Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

klargøring/indkøb

11.maj 2020 kl. 09:54
Luk
Medlem siden 13-03-2020
11-05-2020 09:54
Luk
Medlem siden 13-03-2020
Godt skrevet
0

Hej.

Hvor meget er I gået igang med babyindkøb? 

Synes der er rigtig meget at skulle forholde sig til.

Ligenu er jeg ved at kigge på madrasser, skal de være økologisk kapok, eller koldskum eller noget helt andet. Det er lidt en jungle.

Hvor meget er I gået igang?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.maj 2020 kl. 12:12
Luk
Medlem siden 20-05-2014
13 startede debatter
89 skrevne indlæg
11-05-2020 12:12
Luk
Medlem siden 20-05-2014
13 startede debatter
89 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg venter lige på at have overstået nakkefold scanning på torsdag og kønsscanning d.19 så skal jeg helt sikkert igang med indkøbene , tænker man måske ku være heldig at få nogen gode tilbud nu hvor butikkerne har været lukket ned så længe ☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

11.maj 2020 kl. 12:16
Slettet bruger
11-05-2020 12:16
Godt skrevet
0

Jeg er overhovedet ikke i nærheden af at gå i gang. Men er nok også en type der tager det stille og roligt. Efter MD tænker jeg at gå rigtig i gang, men de HELT store ting som barnevogn og møbler til børneværelset + den store Ikea-tur køber vi måske... i september? Kan ikke se nogen grund til det skal stå og samle støv :) har lavet en liste over alt det jeg skal købe, så stresser slet ikke over det. Skulle jeg få stress, kan jeg bare tage listen og gå i gang

Tager med min mor ud i denne uge og begynder at købe nogle småting. Puslepude, pusletaske og sådan. Mht. tøj kan jeg arve en masse.

tænker dog jeg gerne vil være på plads senest 1/10.

har termin 31/10.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.maj 2020 kl. 12:31
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
11-05-2020 12:31
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg skal til NF-scanning på fredag - nøøj hvor jeg glæder mig

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
11.maj 2020 kl. 15:13
Luk
Medlem siden 01-09-2015
8 startede debatter
29 skrevne indlæg
11-05-2020 15:13
Luk
Medlem siden 01-09-2015
8 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

vi ventede til efter MD scanning og gik så igang derefter. Vi har 3 måneder til termin og er næsten i mål med indkøb, mangler kun autostol og småting, såsom vådservietter og ammeindlæg.

Jeg er meget organiseret normalt og da alle mine veninder fødte før tid har jeg sagt at jeg godt vil have alt klart 2 mdr. før termin og det når vi.

Jeg tror på der kommer til at være rigeligt at se til når barnet kommer, så orker ikke at skulle tænke på at der er et værelse der ikke er klar, eller en masse der mangler at blive købt osv.

Det har givet super meget ro herhjemme at vi har det meste købt og værelset klar, så vi kan fokusere på baby, fremfor alle mulige praktiske ting (og alt det andet der kommer)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.maj 2020 kl. 18:47
Luk
Medlem siden 20-05-2014
13 startede debatter
89 skrevne indlæg
11-05-2020 18:47
Luk
Medlem siden 20-05-2014
13 startede debatter
89 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
321dk skrev :

Hvor skal du til nf henne, må du have pårørende med ☺️? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.maj 2020 kl. 19:32
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
11-05-2020 19:32
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
MissErman skrev :
321dk skrev :

Hvor skal du til nf henne, må du have pårørende med ☺️? 

I Randers. Og det ved jeg ikke helt, i indkaldelsen stod der at jeg skulle komme alene.

Men har tænkt mig at ringe i morgen og høre om "fase 2" har ændret på det.

Hvor skal du? Og ved du noget om pårørende?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.maj 2020 kl. 19:45
Luk
Medlem siden 05-09-2013
9 startede debatter
103 skrevne indlæg
11-05-2020 19:45
Luk
Medlem siden 05-09-2013
9 startede debatter
103 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg venter nr 3 og hvis jeg kunne sige noget til mig selv som førstegangs mor, så ville det være:

"husk at butikkerne også har åbent når du har født." ;) 

Selvfølgelig skal der være styr på de mest basale ting og vi er jo alle forskellige. Men en baby har jo reelt ikke brug for et værelse det første halve års tid. 😊 

Dog vil jeg anbefale at være tidligt ude med barnevogn, da der kan være lang (4 mdr) leveringstid. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
11.maj 2020 kl. 20:19
Luk
Medlem siden 06-12-2012
24 startede debatter
244 skrevne indlæg
11-05-2020 20:19
Luk
Medlem siden 06-12-2012
24 startede debatter
244 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Efter kønsscanning om et par uger køber jeg lidt tøj... Hvis det er en dreng har vi næsten intet, og hvis det bliver en pige igen, skal der shoppes lidt lækkert uldtøj og overtøj. Vores datter er sommerbarn, så loftets små størrelser består kun af sommertøj...

Vi har gemt alt fra datteren, så der mangler nærmest intet.. Jo en ny babyalarm, en lift og en lækker juniordyne til vores datter, så babydynerne kan genbruges til baby 🤩

Hvis det bliver en dreng, er der også et par syprojekter forude... Og der er nogle familiemedlemmer, der gerne vil sættes i gang med et par strikkeopskrifter 🤩

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Kids Birthday tickers
11.maj 2020 kl. 21:33
Luk
Medlem siden 20-05-2014
13 startede debatter
89 skrevne indlæg
11-05-2020 21:33
Luk
Medlem siden 20-05-2014
13 startede debatter
89 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Okay ja jeg ved heller ikk rigtig meget mere , Jeg er tilknyttet Hvidovre hospital , da jeg bestilte tiden skulle man komme alene . Men jeg vil nok også ligesom dig ringe imorgen og hører om der er ændringer, kunne da være så skønt at have en med sig selvom vi køber kønsscanning næste uge ☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.maj 2020 kl. 21:39
Luk
Medlem siden 20-03-2018
132 startede debatter
729 skrevne indlæg
11-05-2020 21:39
Luk
Medlem siden 20-03-2018
132 startede debatter
729 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 14+4 og har været til NF og skal til MD den 18/6, vi har købt vugge og newborn "sæde" til triptrapstol og så en babybest, puslemadras og ammepude. De to første ting er købt brugt, men  faldte over dem på facebook til en god pris, og slog derfor til. 
Har også købt en enkelt sæt sengetøj. Ellers går vi først rigtig igang efter MD 😉 Børneværelse går vi ikke igang med, da barnet jo ihvertfald minimum det første år ikke får det, men er hvor vi er - i køkken, stue og soveværelse.. 

Anmeld
Svar
Startede PROJEKT BABY 31.03.18
Godt skrevet
0
Startede PROJEKT BABY 31.03.18
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere