Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

‘En stor plukve og pyller

04.oktober 2018 kl. 18:57
Luk
Medlem siden 17-05-2010
04-10-2018 18:57
Luk
Medlem siden 17-05-2010
Godt skrevet
0

Siden mandag har jeg været ‘en stor plukve hver gang jeg bevæger mig. Min mave er som en kanonkugle og strammer. Jeg har ondt i ryggen, lænden, symfysen  og fødderne og er bare rigtig godt pyller. Når jeg kigger tilbage på de tidligere graviditeter kan jeg godt huske de sidste uger hvor alt bare gør ondt og er hårdt. Lillesøster står dybt og jeg får konstant jag og smerter i mit i forvejen hævede underliv  Jeg kan ligefrem mærke hun skraber med hænderne helt nederst i bækkenet. Åh hvor er jeg sølle de her dage og jeg hader at være sådan en pyller! Og sur og kort for hovedet overfor mine drenge. Det er jo nok sådan at være højgravid, men øj jeg er utålmodig efter at få baby vel i armene! Hun laver stadig nogle vilde moves derinde, men holder længere pauser i mellem hendes ture, så mon ikke det også er ved at være trængt for hende. Kan i andre højgravide stadig holde fanen højt? 

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
04.oktober 2018 kl. 19:18
Luk
Medlem siden 24-12-2015
52 startede debatter
813 skrevne indlæg
04-10-2018 19:18
Luk
Medlem siden 24-12-2015
52 startede debatter
813 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Mor_for_altid skrev :

Siden mandag har jeg været ‘en stor plukve hver gang jeg bevæger mig. Min mave er som en kanonkugle og strammer. Jeg har ondt i ryggen, lænden, symfysen  og fødderne og er bare rigtig godt pyller. Når jeg kigger tilbage på de tidligere graviditeter kan jeg godt huske de sidste uger hvor alt bare gør ondt og er hårdt. Lillesøster står dybt og jeg får konstant jag og smerter i mit i forvejen hævede underliv  Jeg kan ligefrem mærke hun skraber med hænderne helt nederst i bækkenet. Åh hvor er jeg sølle de her dage og jeg hader at være sådan en pyller! Og sur og kort for hovedet overfor mine drenge. Det er jo nok sådan at være højgravid, men øj jeg er utålmodig efter at få baby vel i armene! Hun laver stadig nogle vilde moves derinde, men holder længere pauser i mellem hendes ture, så mon ikke det også er ved at være trængt for hende. Kan i andre højgravide stadig holde fanen højt? 

Åhh hvor kan jeg følge dig på mange måder, dog er mine plukveer af en eller anden grund blevet færre eller mindre smertefulde de sidste 48 timer, men jeg har så også slappet mere af og brugt både varmepude og panodil, men bliver næsten helt modløs om det så betyder at han ikke vil ud derinde fra foreløbig alligevel. Han står så dybt han kan og av hvor kan det gøre ondt når han skifter side med ryggen, dog er han væsentlig mindre aktiv i dag så er det ikke bedre imorgen tidlig må det blive endnu et opkald til FG, kun det 3. denne uge, føler mig som en hypokonder på en måde 🙄😔 jeg har haft en del småblødninger men ikke noget særligt og en hel del slim  😳🙄😊 

Jeg prøver at holde humøret højt omkring min datter, men kan godt mærke jeg snerrer mere når tingene gør ondt og jeg er træt. Hvilket påvirker hende en del indimellem.

Lillebror blev i tirsdags vurderet til 2800gr, hvilket er 8% under hans kurve og til skanningen i start september var han 4% under sin kurve, så selvom lægen ikke virkede bekymret kan jeg godt mærke den del går mig lidt på, måske lidt fordi jeg med hans søter blev genindlagt da hun ikke nåede sin fødselsvægt indenfor 14 dage efter fødslen. Tror det er godt dette er sidste graviditet for mig, både min datters og denne har været ret så øv.

Men vil også gerne have min dreng ude i armene istedet for denne ventetid. Jeg har tid til JM og en ny skanning i næste uge hvor jeg er 38+3, hvis han ikke har været sød og komme inden da, man har jo lov at håbe og ønske han gør.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.oktober 2018 kl. 19:22
Luk
Medlem siden 17-05-2010
299 startede debatter
1465 skrevne indlæg
04-10-2018 19:22
Luk
Medlem siden 17-05-2010
299 startede debatter
1465 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Godt du bliver fulgt :) Har så dårlig samvittighed overfor de store, men hvor er det svært at være overskudsagtig når man hele tiden har ondt. For snart to uger siden var lillesøster 2630, så hun skulle gerne snart runde de 3 kg. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.oktober 2018 kl. 11:52
Luk
Medlem siden 24-12-2015
52 startede debatter
813 skrevne indlæg
05-10-2018 11:52
Luk
Medlem siden 24-12-2015
52 startede debatter
813 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja det er rart de følger ham og holder godt øje, det giver en hvis ro på det punkt. Men tror jeg ender med at blive en hyppig gæst hvis han fortsætter med dette humør. Jeg var endnu en tur omkring FG i går da jeg havde mærket mindre liv i løbet af dagen og intet havde mærket fra 17 tiden til jeg ringede omkring kl. 20.30, og kolde drikke, skubben mm. hjalp på ingen måde, og hans mest aktive tidspunkter på dagen er ellers normalt fra ca. 19.30-22 og igen mellem 2-4, så jeg endte med at blive lidt panisk.

Føler mig bare så besværlig, dette var 3. besøg siden i lørdags, og jeg kan mærke at det også begynder at tære mentalt at være bekymret hele tiden. Jm igår var samme som i tirsdags og hun var helt sikker på jeg tidligst føder d. 18.10, det er jeg ikke sikker på jeg synes er særlig fedt hvis han forstsætter med denne stime.

Min far tog min datter med hjem igår aftes da min mor så tog med ind på FG og heldigvis tog hun det pænt, men hun synes så absolut ikke hun skulle i vuggestue idag men ville med mig hjem istedet. så regner med at hente hende derhenne nu her når hun står op fra sin lur, så vi kan få nogle forhåbentlig gode timer sammen, selvom jeg føler mig drænet både fysisk og psykisk i dag. Jeg håber sådan at overskuddet kommer igen når lillebror er kommet ud og vi kan få en hverdag til at køre sammen alle 3. Heldigvis har jeg en fantastisk familie som alle knuselsker min datter og gerne hjælper så meget de kan i disse dage, så mine forældre og brødre forkæler hende lidt ekstra for tiden.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.oktober 2018 kl. 17:48
Luk
Medlem siden 17-05-2010
299 startede debatter
1465 skrevne indlæg
05-10-2018 17:48
Luk
Medlem siden 17-05-2010
299 startede debatter
1465 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kan godt forstå det dræner! Har de en forklaring på hvorfor han slapper sådan af? Sidste gang nåede jeg at rende på fg med både falske veer og 2 * hvad jeg troede var vandet der gik, så kan godt genkende følelsen af at føle sig til besvær. Men det er jo det de er der for :) Jeg havde en del plukveer der strammede og nev i nat og over den sidste uge har der været en del klumpet udflåd, men har hørt det kan vare uger med optakt til fødslen tredje gang. Vil også lige gerne ramme de 37+0 på søndag :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.oktober 2018 kl. 18:14
Luk
Medlem siden 24-12-2015
52 startede debatter
813 skrevne indlæg
05-10-2018 18:14
Luk
Medlem siden 24-12-2015
52 startede debatter
813 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Mor_for_altid skrev :

Kan godt forstå det dræner! Har de en forklaring på hvorfor han slapper sådan af? Sidste gang nåede jeg at rende på fg med både falske veer og 2 * hvad jeg troede var vandet der gik, så kan godt genkende følelsen af at føle sig til besvær. Men det er jo det de er der for :) Jeg havde en del plukveer der strammede og nev i nat og over den sidste uge har der været en del klumpet udflåd, men har hørt det kan vare uger med optakt til fødslen tredje gang. Vil også lige gerne ramme de 37+0 på søndag :)

Nej det havde de ikke og han har været ok aktiv idag.

Med min datter var jeg også inde en del, bla. 2 gange dagligt i de sidste 5 dage op til de satte mig igang, da jeg havde for meget fostervand og derfor mærkede hende mindre og mindre.

Jeg har følt mug drænet og ellers godt på vej til at blive syg idag med den sædvanlige hovedpine, kvalme og hedeture og en lille smule snottet, og så er plukveerne begyndt at bide igen her til eftermiddag, så meget at jeg indimellem må stå stille og vente på de giver slip 🙄

men ingen tegn på at de udvikler sig til reelle veer endnu

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere