Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Tis, udflåd eller vand

10.september 2018 kl. 07:08
Luk
Medlem siden 17-05-2010
10-09-2018 07:08
Luk
Medlem siden 17-05-2010
Godt skrevet
0

Henover den sidste uge har mine trusser konstant været lidt våde. Nogle gange mere end andre. Har jeg et trusseindlæg på går der flere timer inden det er fyldt, så det er nok ikke fostervand, men er alligevel lidt nervøs. Baby i maven er aktiv som vanligt og jeg kan mærke hun ligger langt nede og trykker direkte på bækkenbunden. Så muligheden for jeg bare går og sjattisser er der bestemt også angry Vandet kan vel ikke sive i en uge+? 

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
10.september 2018 kl. 08:15
Luk
Medlem siden 26-02-2018
14 skrevne indlæg
10-09-2018 08:15
Luk
Medlem siden 26-02-2018
14 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jo det kan det godt. Mit vand sev fra uge 32 da jeg ventede min første datter. Det var så lidt af gangen at jeg var i tvivl og mine bind blev ikke decideret fyldt. Men efter undersøgelse på fødegangen kunne de vurdere at det rent faktisk var fostervand. Det var typisk når jeg bevægede mig, fordi hun ikke stod fast. Så det kom sådan i små skyller indimellem. Og det er super vigtigt at du får det tjekket, for man må ikke gå med sivende fostervand da det kan give infektion!!! Jeg blev indlagt og skulle sættes igang 34+0 pga af det. Men hun meldte selv sin ankomst før det. Så hun blev også født for tidligt. Jeg ville ringe til fg hvis jeg var dig.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
10.september 2018 kl. 08:26
Luk
Medlem siden 14-06-2014
50 startede debatter
345 skrevne indlæg
10-09-2018 08:26
Luk
Medlem siden 14-06-2014
50 startede debatter
345 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Mit fostervand sev også uden jeg fyldte bind eller noget. Min datter stod heller ikke fast. Men eftersom jeg var 37+ tog jeg på fødegangen for at blive tjekket og blev sat igang samme dag - da det var sivende og ja det må man jo helst ikke gå med. De tog resten af vandet efter nogle timer. 

Anmeld
Svar
K: 29 lavt Stofskifte m: 31 nedsat sædkvalitet. Forsøgt i tre år inden det forhåbentlig nu er lykkedes! 3 mislykkede iui-H, gravid ved første icsi <3 termin 5/10 2017
Godt skrevet
0
K: 29 lavt Stofskifte m: 31 nedsat sædkvalitet. Forsøgt i tre år inden det forhåbentlig nu er lykkedes! 3 mislykkede iui-H, gravid ved første icsi <3 termin 5/10 2017
10.september 2018 kl. 08:35
Luk
Medlem siden 17-05-2010
297 startede debatter
1464 skrevne indlæg
10-09-2018 08:35
Luk
Medlem siden 17-05-2010
297 startede debatter
1464 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Fødegangen mente helt sikkert ikke der var tale om vandafgang, da der så var kommet veer osv nu. Min egen fornemmelse siger mig egentlig også at det er en blanding af tis og udflåd (lækkert)  Men selv 3. gang kan man være i tvivl! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
10.september 2018 kl. 10:14
Luk
Medlem siden 13-03-2018
13 startede debatter
815 skrevne indlæg
10-09-2018 10:14
Luk
Medlem siden 13-03-2018
13 startede debatter
815 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 30+1 og har gået med trusseindlæg siden ca uge 16 pga at jeg også lækker et eller anden. Jeg har været på fg for tjek i henholdsvis uge 16 (da det startede) og igen i uge 26 mener jeg hvor jeg både blev scannet, testet urin og undersøgt indvendigt. Der var ingen tegn på læk af fostervand, men fik at vide at udflåd som gravid kan være helt tyndt og ligne mælk uden at lugte og at det derfor kan være svært at afgøre om det er urin eller udflåd. Men jeg ville helt sikkert også ringe til fg - jeg er sikker på at de tager dig seriøst og undersøger dig.

Anmeld
Svar
???? Vilja ???? ?? ?? Karl ????
Godt skrevet
0
10.september 2018 kl. 10:51
Luk
Medlem siden 30-05-2016
50 startede debatter
283 skrevne indlæg
10-09-2018 10:51
Luk
Medlem siden 30-05-2016
50 startede debatter
283 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvor langt er du?

jeg begyndte at vådte 4 dage inden mit vand gik derhjemme 39+0 . 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.september 2018 kl. 13:34
Luk
Medlem siden 17-05-2010
297 startede debatter
1464 skrevne indlæg
10-09-2018 13:34
Luk
Medlem siden 17-05-2010
297 startede debatter
1464 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 33+1 - tror ikke det er vandet for så burde er trusseindlæg blive fyldt angry De troede absolut heller ikke det er vandet oppe på fødegangen! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.september 2018 kl. 14:39
Luk
Medlem siden 26-02-2018
14 skrevne indlæg
10-09-2018 14:39
Luk
Medlem siden 26-02-2018
14 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nej et bind behøver ikke nødvendigvis at blive fyldt. Da mit vand sev, var det så lidt, fordi der kun var et lille hul i fosterhinden. Og mine bind blev slet ikke fyldt. Men det var altså fostervand og de tog det meget seriøst inde på fødegangen. Jeg havde heller ikke veer, men fik både antibiotika og lungemodner. Heldigvis for det. Da hun jo kom ud før tid. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.september 2018 kl. 18:57
Luk
Medlem siden 17-05-2010
297 startede debatter
1464 skrevne indlæg
10-09-2018 18:57
Luk
Medlem siden 17-05-2010
297 startede debatter
1464 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nu har jeg haft trusseindlæg på hele dagen og så føler jeg ikke jeg lækker. Så det er nok svigtende blære 😬

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.september 2018 kl. 19:48
Luk
Medlem siden 13-03-2018
13 startede debatter
815 skrevne indlæg
10-09-2018 19:48
Luk
Medlem siden 13-03-2018
13 startede debatter
815 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja hvis du er blevet undersøgt og det ikke er fostervand så er det jo enten urin eller vandigt udflåd. Men ja, typisk at der så ikke kommer noget når man får trusseindlæg på.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.september 2018 kl. 20:48
Luk
Medlem siden 17-05-2010
297 startede debatter
1464 skrevne indlæg
10-09-2018 20:48
Luk
Medlem siden 17-05-2010
297 startede debatter
1464 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er ikke blevet undersøgt - det så fg ikke grund til :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• MommyBear - 17-03-2019

Forældre der burde skamme sig
  • Britta Højbjerg... - 09-03-2019

Jeg Er Forelsket
  • MamasVerden - 05-03-2019

Derfor er Kvindernes Kampdag vigtig!
  • Faderstuen - 05-03-2019

Mer' familie!

Nyeste artikler

ANNONCE

11 makeup tips fra Nilens Jord til gravide og ammende

Nilens Jord er dansk makeup af høj kvalitet, som allergicertificeret og godkendt til gravide. I denne artikel får du tips og tricks til at lægge den perfekte graviditetsmakeup. Læs mere

Min-Mave.dk Podcast: Den dårlige fødsel

Podcast om Den dårlige fødsel, indtalt af Jordemoder PiaMaria Manou. Har du haft en dårlig fødselsoplevelse, er oplevelsen måske i din krop og sind længe. Læs mere

Genkend din bækkenbund - Gry Senderovitz

Et af de bekymringsområder, jeg møder hos næsten alle kvinder efter fødsler, er bekymring om knibeøvelser. Det er så ærgerligt for din bækkenbund er ikke ”noget som skal trænes”, men ”noget som skal leves”. Den er en kilde til masser af behag og glæde hvis man kender den. Omvendt er den en kilde til skam, bekymring og gener, når vi ikke taler ordentligt om den. Læs mere

Guide til BLW - når din baby styrer maden selv

Når din baby spiser selv, udvikles dens motoriske pincetgreb og gør dit barn nysgerrig på mad og smage. Læs mere

Kan du genkende din vulva? - Gry Senderovitz

”Er det et bombekrater efter fødslen?”  eller ”Er det hele faldet ud af mig?”. Sådanne spørgsmål skyldes jo ofte  at vi at vi ikke kendte den så godt inden og derfor har svært ved at se hvad der rent faktisk er forandret og hvad altid har set sådan ud. Læs mere

5 (ikke pinlige) måder at få nye mødrevenner på

Men heldigvis findes der masser af potentielle mødrevenner derude, som også lige har født og som kan blive dine nye bedste venner. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• MommyBear - 17-03-2019

Forældre der burde skamme sig
  • Britta Højbjerg... - 09-03-2019

Jeg Er Forelsket
  • MamasVerden - 05-03-2019

Derfor er Kvindernes Kampdag vigtig!
  • Faderstuen - 05-03-2019

Mer' familie!

Nyeste artikler

ANNONCE

11 makeup tips fra Nilens Jord til gravide og ammende

Nilens Jord er dansk makeup af høj kvalitet, som allergicertificeret og godkendt til gravide. I denne artikel får du tips og tricks til at lægge den perfekte graviditetsmakeup. Læs mere

Min-Mave.dk Podcast: Den dårlige fødsel

Podcast om Den dårlige fødsel, indtalt af Jordemoder PiaMaria Manou. Har du haft en dårlig fødselsoplevelse, er oplevelsen måske i din krop og sind længe. Læs mere

Genkend din bækkenbund - Gry Senderovitz

Et af de bekymringsområder, jeg møder hos næsten alle kvinder efter fødsler, er bekymring om knibeøvelser. Det er så ærgerligt for din bækkenbund er ikke ”noget som skal trænes”, men ”noget som skal leves”. Den er en kilde til masser af behag og glæde hvis man kender den. Omvendt er den en kilde til skam, bekymring og gener, når vi ikke taler ordentligt om den. Læs mere

Guide til BLW - når din baby styrer maden selv

Når din baby spiser selv, udvikles dens motoriske pincetgreb og gør dit barn nysgerrig på mad og smage. Læs mere

Kan du genkende din vulva? - Gry Senderovitz

”Er det et bombekrater efter fødslen?”  eller ”Er det hele faldet ud af mig?”. Sådanne spørgsmål skyldes jo ofte  at vi at vi ikke kendte den så godt inden og derfor har svært ved at se hvad der rent faktisk er forandret og hvad altid har set sådan ud. Læs mere

5 (ikke pinlige) måder at få nye mødrevenner på

Men heldigvis findes der masser af potentielle mødrevenner derude, som også lige har født og som kan blive dine nye bedste venner. Læs mere