Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvordan håndtere man utålmodighed

11.oktober 2018 kl. 13:55
Luk
Medlem siden 17-05-2010
11-10-2018 13:55
Luk
Medlem siden 17-05-2010
Godt skrevet
0

Jeg er af natur en meget utålmodig type. Når jeg har sat mig noget i hovedet er det NU. Jeg har selvfølgelig sat mig i hovedet at jeg gerne meget snart vil møde vores nye baby, meeeen lige nøjagtig det er ‘en af de få ting her i livet jeg overhovedet ikke kan kontrollere yes Hun kommer når hun kommer. Det ved jeg godt. Jeg prøver at sige det til mig selv, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tolke alle tegn konstant. Og det stresser mig en del. I nat sov jeg ikke fra kl 01 fordi jeg havde bidende plukveer i et par timer jeg lå og tolkede. Jeg ved godt det nok er lidt et lod her sidst i graviditeten, men har i mon nogle tips til at holde fast i tålmodigheden og geare lidt ned oppe i hovedet? Eller måske i bare kan genkende følelsen  Selvom de to store kom lidt inden termin kan jeg jo risikere at skulle gå en måned endnu! 

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
11.oktober 2018 kl. 16:21
Luk
Medlem siden 07-02-2008
389 startede debatter
3140 skrevne indlæg
11-10-2018 16:21
Luk
Medlem siden 07-02-2008
389 startede debatter
3140 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja, som du selv siger er det her lige præcis en af de ting man bare ikke kan kontrollere, og det kan være møgfrustrerende, men er nok også meget sundt😉

Noget jeg synes kan gøre ventetiden mere tålelig er at favne den ved at beslutte, at hver dag skal indeholde noget helt specielt, som det bliver svært at gøre i den første tid med baby. Det kan være noget, hvor I giver de børn  i allerede har den fulde opmærksomhed: spiller spil alle sammen sammen, tager i legeland, biograf osv. For de voksne var det måske noget med en virkelig lækker middag når børnene er lagt i seng, så I rigtig får set hinanden i øjnene, give hinanden noget ekstra omsorg, massage osv. Altså udnytte det som tiden inden babys ankomst giver mulighed for❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.oktober 2018 kl. 17:07
Luk
Medlem siden 05-09-2012
3 startede debatter
787 skrevne indlæg
11-10-2018 17:07
Luk
Medlem siden 05-09-2012
3 startede debatter
787 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Du bliver nødt til at fokusere på det gode og på de muligheder, du har lige nu. Book en tur i bio med en veninde, brunch med kæresten mv. Gerne sådan nogle dage frem, så du har noget at glæde dig til.

Og så er det ellers helt OK at være utålmodig. Det tror jeg alle kan forstå 😊😍

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.oktober 2018 kl. 17:23
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
11-10-2018 17:23
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Er ret begrænset af dårligt bækken/ryg, men mine elskede lure kan jeg jo ikke regne med når baby kommer, så dem kan jeg nyde ;)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.oktober 2018 kl. 20:00
Luk
Medlem siden 06-06-2017
24 startede debatter
212 skrevne indlæg
11-10-2018 20:00
Luk
Medlem siden 06-06-2017
24 startede debatter
212 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tro mig, når du først har fået babyen og ikke sovet i 17 dage, så savner du den tid hvor du bare kunne gå og være utålmodig og måske tage en lur på sofaen! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.oktober 2018 kl. 22:03
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
11-10-2018 22:03
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

I know... Lige nu er det bare at foretrække fremfor at være tung, søvnløs og have smerter sad

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.oktober 2018 kl. 10:23
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
12-10-2018 10:23
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg kender følelsen alt for godt og hvor går tiden her den sidste måned da bare endnu langsommere end de første 8 måneder gjorde.

Mantraet her er blevet “baby kommer til babys fødselsdag” men man kan jo ikke stoppe med at tolke på hver plukve, jag i kroppen eller generel forandring som sker. De sidste nætter har min store pige sovet inde ved mig pga sygdom så der har fokus for en gangs skyld været borte fra plukveerne, samtidig er jeg lidt nået dertil at jeg vel opdager når det er reelle veer istedet og så er jeg begyndt at ignorere de af plukveerne jeg kan. nogle af dem bider dog så hårdt og længe at det er umuligt, men så bruger jeg dem til at øve vejrtrækningen.

dagene i denne uge har været ret fyldte med gøremål og lige om lidt tager jeg på en tur til sønderjylland, 160 km hver vej, og så er denne dag da også gået. For min families ros skyld har jeg overtalt min lillebror til at køre med, det var ellers planen jeg ville køre selv, men det mener de åbenbart ikke er smart med 9 dage til termin 🙄😃

Ellers bruges dagene på en god lur, afslapning på sofaen med bøger, computerspil eller tv, korte men dejlige gåture i naturen herude (det er endeligt muligt igen nu hvor han sidder fast med hovedet, ellers har min bækkenløsning gjort det umuligt) og så ellers bare tid til nogle af de selvforkælelsesting som lange varme bade, fodbade etc. som jeg ved ikke vil ske i den kommende tid med to små børn.

Jeg har en liste over gøremål der også burde gøres men den er knap så sjov som det ovenstående 😃

Forhåbentlig har vi snart de små ude i armene istedet og har travlt med dem 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
12.oktober 2018 kl. 12:42
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
12-10-2018 12:42
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kan godt forstå de synes du skal tage din bror med ;) Jeg synes selv det er ret kavt at køre bil med den store mave efterhånden, men nøj det var rart at have lånt bil i morges og ikke skulle cykle rundt med ungerne  

Man må tænke moder natur har en mening med præcis den dag baby bliver skudt ud i verden på. Men er det i morgen eller om 14 dage? Det ville være rart at vide 🙈 I nat sov jeg nogenlunde - mange opvågninger, men lå ikke søvnløs og det mærkes dælme også på overskuddet til at vente!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.oktober 2018 kl. 21:36
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
12-10-2018 21:36
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jo det var rart med hans selskab på turen, 5,5 time er lidt af en tur og så kørte han hjem, hvilket viste sig at være godt da baby lagde sig ned på en nerve så mit ene ben skiftevis sov eller gjorde ret ondt...

I det hele taget har hans rumsteren rundt derinde gjort ret ondt de sidste timer, så ved ikke om han er flyttet endnu længere ned, selvom JM mente han lå ret så langt nede i tirsdags, og synes jo bagdelen ligger samme sted som normalt.

En ok nattesøvn gør virkelig underværker på tålmodigheden, man kan blive ret så øv når man ikke får ret meget søvn og intet sker på trods af en bunke forskellige tegn.

Det kunne være rart hvis der i slutningen af graviditeten dukkede et lille mærke op på maven med leveringsdatoen.... præcis som det nogle gange kunne være rart med et lille skilt i panden på de små størrelser i forhold til om de havde feber, forskellige sygdomme etc. 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.oktober 2018 kl. 13:51
Luk
Medlem siden 19-01-2015
18 startede debatter
228 skrevne indlæg
13-10-2018 13:51
Luk
Medlem siden 19-01-2015
18 startede debatter
228 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Er 38+4 i dag med kun 10 dage til termin. Mine piger er født 10-15 dage før termin og vi var sikre på at på dette tidspunkt var han for længst født da jeg jo har haft kort livmoderhals. Men han har total taget fusen på os ligesom han gjorde fra start af graviditet hvor jeg har haft alle de gener, som jeg ikke har oplevet under mine tre graviditeter med pigerne🙈🤰🏼 Tålmodigheden er virkelig også på prøve her. Og at manden har fået nattevagt hele weekenden gør det bestemt ikke bedre 🙄😳 Føler det lidt utrygt at være alene om natten med tre børn som højgravid, og en mand der har 40 min kørsel til/fra job 😬 Svigerne tilbød i går, at komme om natten hvis jeg gik i fødsel, så kunne svigermor være ved børnene, svigerfar køre mig til sygehuset og så kunne jeg mødes med min mand på sygehuset som er ca på halvvejen hjem til os. Tilbudet var flinkt af dem, og min mand syntes at ideen var god. Men jeg var ved at eksplodere 🙈😡🤯🤰🏼 Jeg skal IKKE være sammen med mine svigere når jeg har veer, og da slet ikke køres af min svigerfar ( Har et temmelig anstrengt forhold til dem) 😬 Så jeg fik meldt ret skarpt ud, at går jeg i fødsel når han er på vagt 👮🏻‍♂️ så har han bare at komme hjem uanset hvad!!!! ☝🏻😤🤰🏼 Og ellers går jeg i bruseren og klarer det selv! 👊🏻🙄🇩🇰🤱 Jeg har to meget hurtige fødsler bag mig, så chanchen for at det går meget hurtigt her fjerde gang er der. 🙈

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.oktober 2018 kl. 14:45
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
13-10-2018 14:45
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
shelly skrev :

Er 38+4 i dag med kun 10 dage til termin. Mine piger er født 10-15 dage før termin og vi var sikre på at på dette tidspunkt var han for længst født da jeg jo har haft kort livmoderhals. Men han har total taget fusen på os ligesom han gjorde fra start af graviditet hvor jeg har haft alle de gener, som jeg ikke har oplevet under mine tre graviditeter med pigerne🙈🤰🏼 Tålmodigheden er virkelig også på prøve her. Og at manden har fået nattevagt hele weekenden gør det bestemt ikke bedre 🙄😳 Føler det lidt utrygt at være alene om natten med tre børn som højgravid, og en mand der har 40 min kørsel til/fra job 😬 Svigerne tilbød i går, at komme om natten hvis jeg gik i fødsel, så kunne svigermor være ved børnene, svigerfar køre mig til sygehuset og så kunne jeg mødes med min mand på sygehuset som er ca på halvvejen hjem til os. Tilbudet var flinkt af dem, og min mand syntes at ideen var god. Men jeg var ved at eksplodere 🙈😡🤯🤰🏼 Jeg skal IKKE være sammen med mine svigere når jeg har veer, og da slet ikke køres af min svigerfar ( Har et temmelig anstrengt forhold til dem) 😬 Så jeg fik meldt ret skarpt ud, at går jeg i fødsel når han er på vagt 👮🏻‍♂️ så har han bare at komme hjem uanset hvad!!!! ☝🏻😤🤰🏼 Og ellers går jeg i bruseren og klarer det selv! 👊🏻🙄🇩🇰🤱 Jeg har to meget hurtige fødsler bag mig, så chanchen for at det går meget hurtigt her fjerde gang er der. 🙈

Har faktisk tænkt en del på dig de sidste dage, da du jo fik fjernet arabinen d. 2.10 😊 På en måde må det være fantastisk at have holdt ham derinde så længe når det kunne være gået så anderledes. Men tålmodigheden bliver virkelig prøvet når vi er nået hertil.

Øv med mandens nattevagter i weekenden, det er så svært når man ved det kan ske når som helst og gå ret stærkt når det sker. Det var da et sødt tilbud af svigerene men ikke nemt hvis man ikke har det bedste forhold til dem. Det er bare ikke alle man har lyst til at håndtere når man har veer.

Jeg er 38+6 idag og venter utålmodigt, jeg har regelmæssige plukveer lige pt, som strammer rigtig meget fortil, men tænker at de nok går i sig selv igen som de plejer 🙄 Jeg kan huske med min datter sad veerne primært i lænden, men hmm ved egentlig ikke om de så automatisk vil gøre det igen? Han presser ned på nogle ret trælse nerver ned i benene igen idag så benene skiftevis sover eller gør ondt 😳😔 og så tynger han helt enormt nedad når han vender sig derinde, så meget at jeg ikke kan bevæge mig, så ud må han gerne snart komme!😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

3 myter om influenzavaccination til gravide

Mange gravide fravælger influenzavaccinationen på baggrund af myter, som der florerer rundt omkring i medierne og folkemunde. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?

Undersøgelser fra DTU viser, at stearinlys forurener din lejlighed med rigtig mange nanopartikler. Faktisk så meget, at din stue bliver lige så forurenet, som en stue i Beijing. Læs mere

Få inspiration til julegaveønsker til baby

Det klan være rigtig svært at finde på gode julegaveønsker til sin baby. Derfor har vi har spurgt Min-Maves brugere om, hvad deres babyer ønsker sig til jul. Læs mere

Fra Roskilde, til Hvidovre og tilbage igen

Da beslutningen er taget, falder jeg fuldstændig fra hinanden. Jeg står bare ved siden af fødelejet, med lattergassen i hånden, og græder mig igennem alle veerne. Jeg kan ikke mere. Min mand står og holder mig, prøver at tale til mig, kramme mig, kysse mig. Det holder mig på benene, men jeg er helt ødelagt. Læs mere

Børnepenge - udbetaling og satser for 2019

Satser for børnepenge ændrer sig år for år, i takt med inflationen i samfundet. Derfor kan det betale sig, at holde øje med, hvor meget dine børnepenge takster ændrer sig. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

3 myter om influenzavaccination til gravide

Mange gravide fravælger influenzavaccinationen på baggrund af myter, som der florerer rundt omkring i medierne og folkemunde. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?

Undersøgelser fra DTU viser, at stearinlys forurener din lejlighed med rigtig mange nanopartikler. Faktisk så meget, at din stue bliver lige så forurenet, som en stue i Beijing. Læs mere

Få inspiration til julegaveønsker til baby

Det klan være rigtig svært at finde på gode julegaveønsker til sin baby. Derfor har vi har spurgt Min-Maves brugere om, hvad deres babyer ønsker sig til jul. Læs mere

Fra Roskilde, til Hvidovre og tilbage igen

Da beslutningen er taget, falder jeg fuldstændig fra hinanden. Jeg står bare ved siden af fødelejet, med lattergassen i hånden, og græder mig igennem alle veerne. Jeg kan ikke mere. Min mand står og holder mig, prøver at tale til mig, kramme mig, kysse mig. Det holder mig på benene, men jeg er helt ødelagt. Læs mere

Børnepenge - udbetaling og satser for 2019

Satser for børnepenge ændrer sig år for år, i takt med inflationen i samfundet. Derfor kan det betale sig, at holde øje med, hvor meget dine børnepenge takster ændrer sig. Læs mere