Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Fortælle nyheden til job/familie

03.april 2020 kl. 15:15
Luk
Medlem siden 06-12-2012
03-04-2020 15:15
Luk
Medlem siden 06-12-2012
Godt skrevet
0

Hejsa

Jeg har lige fortalt min leder om min graviditet her sidste dag inden påske, da jeg er lærer og frygter den smitterisiko, jeg bliver udsat for, når skolerne åbnes igen... Jeg ved, at han sidder og pusler med, hvordan åbningen kan sluses op trinvis, så han var glad for min tidlige besked her 7+2... Nu har vi været i behandling i 2 år, så han var godt forberedt på, at vi prøvede, og blev heldigvis meget glad på vores vegne, så det var dejligt...

Men er der andre, der i disse Coronatider har måtte sige det til chefen før familien? Jeg vil helst vente med at sige det til familien, til vi igen kan mødes face to face... Hvad har I gjort? Venter I til efter NF, eller har i offentliggjort graviditeten tidligere pga. Covid-19? 

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
03.april 2020 kl. 16:08
Luk
Medlem siden 03-03-2016
4 startede debatter
1357 skrevne indlæg
03-04-2020 16:08
Luk
Medlem siden 03-03-2016
4 startede debatter
1357 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tillykke med graviditeten! 

Jeg er 8 uger henne, og har ikke fortalt det til hverken job eller familie endnu. De eneste, der ved det, er et par tætte veninder, der var “med i snakken”, da vi opstartede behandling. 

Covid-19 spiller ikke ind i planerne om at fortælle det for mig. Regner med, at folk får det at vide, efterhånden som jeg ser dem, og lige der spiller situationen dog nok lidt ind, da der så går lidt længere, end der normalt ville gøre.

I min arbejdssituation føler jeg intet behov for ekstra hensyn - er dog fan af at fortælle min chef det relativt tidligt, så han får optimale muligheder for at planlægge efter det. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.april 2020 kl. 17:28
Luk
Medlem siden 08-08-2019
5 startede debatter
36 skrevne indlæg
03-04-2020 17:28
Luk
Medlem siden 08-08-2019
5 startede debatter
36 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja, fortalte det til min leder dagen efter jeg testede positiv. Kun min mand og jeg viste det, da jeg fortalte det. Årsagen er udelukkende corona. Der er folk med corona virus på mit arbejde,  og jævnfør guiddlines måtte jeg ikke passe dem. 

Jeg ville gerne have ventet med at fortælle det, men alt er lidt anderledes i denne tid. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

03.april 2020 kl. 17:35
Slettet bruger
03-04-2020 17:35
Godt skrevet
0

Min leder var en af de første der fik det at vide, da alle gravide blev sendt til hjemmearbejde fredagen inden Danmark lukkede ned. Så havde "ikke noget valg", da det er for min egen sikkerheds skyld :)

min familie og vores venner fik det at vide et par uger senere. Er 9+2 og vi venter med at fortælle resten af kollegaerne det til efter NF.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.april 2020 kl. 19:12
Luk
Medlem siden 04-11-2018
3 startede debatter
235 skrevne indlæg
03-04-2020 19:12
Luk
Medlem siden 04-11-2018
3 startede debatter
235 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fortalt det også tidligt pga. Corona..

Arbejder på hospital og så mig nødsaget til det så der kan tages de fornødne forholdsregler!! Ellers var det kun mig og min mand der vidste det..

Da min søster er på samme arbejdsplads( og rygtet går hurtigt🙈) valgte vi også at fortælle det til den nærmeste familie.. Vi ville ellers gerne have ventet til efter nf..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.april 2020 kl. 20:19
Luk
Medlem siden 04-04-2018
4 startede debatter
49 skrevne indlæg
03-04-2020 20:19
Luk
Medlem siden 04-04-2018
4 startede debatter
49 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Da alt det her corona opstod, kom min chef rundt og spurgte om vi hver især havde noget heæbredsmæssigt at tage hensyn til, hvor det gav sig selv at jeg fortalte det. Men ellers havde hun fået det at vide før, da jeg et par gange om måneden skal forlade arbejdspladsen, pga behandling.

Familie aner intet, og får heller intet at vide, før nakkefold er veloverstået. Med flere aborter i bagagen, er erfaringen at intet er sikkert. Ville være ærgerlig over at fortælle mine forældre de skulle være bedsteforældre, for så at sige de ikke skal alligevel. 

Anmeld
Svar
Juli 2016: Prævention lagt på hylden. August 2017: Konstatering af PCOS. Marts 2018: Positiv test. Endte i MA. Februar 2019: Positiv test. Set hjerteblink til tidlig scanning. Endte i MA. 1 cyklus herefter, opstart af clomid og ovitrelle (og i behandling alle efterfølgende måneder). December 2019: Positiv test. Endte i Bio. Februar 2020: Positiv test (!) , BP 4+0 - Hcg 130. Scanning 6+0, et fint lille hjerte blinkede til mig <3 Scanning 8+0, hjertet set og hørt <3 Scanning 10+1, 3.5 cm lykke ligger så fint og bevæger sig <3 NF 12+2(5), 6.5 cm lykke har svært ved at ligge stille, terminsdato rykket 3 dage frem <3 2020 er året <3
Godt skrevet
0
Juli 2016: Prævention lagt på hylden. August 2017: Konstatering af PCOS. Marts 2018: Positiv test. Endte i MA. Februar 2019: Positiv test. Set hjerteblink til tidlig scanning. Endte i MA. 1 cyklus herefter, opstart af clomid og ovitrelle (og i behandling alle efterfølgende måneder). December 2019: Positiv test. Endte i Bio. Februar 2020: Positiv test (!) , BP 4+0 - Hcg 130. Scanning 6+0, et fint lille hjerte blinkede til mig <3 Scanning 8+0, hjertet set og hørt <3 Scanning 10+1, 3.5 cm lykke ligger så fint og bevæger sig <3 NF 12+2(5), 6.5 cm lykke har svært ved at ligge stille, terminsdato rykket 3 dage frem <3 2020 er året <3
05.april 2020 kl. 19:59
Luk
Medlem siden 30-07-2014
2 startede debatter
419 skrevne indlæg
05-04-2020 19:59
Luk
Medlem siden 30-07-2014
2 startede debatter
419 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ikke så meget erfaring med graviditet og Corona, men jeg fortalte det til min chef før resten af familien. Jeg havde en del sygefravær tidligt pga voldsom kvalme og opkastninger og min chef begyndte at påpege sygedagene ( og den manglende omsætning pga de mange sygedage), og en fyring lå og ulmede, så jeg fortalte det i uge 9-10 stykker, hvor familien først fik det afvide efter nakkefold. 

Hvis det var mig der var gravid nu og snart skulle fortælle om graviditeten, så ville jeg nok vente til man kunne face to face. I hvertfald hvis det handler om et par uger mere. Ellers må I komme forbi til en "nyhed på afstand":) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.april 2020 kl. 19:19
Luk
Medlem siden 29-05-2019
11 startede debatter
27 skrevne indlæg
06-04-2020 19:19
Luk
Medlem siden 29-05-2019
11 startede debatter
27 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tænker at fortælle min chef det tirsdag efter påske (7+6 ca)🙊 Men kun fordi jeg skal møde senere onsdag da jeg skal til en tidlig scanning, samt at jeg har to MA'er i bagagen, så hvis jeg ikke møder så ved chefen hvorfor🙏🏻🤞🏻 Og ellers - ja, så må jeg nok have kage med. Har ikke tænkt mig at sige det til andre da der intet er sikkert endnu. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.april 2020 kl. 21:07
Luk
Medlem siden 05-09-2013
9 startede debatter
103 skrevne indlæg
09-04-2020 21:07
Luk
Medlem siden 05-09-2013
9 startede debatter
103 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Til trådstarter: hvad sagde din leder? Jeg arbejder på en skole og jeg tænker at fortælle min leder det efter ferien. Men er meget i tvivl.. 

Jeg er kun i uge 7 nu. Vi har kun sagt det til min mor og svoger pga mega kvalme og træthed. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.april 2020 kl. 22:48
Luk
Medlem siden 06-12-2012
24 startede debatter
244 skrevne indlæg
09-04-2020 22:48
Luk
Medlem siden 06-12-2012
24 startede debatter
244 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
sofieliv skrev :

Til trådstarter: hvad sagde din leder? Jeg arbejder på en skole og jeg tænker at fortælle min leder det efter ferien. Men er meget i tvivl.. 

Jeg er kun i uge 7 nu. Vi har kun sagt det til min mor og svoger pga mega kvalme og træthed. 

Altså, min chef ved jo, at vi har været i fertilitetsbehandling i næsten 2 år, så det var jo ikke et kæmpe chok... Og så ringede jeg og sagde, at jeg har en rigtig god nyhed, og at jeg endelig var blevet gravid... Så med den fremlæggelse kunne han jo ikke rigtigt sige ret meget andet end tillykke 🤣 Men jeg tror da, at han blev glad på vores vegne... Jeg sagde det sidste dag før ferien, fordi jeg vidste, at han sad og puslede med, hvordan skolen skulle starte op igen... Man bliver jo ikke fritaget fra at arbejde som lærer som gravid, men man skal jo tage ekstra forholdsregler, så det er vel rart for din leder at vide for at kunne tage hensyn til dig... Men hvis du fx kun underviser på klassetrin, der fortsat skal fjernundervises hjemmefra, så kan du vel lige så godt vente til omkring starten af maj... Og vente og se hvad der sker...

Jeg sagde til min chef, at det var ret tidligt (7+2) og egentligt ikke meningen, at han skulle vide det før nakkefoldsscanningen, men at jeg sagde det nu, da jeg var meget nervøs for at blive smittet og meget syg især i de første kritiske 12 uger... Jeg bad ham om ikke at sige det videre, da vi ikke ville fortælle vores familier det endnu... Han var kun glad for at få det at vide tidligt... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere