Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Mødregruppe Espergærde?

30.august 2018 kl. 11:48
Luk
Medlem siden 07-02-2016
30-08-2018 11:48
Luk
Medlem siden 07-02-2016
Godt skrevet
0

I Helsingør kommune bliver man som førstegangsfødende tilbudt et forløb der hedder Familieiværksætterne. Til en start synes jeg det lød som et utrolig godt tilbud, men havde desværre ikke bidt mærke i at man udfra denne gruppe danner sin mødregruppe. Hvilket i praksis betyder at jeg kommer i mødregruppe med mødre fra hele Helsingør kommune.

Da min kæreste og jeg flyttede til Espergærde sidste sommer, uden at have nogen som helst tilknytning til byen, kan vi godt mærke at vi har brug for at skabe et netværk(mødregruppe) i vores nærområde. Vi har derfor nu takket nej til Familieiværksætterne og håber på at blive tilknyttet en mødregruppe i Espergærde. 

Mit formål med at skrive her, er netop for at høre om der er andre gravide i Espergærde, med termin omkring September, Oktober og November? Selv har jeg termin d. 11. oktober.

Med venlig hilsen
Louise

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.februar 2019 kl. 08:16
Luk
Medlem siden 05-07-2017
1 startede debatter
4 skrevne indlæg
05-02-2019 08:16
Luk
Medlem siden 05-07-2017
1 startede debatter
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej. 
Kan se indlægget er lidt gammelt nu. Men fandt du nogen i området og blev du stadig tildelt en mødregruppe selvom du takkede nej til familieiværksætterne? :)

Kommer selv fra Espergærde men havde termin i August :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.februar 2019 kl. 09:19
Luk
Medlem siden 07-02-2016
4 startede debatter
11 skrevne indlæg
05-02-2019 09:19
Luk
Medlem siden 07-02-2016
4 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej :)

Ja, jeg blev tildelt mødregruppe i Espergærde. De fleste er flergangsmødre. Men det gør mig slet ikke spor. Jeg er så glad for min beslutning. Har du valgt familieiværksætterne? I så fald, fungerer det godt?

Mvh Louise

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.februar 2019 kl. 10:28
Luk
Medlem siden 05-07-2017
1 startede debatter
4 skrevne indlæg
05-02-2019 10:28
Luk
Medlem siden 05-07-2017
1 startede debatter
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det lyder da rigtig godt! Tænker også at det må give noget god sparing når det er flergangsmødre :) Jeg valgte familieiværksætterne og er også rigtig glad for min beslutning, Vi fik noget god undervisning i starten og vi mødes forsat selvom det ikke køre længere :)

Har du eller nogen fra din mødregruppe nogle gode erfaringer med de institutioner der ligger i byen? :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.februar 2019 kl. 12:56
Luk
Medlem siden 07-02-2016
4 startede debatter
11 skrevne indlæg
05-02-2019 12:56
Luk
Medlem siden 07-02-2016
4 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er godt at høre at det fungerer for jer :) Jeg har skrevet min søn op i Skovparken, men kan høre på de andre mødre at vi skal være virkelig heldige for at få plads der, da den er utroligt populær og en meget lille institution. De andre har børn i Elverhøjen, Kasserollen og en tredje som jeg ikke kan huske. De er enormt glade alle steder. Jeg overvejer selv at skifte til Elverhøjen, da det ligger tættere på os og den ser god ud. Men jeg tror at vi går os en institutionsrunde en dag og mærke hvad der føles rigtigt :) Hvor har du skrevet dit barn op? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere