Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Tip om d-dråber og mavekneb...

17.november 2013 kl. 15:11
Luk
Medlem siden 08-03-2010
17-11-2013 15:11
Luk
Medlem siden 08-03-2010
Godt skrevet
1

Vil lige dele en lille åbenbaring, vi har fået her i huset... Der skal sikkert være flere, der allerede ved alt om det, men jeg tænker, at der måske er nogle, som ikke lige er blevet indviet i denne "hemmelighed".

Vores datter har haft mavekneb siden hun var 2 uger gammel. Hun trykker og trykker, har ondt, og bliver frustreret. Det giver gråd, tabte sovetimer for både hende og os samt et blødende moderhjerte.

Da vi havde besøg af SP forleden, var det første hun sagde, da jeg nævnte det: "Startede det samtidig med opstart af d-dråberne?". Jep, det gjorde det. D-dråber om morgenen - mavekneb samme aften og hver dag siden.

Nu har vi holdt pause fra både d-dråber og mavekneb i nogle dage. Vores lille myrs mave kan øjensynligt ikke lide den kokosolie (som på ingredienslisten kun benævnes vegetabilsk olie), som dråberne er baseret på, så i morgen tager vi på apoteket og beder om dem fra Skanderborg Apoteks d-dråber, som er baseret på jordnøddeolie. Håber, den lille mave kan klare dem, ellers må i importere vandbaserede dråber fra Sverige.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
17.november 2013 kl. 16:26
Luk
Medlem siden 24-03-2012
93 startede debatter
1227 skrevne indlæg
17-11-2013 16:26
Luk
Medlem siden 24-03-2012
93 startede debatter
1227 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Er der dem, der hedder ACD-dråber, du tænker på fra Skanderborg? De er nemlig på recept lige nu, fordi der hele tiden var udsolgt, så dem/os med præmature børn (som skal have ACD) ikke kunne få dem. Vi skal i hvert fald have dem på recept. Hvis det "bare" er alm. d-dråber, er der sikkert ikke nogen problemer.

Fatter i øvrigt ikke, at man laver d-dråber med kokosolie. Der er bare SÅ mange babyer, der får ondt i maven af dem

Anmeld
Svar
PB siden marts 2009 - Endelig er de her Lilypie Premature Baby tickers
Godt skrevet
0
PB siden marts 2009 - Endelig er de her Lilypie Premature Baby tickers

Slettet bruger

17.november 2013 kl. 16:47
Slettet bruger
17-11-2013 16:47
Godt skrevet
0
Vi køber bare dem fra apoteket der hedder "apovit d-dråber" det er også jordnøddeolie og ikke kokos, og de er ikke på recept. Vi havde nemlig samme problem da vi startede med d vitamin i sin tid.
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2013 kl. 00:45
Luk
Medlem siden 08-03-2010
56 startede debatter
1380 skrevne indlæg
18-11-2013 00:45
Luk
Medlem siden 08-03-2010
56 startede debatter
1380 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er faktisk Apovit hun ikke kan tåle :-/ Så vidt jeg kan se, når jeg søger på nettet er de lavet på kokosolie. Jeg må gå dem lidt på klingen på apoteket. Synes det er for ringe, at man ikke kan få en reel varedeklaration.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2013 kl. 00:48
Luk
Medlem siden 08-03-2010
56 startede debatter
1380 skrevne indlæg
18-11-2013 00:48
Luk
Medlem siden 08-03-2010
56 startede debatter
1380 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
18.november 2013 kl. 03:24
Luk
Medlem siden 05-08-2012
28 startede debatter
77 skrevne indlæg
18-11-2013 03:24
Luk
Medlem siden 05-08-2012
28 startede debatter
77 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

De fra apoteket har virket på min datter for har været det samme igennem . Plus Zoneterapi .

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.november 2013 kl. 18:45
Luk
Medlem siden 08-03-2010
56 startede debatter
1380 skrevne indlæg
18-11-2013 18:45
Luk
Medlem siden 08-03-2010
56 startede debatter
1380 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tog på apoteket og bad om d-dråber uden kokosolie. De havde dem på en drejehylde bag skranken. De har ikke et navn som sådan, der står bare D-vitamin dråber på dem. Men producenten hedder Skan-Medic og bor i Skanderborg og dråberne er lavet med jordnødolie. Den kostede ca. det samme som Apovit dråberne mener jeg. Nu håber jeg, at mib datters mave tager godt imod dem :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
03.december 2013 kl. 09:17
Luk
Medlem siden 14-10-2012
9 startede debatter
53 skrevne indlæg
Sidst online 30-04-2014
03-12-2013 09:17
Luk
Medlem siden 14-10-2012
9 startede debatter
53 skrevne indlæg
Sidst online 30-04-2014
Godt skrevet
0

Lykke S, hvordan går det med de nye D-vitaminer lavet på jordnøddeolie? Jeg overvejer også at prøve dem. Jeg mistænker nemlig måske at den lille reagerer på D-vitaminerne på kokosolie, så vil da afprøve de andre.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.december 2013 kl. 09:46
Luk
Medlem siden 08-03-2010
56 startede debatter
1380 skrevne indlæg
03-12-2013 09:46
Luk
Medlem siden 08-03-2010
56 startede debatter
1380 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det går godt med dem :-) Vi har i hvert fald ikke tænkt os at skifte tilbage.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.december 2013 kl. 09:53
Luk
Medlem siden 02-07-2012
3 startede debatter
398 skrevne indlæg
03-12-2013 09:53
Luk
Medlem siden 02-07-2012
3 startede debatter
398 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nu skriver du jordnøddeolie.... Jeg har en kalender om de helt små med deres udvikling m.m fra uge til uge i det første leve år. Der står at de ikke må få jordnødder de første 2 leve år pga den olie der er i, er skadelig for deres lungevæv???? -Er der nogen andre der ved noget om det?
Synes bare at det er lidt underligt hvis de bruger den til D dråber!

Anmeld
Svar
NL1976
Godt skrevet
0
NL1976
03.december 2013 kl. 09:59
Luk
Medlem siden 13-09-2012
6 startede debatter
52 skrevne indlæg
Sidst online 06-04-2014
03-12-2013 09:59
Luk
Medlem siden 13-09-2012
6 startede debatter
52 skrevne indlæg
Sidst online 06-04-2014
Godt skrevet
0

Ellers prøv D-pearls. De skal selvfølgelig ikke have kapslen, indholdet skal bare trykkes ud i munden på dem.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• MommyBear - 17-03-2019

Forældre der burde skamme sig
  • Britta Højbjerg... - 09-03-2019

Jeg Er Forelsket
  • MamasVerden - 05-03-2019

Derfor er Kvindernes Kampdag vigtig!
  • Faderstuen - 05-03-2019

Mer' familie!

Nyeste artikler

Tristhed og begrænset fysisk aktivitet - Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

En bruger spørger i denne uge, hvordan man håndterer tristhed og begrænset fysisk aktivitet under graviditet. Læs mere

Hvem skal jeg spørge om sygemelding? Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Hvem skal man kontakte hvis man har brug for en sygemelding? Det spørger en Min-Mave bruger om i denne uge. Læs mere

Genopbyg forholdet til din mave - Kvinde, genkend din krop - Gry Senderovitz

Har du fået løs hud, strækmærker, følelsesløshed, ubehag ved berøring, måske et ar efter kejsersnit, popper navlen ud, har musklerne ikke fundet sammen på midten, så du synes du stadig ser gravid ud? Gry Senderovitz guider dig til at genopbygge din mave efter fødsel, i vores nye serie "Kvinde, genkend din krop". Læs mere

Kvinde - Genkend din krop - Med Gry Senderovitz

Når vi er gravide og føder, forandrer vi os fysisk på ganske kort tid. Det er lige så voldsomme forandringer, som i puberteten, men over en mindre periode. Det er klart at det kan være svært at genkende sig selv. Gry Senderovitz, medforfatter til Kvinde kend din krop, deler sine tips. Læs mere

Kan forstoppelse og kvalme hænge sammen? - Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Hænger kvalme og forstoppelse sammen? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på jeres spørgsmål hver uge.   Læs mere

Synsforstyrrelser under graviditet? - Spørg jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Som gravid kan man opleve synsforstyrrelser, men hvad skyldes det og hvad kan man gøre ved det? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på jeres spørgsmål hver uge. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• MommyBear - 17-03-2019

Forældre der burde skamme sig
  • Britta Højbjerg... - 09-03-2019

Jeg Er Forelsket
  • MamasVerden - 05-03-2019

Derfor er Kvindernes Kampdag vigtig!
  • Faderstuen - 05-03-2019

Mer' familie!

Nyeste artikler

Tristhed og begrænset fysisk aktivitet - Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

En bruger spørger i denne uge, hvordan man håndterer tristhed og begrænset fysisk aktivitet under graviditet. Læs mere

Hvem skal jeg spørge om sygemelding? Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Hvem skal man kontakte hvis man har brug for en sygemelding? Det spørger en Min-Mave bruger om i denne uge. Læs mere

Genopbyg forholdet til din mave - Kvinde, genkend din krop - Gry Senderovitz

Har du fået løs hud, strækmærker, følelsesløshed, ubehag ved berøring, måske et ar efter kejsersnit, popper navlen ud, har musklerne ikke fundet sammen på midten, så du synes du stadig ser gravid ud? Gry Senderovitz guider dig til at genopbygge din mave efter fødsel, i vores nye serie "Kvinde, genkend din krop". Læs mere

Kvinde - Genkend din krop - Med Gry Senderovitz

Når vi er gravide og føder, forandrer vi os fysisk på ganske kort tid. Det er lige så voldsomme forandringer, som i puberteten, men over en mindre periode. Det er klart at det kan være svært at genkende sig selv. Gry Senderovitz, medforfatter til Kvinde kend din krop, deler sine tips. Læs mere

Kan forstoppelse og kvalme hænge sammen? - Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Hænger kvalme og forstoppelse sammen? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på jeres spørgsmål hver uge.   Læs mere

Synsforstyrrelser under graviditet? - Spørg jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Som gravid kan man opleve synsforstyrrelser, men hvad skyldes det og hvad kan man gøre ved det? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på jeres spørgsmål hver uge. Læs mere