Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Fortælle nyheden til job/familie

03.april 2020 kl. 15:15
Luk
Medlem siden 06-12-2012
03-04-2020 15:15
Luk
Medlem siden 06-12-2012
Godt skrevet
0

Hejsa

Jeg har lige fortalt min leder om min graviditet her sidste dag inden påske, da jeg er lærer og frygter den smitterisiko, jeg bliver udsat for, når skolerne åbnes igen... Jeg ved, at han sidder og pusler med, hvordan åbningen kan sluses op trinvis, så han var glad for min tidlige besked her 7+2... Nu har vi været i behandling i 2 år, så han var godt forberedt på, at vi prøvede, og blev heldigvis meget glad på vores vegne, så det var dejligt...

Men er der andre, der i disse Coronatider har måtte sige det til chefen før familien? Jeg vil helst vente med at sige det til familien, til vi igen kan mødes face to face... Hvad har I gjort? Venter I til efter NF, eller har i offentliggjort graviditeten tidligere pga. Covid-19? 

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
03.april 2020 kl. 16:08
Luk
Medlem siden 03-03-2016
4 startede debatter
1357 skrevne indlæg
03-04-2020 16:08
Luk
Medlem siden 03-03-2016
4 startede debatter
1357 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tillykke med graviditeten! 

Jeg er 8 uger henne, og har ikke fortalt det til hverken job eller familie endnu. De eneste, der ved det, er et par tætte veninder, der var “med i snakken”, da vi opstartede behandling. 

Covid-19 spiller ikke ind i planerne om at fortælle det for mig. Regner med, at folk får det at vide, efterhånden som jeg ser dem, og lige der spiller situationen dog nok lidt ind, da der så går lidt længere, end der normalt ville gøre.

I min arbejdssituation føler jeg intet behov for ekstra hensyn - er dog fan af at fortælle min chef det relativt tidligt, så han får optimale muligheder for at planlægge efter det. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.april 2020 kl. 17:28
Luk
Medlem siden 08-08-2019
5 startede debatter
36 skrevne indlæg
03-04-2020 17:28
Luk