Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Skuffet over min kæreste

22.oktober 2018 kl. 19:40
Luk
Medlem siden 22-01-2018
22-10-2018 19:40
Luk
Medlem siden 22-01-2018
Godt skrevet
0

Jeg fødte den smukkeste pige ved aks d. 3/10. Så snart hun kom op hos mig, selv små-skæv fra narkosen som jeg var, har jeg været helt igennem mor. Det kalder på alle instinkter i mig, også amningen kom forholdsvist let til mig.

Jeg ser så af mit liv jo, er blevet en del anderledes. Jeg er mor først og fremmest, hvilke jeg slet ikke har noget imod - foretrækker at sidde og kigge på hende det meste af dagen alligevel 😄 

Men min kæreste, han har ligesom beholdt sit gamle liv og prioriteringer.. Han er tilbage på arbejde med 3x12 timer om ugen - hvilke ikke er noget problem. Men derudover begyndte han i fitness igen meget hurtigt og nu også jiu jitsu.. 

Jeg sidder så her, og kan ikke lade være med at være lidt skuffet over, at jeg er 100% mor, og han går mere op i at han vil begynde til en ny sport knap 3 uger efter hun er kommet til verden..

Samtidig synes jeg også at der ligesom mangler noget imellem os efter hun blev født. Som om at dynamikken har skiftet - er der nogen der har erfaring med det? 

Jeg holder utroligt meget af ham, stoler på ham og der bedste og mest afstressende i verden er at give ham er kram, så følelserne er der. Det virker bare som om der er en revne er sted, som jeg ikke helt kan finde of derfor har svært ved at fikse.. Jeg kan godt.være lidt bange for at dele ting med ham, da han har rigtig svært ved "dårlige" følelser, hvor jeg ser det som noget meget harmløst og naturligt..

Hvis der er nogen der kan komme med noget opmuntring, eller bare et godt råd må de meget gerne det 😊 skulle bare lige have sat ord på det tror jeg.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.oktober 2018 kl. 19:56
Luk
Medlem siden 16-10-2012
112 startede debatter
579 skrevne indlæg
22-10-2018 19:56
Luk
Medlem siden 16-10-2012
112 startede debatter
579 skrevne indlæg
Godt skrevet
10

Jeg vil lige prøve at belyse det fra anden side. 

Jeg tror mange mænd under graviditeten føler sig lidt udenfor. De oplever kun det man fortæller. Når man så har født- så opstår der det der bånd hos mor og barn. Og hvis man ammer så er der måske ikke så meget manden kan bidrage med. 

Jeg havde det selv sådan, at da vi gik fra 2 til 3 så blev min mand pludselig 2. prioritet for en periode. Og jeg kunne have boet i en skov med min søn og være lykkelig. Det ændrede sig med tiden.

Du skriver selv hvordan du har det og er helt opslugt i mor rollen, måske din kæreste føler sig udenfor. Og derfor kaster han sig over nogle aktiviteter. Han kan se du har styr på det og måske han føler sig overflødig... bare mine tanker. 

Men jeg ville da helt klart prøve at snakke med ham om det. Åbne op for det du skriver her, hold det på egen banehalvdel men snak med ham om dine følelser og tanker. Uden at bebrejde ham noget. Kender godt det med at have en mand der kan være svær at snakke med. Min mand tager ofte tingene meget personligt, så jeg skal træde varsomt når jeg har noget på hjertet.

Og så tror jeg altså at nogle mænd synes babyer er lidt kedelige. De holder af dem, men det er lidt sjovere når man kan lege/tumle/kommunikere med dem.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
10
MinTicker.dk Ticker
22.oktober 2018 kl. 20:02
Luk
Medlem siden 11-09-2014
25 startede debatter
467 skrevne indlæg
22-10-2018 20:02
Luk
Medlem siden 11-09-2014
25 startede debatter
467 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tror, det somme tider er lidt svært for faren at finde sin nye plads i familien. Finde ud af hvad han kan bidrage med, og hvor han gør bedst gavn. Min egen kæreste gik meget op i fysisk hjælp og havde nok lidt svært ved det der med “bare at være tilstede og kigge på babyen”. Jeg ville selv have haft meget svært ved at acceptere, at han optog en ny sportsgren eller lignende og fast skulle være en del væk oven i arbejdet. I er nok nødt til at tale lidt om det. Måske kan det hjælpe ham at få mere ansvar for babyen. Han kan stå for bad og bleskift og gå tur med barnevognen. Måske kan du smutte en tur ud en halv times tid, eller mere hvis I synes, hvor han kommer til at forstå lidt mere af det her med at være blevet far?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.oktober 2018 kl. 20:52
Luk
Medlem siden 22-01-2018
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
22-10-2018 20:52
Luk
Medlem siden 22-01-2018
1 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tak for jeres svar! 

Vi fik lige snakket om det, og det ligger åbenbart i at han har en vild beskyttertræng. Han føler ikke at han ville kunne gøre noget hvis det kom til at vi var i fysisk fare. Jeg har sagt at det kommer vi jo ikke, og at jeg synes han er perfekt som han er - men hvis det gør ham mere sikker på sin rolle som mand og far så er det noget han har brug for og det vil jeg ikke forhindre 😊

Ellers er han super god som far når han er her, og normalt også den bedste kæreste. Tror bare lige, at jeg skulle lave en "demo" forklaring først, så jeg vidste hvad jeg skulle sige til ham uden at det lød forkert. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
22.oktober 2018 kl. 20:54
Luk
Medlem siden 16-07-2018
34 skrevne indlæg
22-10-2018 20:54
Luk
Medlem siden 16-07-2018
34 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg synes også det er mærkeligt, at han vælger at prioritere på den måde. Kan godt forstå du er skuffet. Man skulle tro, at han også var interesseret i at tilbringe så meget tid som muligt med jeres baby  - og finde sig i til rette i rollen - særligt her i starten. 

Har desværre ingen gode råd. Men forstår dine følelser.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
22.oktober 2018 kl. 21:20
Luk
Medlem siden 05-08-2015
13 startede debatter
531 skrevne indlæg
22-10-2018 21:20
Luk
Medlem siden 05-08-2015
13 startede debatter
531 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
LilleMy92 skrev :

Tak for jeres svar! 

Vi fik lige snakket om det, og det ligger åbenbart i at han har en vild beskyttertræng. Han føler ikke at han ville kunne gøre noget hvis det kom til at vi var i fysisk fare. Jeg har sagt at det kommer vi jo ikke, og at jeg synes han er perfekt som han er - men hvis det gør ham mere sikker på sin rolle som mand og far så er det noget han har brug for og det vil jeg ikke forhindre 😊

Ellers er han super god som far når han er her, og normalt også den bedste kæreste. Tror bare lige, at jeg skulle lave en "demo" forklaring først, så jeg vidste hvad jeg skulle sige til ham uden at det lød forkert. 

Årh *smelt* det var da den sødeste årsag til at begynde til kampsport :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
22.oktober 2018 kl. 22:01
Luk
Medlem siden 15-04-2016
82 skrevne indlæg
22-10-2018 22:01
Luk
Medlem siden 15-04-2016
82 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Din update er sød! 

Men derudover synes jeg slet ikke det er slemt at han er startet op igen til sport. Jeg har og havde intet imod at far, i vores familie, arbejdede meget, dyrkede sport eller var væk over nat osv. Det der betød noget for mig var at jeg fik lov at være 100% mor. Jeg har ikke forventet at far skulle bruge al fritid på at beundre vidunderet. Sport er sundt! Tilgengæld kunne jeg så slet ikke acceptere hvis sporten var skiftet ud med fx computerspilsmiley 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
22.oktober 2018 kl. 22:16
Luk
Medlem siden 18-01-2017
22 startede debatter
344 skrevne indlæg
22-10-2018 22:16
Luk
Medlem siden 18-01-2017
22 startede debatter
344 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg kan se, at der er kommet styr på det hele - men jeg har lige en lille kommentar til det, du skriver med dynamikken imellem jer.

Nøøøj hvor kunne jeg rive hovedet af min elskede mand, da vi lige var blevet forældre for første gang. Tror det var, fordi alle mine frustrationer over det uvisse og manglen på søvn hellere måtte gå ud over ham end mit lille barn <3 Og jeg er ret sikker på, at han havde det på samme måde ;-) Der gik ikke længe, før vi igen var på ret køl, og det er jeg sikker på, I også kommer - man kan jo se det på den måde, I har snakket om det her på.

Iøvrigt: Tillykke med jeres lille ny <3

Anmeld
Svar
Mor til Neel og Mille <3
Godt skrevet
1
Mor til Neel og Mille <3
22.oktober 2018 kl. 22:24
Luk
Medlem siden 16-05-2012
59 startede debatter
3299 skrevne indlæg
22-10-2018 22:24
Luk
Medlem siden 16-05-2012
59 startede debatter
3299 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Din historie giver mig lige flashback til min egen mands reaktioner, da vi blev forældre. Han fik også sådan en fuldstændig irrationel beskyttertrang. Han begyndte dog ikke til kampsport, men han følte, at alle andre bilister på vejene kørte fuldstændig råddent og uforsvarligt. Kunne de da ikke regne ud, at han havde sin nyfødte baby med i bilen? Han lyttede efter “farlige” lyde i haven, og han måtte absolut sove nærmest døren i soveværelset, så han kunne forsvare mig og baby, hvis nogen skulle finde på at trænge ind om natten. Han kaldte det selv for hans “dragedræberinstinkt” og det hjalp ingenting at jeg påpegede, at der altså ikke kom nogen drager. Nogle gange stod han bare og kiggede ned på vores lille dreng i vuggen og så sagde han “der går mange år før du er klar til at dræbe drager selv”. Så morsomt at se en voksen og ellers fornuftig og højtuddannet mand opføre sig så sødt og fjollet 😂

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
2
Lilypie Third Birthday tickers
22.oktober 2018 kl. 22:29
Luk
Medlem siden 11-06-2018
13 startede debatter
183 skrevne indlæg
22-10-2018 22:29
Luk
Medlem siden 11-06-2018
13 startede debatter
183 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hørte engang Hella Joof udtale at det burde være forbudt at gå fra hinanden når man har børn under tre år. Det var ment på den måde at det er nogle hårde år for parforholdet hvor man ser hinanden i helt nye situationer og oplever de største frustrationer. Men hvis man bliver ved med at ville og kæmpe så kommer man igennem det og finder overskud til at fokusere på hinanden igen.

Jeg synes hun har ret - vores ældste er nu 11 år og vi ventet nummer fire sammen.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
22.oktober 2018 kl. 23:57
Luk
Medlem siden 02-07-2014
114 startede debatter
1385 skrevne indlæg
22-10-2018 23:57
Luk
Medlem siden 02-07-2014
114 startede debatter
1385 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Da vi fik vores ældste kunne jeg også kigge på hende hele tiden glemte til tider at sove da jeg bare lå og kiggede på hende kunne ikk få øjnene fra hende. 

Min mand havde dog så den at når hun sov og han var hjemme så tog han ud til gutterne og tænkte bare hvordan kan dit hjerte klare at forlade hende jeg kunne ikk begribe det. 

Og det først år spurgte min mand mig altid hvad han skulle gøre og tænkte ej altså men det vidste sig så jeg var en total Løve mor jeg gjorde alt selv og det hele skulle være på min måde så han vidste hverken fra eller til med hensyn til hvad han skulle gøre glemte ham helt og jeg lagde først mærke med det da han sagde det til mig. Nogen gange skal man se på sig selv for man ændre sig ufattelig meget når man bliver mor og det kan være svært for mændene 

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Wedding tickers Begge 29 år, mand stærkt nedsat sædkvalitet, kvinde ingenting. To børn ved icsi. Ønsker os brændende et barn mere og gennem kost samt kosttilskud og træning prøver vi pt selv på en øko
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Wedding tickers Begge 29 år, mand stærkt nedsat sædkvalitet, kvinde ingenting. To børn ved icsi. Ønsker os brændende et barn mere og gennem kost samt kosttilskud og træning prøver vi pt selv på en øko
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere