Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvordan har I andre det?

12.september 2018 kl. 10:20
Luk
Medlem siden 04-11-2015
12-09-2018 10:20
Luk
Medlem siden 04-11-2015
Godt skrevet
0

Som overskriften lyder; Hvordan har I andre det? 

Nu har jeg først termin i slutningen af oktober så der er stadig noget tid til endnu, er 33+5 i dag. Men jeg er ved at være godt brugt i hele kroppen. Konstante smerter(har bækkenløsning og har haft smerter siden uge 6) og kan ikke finde hvile på nogen måder. Det gør det nok heller ikke bedre at jeg lige har haft den "store" på 2 hjemme en hel uge pga sygdom og i denne uge har min kæreste nattevagt så jeg sover elendigt om natten fordi han ikke er der og jeg derfor selv skal op hver gang M vågner.

Mine plukveer er ofte så kraftige at jeg føler jeg har svært ved at trække vejret.

Jeg har planer om at skulle have fødselsmodende akupunktur fra uge 37 af men kan I anbefale andre tiltag der kan være med til at modne kroppen? :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.september 2018 kl. 08:37
Luk
Medlem siden 04-11-2015
57 startede debatter
550 skrevne indlæg
16-09-2018 08:37
Luk
Medlem siden 04-11-2015
57 startede debatter
550 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ud over at høre hvordan I andre har det, vil jeg lige høre om I andre har tingene klar eller hvornår I har planer om at alle tingene skal være klar? :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.september 2018 kl. 09:36
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
16-09-2018 09:36
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

35+0 i dag her og har det en lille smule som dig.

Jeg har været fuldtidssygemeldt med bækkenløsning siden starten af august, inden da var det deltid. Dog er det som om mit bækken er lidt mere stabilt end det har været, men han har også lagt sig noget længere ned i det. Men jeg skal stadig passe på hvad jeg laver og sengen især kan være hård at komme ud af om natten.

Storesøster på 2 år har været hjemme med skoldkopper siden i onsdags og i nat er første nat hun har sovet længere end 1-2 timer af gangen inden hun er vågnet grædende pga kløen, faktisk sov hun igennem 😃 så håber det betyder at hun har det bedre. Oveni skoldkopperne mistænker jeg hun har et mildt tilfælde af mund, hånd og fodsyge og så får hun øredråber pga blokeret dræn, så hun har været hårdt ramt og da jeg er alene med dem har jeg været ekstra meget på.

Plukveer har jeg rigtig mange af både når jeg slapper af og er igang, fredag aften var de regelmæssige i godt 6 timer, med 5-6 minutters interval, det var en laaang aften 🙄 Jeg mindes ikke plukveerne bed på denne måde med min datter men flere siger at alt bliver værre  anden gang 😳

Jeg har en JM tid på tirsdag og er spændt på hvad hun siger til det hele og hvordan lillebror vokser derinde, har ikke rigtig følelsen af at han fylder mere selvom han burde.

Jeg mangler at få nogle af de sidste ting vasket og så mangler jeg at købe enkelte ting stadig, havde tænkt lillebror skulle have storesøsters voksi men hun er ikke klar til at undvære den, så skal have fundet en anden og så lidt lagner mm til vuggen. Jeg mangler at få kravlegården og vuggen sat på plads og få nogle enkelte hylder sat op i det nye puslerum samt på storesøsters værelse og så ville jeg gerne have haft huset gjort hovedrent men tja det er jeg ikke sikker på er en god ide med mit bækken 🙄😊

Lillebror må rigtig gerne komme 37+ det vil jeg på ingen måde klage over, dog kan jeg mærke jeg bliver mere bekymret i forhold til fødslen som den kommer tættere på. Min datter blev jeg sat igang med 10 dage før tid pga for meget fostervand og jeg ikke kunne mærke hende, dog tog de blot vandet da jeg var 3-4 cm åben på det tidspunkt, og så var hun ude efter 10 timer. Min mor var med til hendes fødsel, men da min far og brødre har jobs hvor de sjældent er hjemme i løbet af ugen, så skal min mor have storesøster så jeg er alene om fødslen denne gang, medmindre en af de andre er hjemme. Og min mor fødte hendes nr. 2 i toilettet derhjemme, så stærkt gik det, og da jeg ikke rigtig mærkede meget til veerne før de sidste timer med min datter er jeg lidt bekymret for samme scenarie her. Men nu må vi se, det er endnu en ting jeg vil tale med JM på tirsdag.

Råd til at få gang i det hele har jeg ikke rigtig, måske hindeløsning ved privat jm hvis det er muligt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.september 2018 kl. 20:48
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
16-09-2018 20:48
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

og så har i dag været helt fuldstændig atypisk i forhold til de sidste måneder, jeg har haft masser af energi og overskud og har skulle holde mig selv tilbage i forhold til ikke at gøre noget som kunne få mit bækken til at gøre mere ondt.

Så nu er det sidste tøj vasket, huset ryddet op og lillebrors takse pakket :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.september 2018 kl. 21:42
Luk
Medlem siden 01-08-2017
1 startede debatter
336 skrevne indlæg
16-09-2018 21:42
Luk
Medlem siden 01-08-2017
1 startede debatter
336 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 36+6 i dag og har det faktisk godt. Jeg er lidt træt, men har også en dreng på halvandet, så det er jo klart nok. Men heldigvis ingen smerter eller ubehagelige plukkeveer. Lillesøster vender dog formentligt i uk, så tirsdag skal jeg scannes og evt. have lavet vendingsforsøg. Jeg håber sådan hun kan vendes, da jeg virkelig glæder mig til at opleve en naturlig fødsel igen. 

Jeg har ikke alle ting klar endnu, men det hjælper da på det. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.september 2018 kl. 12:51
Luk
Medlem siden 19-01-2015
18 startede debatter
228 skrevne indlæg
22-09-2018 12:51
Luk
Medlem siden 19-01-2015
18 startede debatter
228 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har bare stik og jag når jeg bevæger mig som gør ondt i skridtet, og plukveerne strammer om min livmoderhals hvor ringen (Arabin pessaret) sidder. 😬 virkelig ubehageligt! I går gik noget af min slimprop.... Jeg håber at jeg kan holde ham i maven indtil D 2 oktober hvor de fjerner ringen.... så må han gerne komme da han da er “fuldbårent”🤱

Hans hoved står så dybt, at de stik og jag jeg får får mig til at stoppe op og svede af smerte. Jeg havde dem også da jeg ventede Mille... men puha... det er ubehageligt! Og de kom konstant i går når jeg bevægede mig 😨 Heldigvis ingen tegn på rigtige veer. Kun pluk veer 🙏🏻😊 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.september 2018 kl. 13:20
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
22-09-2018 13:20
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Lyder ikke særlig sjovt Shelly, her ligger han også så dybt at de jag virkelig bare gør ondt indimellem og bringer sveden frem, oftest når jeg er nogle steder 🙄Det oplevede jeg ikke med storesøster da hun først kom ned og sad fast da de tog vandet, så dette er helt nyt for mig.

Plukveer er der også ret mange af her og nogle af dem tager godt nok ved mens andre knap mærkes. Men jeg forsøger at se dem som modner til at han kommer ud snart forhåbentlig, kun en uge til jeg rammer 37+0 så jeg er klar😊

Jeg sover elendigt disse nætter dog, sidste nat vågnede jeg hver time af en eller anden grund og det var ikke engang pga blæren, det håber jeg altså ikke fortsætter for så bliver jeg da en zombie til fødslen 😳🤣

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
22.september 2018 kl. 18:22
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
22-09-2018 18:22
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Generelt har jeg det fint, men synes tiden føles laaang endnu. Er 34+5. Mine plukveer er den sidste uge blevet mange flere og især om aftenen trækker de om og murer i lænden. Er 3. gangs og det skulle vist være meget normalt med plukveer der bider før fødslen. Jeg håber hun kommer meget hurtigt efter hun er færdigbagt ❤️ Jeg glæder mig virkelig til at få min krop tilbage og kunne gå uden at få ondt. Jeg skal scannes på tirsdag og det er jeg ret spændt på. Er ret sikker på hun har hovedet nedad, men tror hun ligger på tværs. Mærker hik i den ene side, mens hun stemmer fødderne i mod mine ribben i den modsatte side. 

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
1
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
28.september 2018 kl. 13:46
Luk
Medlem siden 04-11-2015
57 startede debatter
550 skrevne indlæg
28-09-2018 13:46
Luk
Medlem siden 04-11-2015
57 startede debatter
550 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har I andre det på samme måde som mig? Jeg er 36+0 i dag og er blevet nervøs for at baby ligger forkert. Oveni det har jeg så mange smerter at jeg gerne bare vil have hun kommer kort tid efter jeg rammer 37+0 men alligevel er jeg bange for hun ikke er klar/stærk nok hvis hun kommer på det tidspunkt :( 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.september 2018 kl. 16:17
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
28-09-2018 16:17
Luk
Medlem siden 24-12-2015
46 startede debatter
716 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Her er jeg rolig i forhold til at han ligger rigtigt, men kan så meget følge dig i forhold til smerterne og så har jeg kvalme og hovedpine oveni i denne tid. Jeg er 36+5 idag og kan godt følge den dermed om han nu wr helt klar hvis han kommer nu, men nøj hvor er jeg klar til at få ham ud.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.september 2018 kl. 16:55
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
28-09-2018 16:55
Luk
Medlem siden 17-05-2010
294 startede debatter
1455 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Skal du ikke til jordemoderen så hun kan mærke hvordan baby ligger? Jeg blev scannet i tirsdags og der lå min pige med hovedet fast i bækkenet. Får sådan nogle jag dernede, men derudover havde jeg ikke opdaget hun havde sat sig fast. Hun blev målt til at veje 2630 gram, så omkring 37+0 skulle hun gerne have rundet de 3 kg. Giver ikke så meget for de skøn for min yngste søn vejede et halvt kilo mere end de havde vurderet 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

3 myter om influenzavaccination til gravide

Mange gravide fravælger influenzavaccinationen på baggrund af myter, som der florerer rundt omkring i medierne og folkemunde. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?

Undersøgelser fra DTU viser, at stearinlys forurener din lejlighed med rigtig mange nanopartikler. Faktisk så meget, at din stue bliver lige så forurenet, som en stue i Beijing. Læs mere

Få inspiration til julegaveønsker til baby

Det klan være rigtig svært at finde på gode julegaveønsker til sin baby. Derfor har vi har spurgt Min-Maves brugere om, hvad deres babyer ønsker sig til jul. Læs mere

Fra Roskilde, til Hvidovre og tilbage igen

Da beslutningen er taget, falder jeg fuldstændig fra hinanden. Jeg står bare ved siden af fødelejet, med lattergassen i hånden, og græder mig igennem alle veerne. Jeg kan ikke mere. Min mand står og holder mig, prøver at tale til mig, kramme mig, kysse mig. Det holder mig på benene, men jeg er helt ødelagt. Læs mere

Børnepenge - udbetaling og satser for 2019

Satser for børnepenge ændrer sig år for år, i takt med inflationen i samfundet. Derfor kan det betale sig, at holde øje med, hvor meget dine børnepenge takster ændrer sig. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

3 myter om influenzavaccination til gravide

Mange gravide fravælger influenzavaccinationen på baggrund af myter, som der florerer rundt omkring i medierne og folkemunde. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?

Undersøgelser fra DTU viser, at stearinlys forurener din lejlighed med rigtig mange nanopartikler. Faktisk så meget, at din stue bliver lige så forurenet, som en stue i Beijing. Læs mere

Få inspiration til julegaveønsker til baby

Det klan være rigtig svært at finde på gode julegaveønsker til sin baby. Derfor har vi har spurgt Min-Maves brugere om, hvad deres babyer ønsker sig til jul. Læs mere

Fra Roskilde, til Hvidovre og tilbage igen

Da beslutningen er taget, falder jeg fuldstændig fra hinanden. Jeg står bare ved siden af fødelejet, med lattergassen i hånden, og græder mig igennem alle veerne. Jeg kan ikke mere. Min mand står og holder mig, prøver at tale til mig, kramme mig, kysse mig. Det holder mig på benene, men jeg er helt ødelagt. Læs mere

Børnepenge - udbetaling og satser for 2019

Satser for børnepenge ændrer sig år for år, i takt med inflationen i samfundet. Derfor kan det betale sig, at holde øje med, hvor meget dine børnepenge takster ændrer sig. Læs mere