeg er i 36+6 idag og har været til jordmoder idag som siger min hun ligger med hovedet nedad og står fast. Hun har en vægt på ca. 3000g :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.oktober 2019 kl. 21:25
Luk
Medlem siden 22-03-2017
1 startede debatter
85 skrevne indlæg
23-10-2019 21:25
Luk
Medlem siden 22-03-2017
1 startede debatter
85 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 37+4 og her har hovedet været nede siden omkring uge 30, baby kigger mod venster , ryg i højre side, numse er også i højre side og baby sparker i venstreside. Baby er lidt for lille så får kontrolskanninger og hun er blevet skannet i denne position alle gange siden uge 32. Jeg begyndte at mærke de blide bevægelser for et par uger siden. Mærker den samme mængde liv om dagen, det er bare ikke så vildt og der skal lidt mere koncentration til at mærke den. Min moderkage ligger foran så jeg får nogle ordentlige spark helt inden i stadigvæk og de går bare naller. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.oktober 2019 kl. 14:16
Luk
Medlem siden 06-07-2019
1 startede debatter
36 skrevne indlæg
30-10-2019 14:16
Luk
Medlem siden 06-07-2019
1 startede debatter
36 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Baby her ligger med hovedet nedad MEN har slet ikke sat sig fast i bækkenet. Han ligger meget højt og derfor skal jeg lægge mig ned og ringe til en ambulance, hvis vandet går. Så øv, han endnu ikke har sat sig fast, for de siger det kan betyde fødslen tager længere tid og i værste fald ende i AKS, hvis han enten ikke kan lægge sig ordentligt ned eller hvis der simpelthen ikke er plads i bækkenet. 

Jeg er 38+4 idag 👶🏻

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere