Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hånd om barnet, godt eller ligegyldigt?

14.november 2018 kl. 12:59
Luk
Medlem siden 12-10-2018
14-11-2018 12:59
Luk
Medlem siden 12-10-2018
Godt skrevet
0

Hvilke argumenter er der for at tilmelde sig det? 

Vi har desværre hørt fra flere i vores omgangskreds at de var dybt skuffede over forløbet. Det handlede om alt andet end hvad brochuren fortalte det skulle gøre. De lærte intet og et af vores vennepar droppede det allerede efter 3-4 møder.

Hvad siger i andre?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2018 kl. 13:10
Luk
Medlem siden 20-08-2015
2 startede debatter
11 skrevne indlæg
14-11-2018 13:10
Luk
Medlem siden 20-08-2015
2 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ligegyldigt! Men sørg for at få sundhedsplejersken til at knytte jer til en anden mødregruppe

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2018 kl. 13:52
Luk
Medlem siden 24-02-2015
8 startede debatter
264 skrevne indlæg
14-11-2018 13:52
Luk
Medlem siden 24-02-2015
8 startede debatter
264 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi var rigtige glade for det, især forløbet inden fødslen. 

Anmeld
Svar
Mor til lille Mille født den 12/10-15. Mor til dejlige Luna født den 15/07-18. Vores guldklumper og meningen med livet.
Godt skrevet
0
Mor til lille Mille født den 12/10-15. Mor til dejlige Luna født den 15/07-18. Vores guldklumper og meningen med livet.
14.november 2018 kl. 14:13
Luk
Medlem siden 15-05-2016
54 skrevne indlæg
14-11-2018 14:13
Luk
Medlem siden 15-05-2016
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Spild af tid og lærte ikke så meget. 

Det eneste godt var jordemoderen der fortalte om fødslen.

Eneste grund til vi kom var for at ses oh snakke med dem man kom mødregruppe med. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2018 kl. 14:44
Luk
Medlem siden 05-02-2017
60 skrevne indlæg
Sidst online 13-06-2019
14-11-2018 14:44
Luk
Medlem siden 05-02-2017
60 skrevne indlæg
Sidst online 13-06-2019
Godt skrevet
0

Hej, 

Vi skal til den sidste gang inden fødslen i morgen. 

Jeg synes forløbet har været meget fint, Det er rigtigt godt at man har sin samlever med så han hører alle de samme ting, fx gennemgang af smertelindring, fødslen, amning og alt mulig andet. 

Til en af mødegangene kom der en advokat som fortalte om alt det juridiske om at få et barn, hvordan man sikre hinanden bedst osv. Her fandt vi da ud af at selvom vi er gift så skal vi have lavet et udvidet testamente så vi kan arve endnu mere af hinanden, samt oprettelse af børnetestemenete.. 

vi har været godt tilfredse med forløbet som helhed :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.december 2018 kl. 23:32
Luk
Medlem siden 22-05-2015
21 startede debatter
116 skrevne indlæg
26-12-2018 23:32
Luk
Medlem siden 22-05-2015
21 startede debatter
116 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Super godt - mest fordi vi (mest jeg) lærte mødregruppen at kende inden fødslen. Det var faktisk for mig rigtig godt. Der var nogle gode informationer på forløbet men også nogle selvfølgeligheder som ligesom var møntet på ‘laveste fællesnævner’ i vidensniveau.

jeg ville ikke have undværet det. Efter fødslen kom vi ikke hver gang - syg baby og arbejde mv, men det er jo ok.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.december 2018 kl. 11:01
Luk
Medlem siden 11-06-2018
82 skrevne indlæg
Sidst online 02-08-2018
27-12-2018 11:01
Luk
Medlem siden 11-06-2018
82 skrevne indlæg
Sidst online 02-08-2018
Godt skrevet
0

Jeg tror det kan være svært at generalisere. Jeg synes personligt ikke, at jeg får meget ud af det. Jeg tror heller ikke, jeg kommer yil at være en del af mødregruppen særligt længe. Det er ikke et behov jeg umiddelbart har. Jeg bliver dog hængende lidt endnu, og ser hvad der sker efter fødslen. 

Men jeg kan forstå på mange af de andre i gruppen, at det giver dem enormt meget. 

Det skader vel heller ikke at prøve det af, og se om det er noget for jer, og hvis ikke så ved i da det? Mit indtryk er i hvert fald, at det er meget forskelligt, hvad det giver folk. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.december 2018 kl. 14:39
Luk
Medlem siden 06-12-2012
22 startede debatter
184 skrevne indlæg
27-12-2018 14:39
Luk
Medlem siden 06-12-2012
22 startede debatter
184 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi kom primært for, at jeg kunne komme i en mødregruppe. Min kæreste fik ret meget ud af det, og jeg syntes det var fint. Det var rart at man kendte din mødregruppe allerede i graviditeten... 

Anmeld
Svar
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere