Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

klargøring/indkøb

11.maj 2020 kl. 09:54
Luk
Medlem siden 13-03-2020
11-05-2020 09:54
Luk
Medlem siden 13-03-2020
Godt skrevet
0

Hej.

Hvor meget er I gået igang med babyindkøb? 

Synes der er rigtig meget at skulle forholde sig til.

Ligenu er jeg ved at kigge på madrasser, skal de være økologisk kapok, eller koldskum eller noget helt andet. Det er lidt en jungle.

Hvor meget er I gået igang?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.maj 2020 kl. 23:26
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
11-05-2020 23:26
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Okay, nu får I lige alle mine tanker/spørgsmål 

Skal man købe babynest eller lift

Skal madrasserne være af økologisk kapok eller koldskum,

og skal man købe madras til tremmesengen fra start, hvis babyen alligevel sover i liften/babynesten

Er en autostol virkelig nødvendigt til en nyfødt - forestiller mig den eneste køretur bliver hjem fra sygehuset.

Har købt puslebord og tremmeseng - fundet billigt brugt lige rundt om hjørnet.

Og har bestilt pusletaske, faldt lige over en rigtig godt tilbud

Barnevognen bestiller vi efter scanningen på fredag.

Tøj kigger jeg først på når vi kommer meget tættere på.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.maj 2020 kl. 11:05
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1236 skrevne indlæg
12-05-2020 11:05
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1236 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi gjorde ingen ting overhovedet før uge 34

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
12.maj 2020 kl. 11:18
Luk
Medlem siden 07-01-2019
35 startede debatter
129 skrevne indlæg
12-05-2020 11:18
Luk
Medlem siden 07-01-2019
35 startede debatter
129 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
321dk skrev :

Okay, nu får I lige alle mine tanker/spørgsmål 

Skal man købe babynest eller lift

Skal madrasserne være af økologisk kapok eller koldskum,

og skal man købe madras til tremmesengen fra start, hvis babyen alligevel sover i liften/babynesten

Er en autostol virkelig nødvendigt til en nyfødt - forestiller mig den eneste køretur bliver hjem fra sygehuset.

Har købt puslebord og tremmeseng - fundet billigt brugt lige rundt om hjørnet.

Og har bestilt pusletaske, faldt lige over en rigtig godt tilbud

Barnevognen bestiller vi efter scanningen på fredag.

Tøj kigger jeg først på når vi kommer meget tættere på.

Puha der er mange forskellige meninger på de her områder. Jeg har selv været MEGA glad for nesten, nogle ved slet ikke hvad de skal bruge den til. Vi havde ikke brug for en lift på noget tidspunkt da vi havde en kombivogn hvor vi klikkede liggedelen af og klappede stellet sammen, når vi kom udefra og skulle ind. Hvis vi havde haft en større barnevogn, så er jeg ret sikker på at vi havde købt najell liften, som både er en lift og en nest. Jeg synes du skal prøve at kigge på hvilket behov du/i har. Om man skal købe det ene eller det andet ved jeg ikke, men vi har da været glad for vores kapokmadras. Vores datter har fra start sovet i tremmesengen i sin nest og gør det stadig (7,5 mdr nu).

Med hensyn til autostol, så synes jeg virkelig det kommer an på hvordan man bor ift hvis man nu akut skal til vagtlægen med den lille. Havde jeg boet lige ved siden af hospitalet, så havde jeg ikke købt en autostol. Vi har brugt den måske 5-6 gange i alt. Generelt har det for os været meget nemmere at tage det offentlige, for det har været mega irriterende hvis man har været ude og hun var faldet i søvn i barnevognen, at man så skulle vække hende for at smide hende i autostolen. Men vi bor i København, så det kommer i den grad an på hvor man bor og hvilket behov man har.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.maj 2020 kl. 12:01
Luk
Medlem siden 02-10-2017
42 skrevne indlæg
12-05-2020 12:01
Luk
Medlem siden 02-10-2017
42 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi havde en babynest sidste gang og brugte den vildt meget, både om dagen, hvor den f.eks. stod i sofaen, og de første måneder også i tremmesengen om natten. Jeg var meget glad for den. Men jeg var lidt træt af ikke at kunne flytte den med rundt i boligen når baby lå i den, så denne gang skal jeg helt sikkert have en Najell Sleepcarrier, da den forener det bedste fra liften og babynesten.

Vi har udover en almindelig barnevogn også en babyjogger med en lift-del, der kan klikkes af, men jeg syntes den var alt for tung og klodset at flytte rundt på så det brugte jeg ikke meget.

Men Najell-liften er så kompakt at den kan passe ned i selv små kombivogne/lift-dele. Og så er den let at flytte rundt på, og kan justeres efterhånden som baby vokser.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.maj 2020 kl. 16:32
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
12-05-2020 16:32
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
babyboy2018 skrev :

Vi havde en babynest sidste gang og brugte den vildt meget, både om dagen, hvor den f.eks. stod i sofaen, og de første måneder også i tremmesengen om natten. Jeg var meget glad for den. Men jeg var lidt træt af ikke at kunne flytte den med rundt i boligen når baby lå i den, så denne gang skal jeg helt sikkert have en Najell Sleepcarrier, da den forener det bedste fra liften og babynesten.

Vi har udover en almindelig barnevogn også en babyjogger med en lift-del, der kan klikkes af, men jeg syntes den var alt for tung og klodset at flytte rundt på så det brugte jeg ikke meget.

Men Najell-liften er så kompakt at den kan passe ned i selv små kombivogne/lift-dele. Og så er den let at flytte rundt på, og kan justeres efterhånden som baby vokser.

Tak for dine svar.

Hvad tænker du at en Najell Sleepcarrier kan, som en lift ikke kan?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.maj 2020 kl. 20:36
Luk
Medlem siden 15-01-2020
11 startede debatter
125 skrevne indlæg
17-05-2020 20:36
Luk
Medlem siden 15-01-2020
11 startede debatter
125 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
sofieliv skrev :

Jeg venter nr 3 og hvis jeg kunne sige noget til mig selv som førstegangs mor, så ville det være:

"husk at butikkerne også har åbent når du har født." ;) 

Selvfølgelig skal der være styr på de mest basale ting og vi er jo alle forskellige. Men en baby har jo reelt ikke brug for et værelse det første halve års tid. 😊 

Dog vil jeg anbefale at være tidligt ude med barnevogn, da der kan være lang (4 mdr) leveringstid. 

Kunne ikke være mere enig!!! 
venter også nr 3 

med den første fik vi købt så meget vi ikke fik brug for!!!! Her til nr 3 tænker jeg egentlig kun vi skal have købt barnevogn da vi fik solgt den, og så måske supplere med lidt nye stofbleer. Men tænker at vente med at købe noget som helst til jeg går på barsel. Vi har jo så også en hel del nr 3 kan arve fra de to andre 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere