Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

tænker I vi har tøj nok.

27.august 2018 kl. 17:23
Luk
Medlem siden 04-01-2018
27-08-2018 17:23
Luk
Medlem siden 04-01-2018
Godt skrevet
1
I forhold til tøj til barnet:

Jeg har 4 Jersey bukser, 8 10 langærmede  bodyer,  8 heldragter, 6 ærmeløse bodyer.  Nattøj altså,  to natbukser og to natbluser. Der er omkring 7 par strømper. Hun har en køredragt, plus 3 dyner og kørepose. Tænker I ikke det rigeligt med tøj? Vi har en vaskemaskine vi kan sætte på et kort program der hjemme hverdag. Tænker den lille kommer til at sove under en varm dyne det meste af tiden, så det er egentlig fint nok med body kun, når hun skal sove. Vi har også en   hel bunke stofbleer.

Vi har selvfølgelig også alt andet nødvendig udstyr. Det er er bare i forhold til om I synes, jeg skal købe mere tøj😄 

Det skal lige siges jeg med vilje ikke har købt mere en 2 sæt tøj i str. 50. Da jeg tænker om sagtens snøre tøj i størrelse 56 op.
Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
27.august 2018 kl. 17:38
Luk
Medlem siden 16-05-2012
59 startede debatter
3313 skrevne indlæg
Sidst online 31-03-2020
27-08-2018 17:38
Luk
Medlem siden 16-05-2012
59 startede debatter
3313 skrevne indlæg
Sidst online 31-03-2020
Godt skrevet
1

Jeg tænker, at det måske er i underkanten, men det afhænger nok også meget af, hvilken baby man får. Min søn gylpede en del. Ikke noget sygeligt eller noget. Bare små mængder gylp ret ofte. Jeg syntes, at det lugtede af sur mælk, så når det kom på hans tøj, så skiftes jeg tøjet. Han kunne godt komme igennem 5 sæt på en dag. 5 sæt i den størrelse fylder ingenting i en vaskemaskine, og jeg samlede sammen, så maskinen var lidt mere fyldt. Hvis jeg var dig, så havde jeg købt en brugt babypakke på dba til 250-300 kr. Så har du det i baghånden, men du behøver ikke tage det i brug, hvis der ikke bliver nødvendigt 

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
1
Lilypie Third Birthday tickers
27.august 2018 kl. 17:45
Luk
Medlem siden 14-01-2016
11 startede debatter
79 skrevne indlæg
27-08-2018 17:45
Luk
Medlem siden 14-01-2016
11 startede debatter
79 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg synes det er HELT fint til at starte med. Som alle sige, så lukker butikkerne jo ikke, blot fordi baby kommer til verden. 

Mit barn brugte måske 1-2 sæt tøj om dagen. Hun gylpede sjældent, og sked stort set aldrig ved siden af. 

Men vil dog sige, at baby nok skal have bukser udover body eller natdragt på om natten, da de så tit sparker dynen af. Og så får de så kolde ben, hvis de kun har body på. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
27.august 2018 kl. 18:27
Luk
Medlem siden 20-09-2005
17 startede debatter
248 skrevne indlæg
27-08-2018 18:27
Luk
Medlem siden 20-09-2005
17 startede debatter
248 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tænker det godt kan være nok. Jeg har ikke forstået hvad ærmeløse bodyer bruges til, jo altså hvis der kommer langærmet bluse ud over? Mit barn blev født i hedebølgen så hun var mest bare i ble og skulle vi ud så kortærmet body men bu bruger vi langærmet body, bukser og strømper. Personligt synes jeg natdragter af den forkerte slags er et helvede, fx dem hvor man lyner eller knapper op på det ene ben men skal have det andet ben trukket ud af et stramt bukseben så dem har hi droppet. Nå, det jeg egentlig ville skrive var at I nok også får en del gaver i form af tøj 😊 mit barn er en gylper og prutter udenfor rigtig ofte. Tror vi cirkulerer mellem 5 bodyer og 5 par bukser. Vasker dem sammen med håndklæder og stofbleer på 60 grader (har også kogevasket af og til uden problem) for at fylde vaskemaskinen lidt mere så det går fint. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.august 2018 kl. 18:34
Luk
Medlem siden 27-10-2015
6 startede debatter
743 skrevne indlæg
27-08-2018 18:34
Luk
Medlem siden 27-10-2015
6 startede debatter
743 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg vil sige 8-10 hele sæt, min 3 natdragter, 5-10 par strømper og så en god varm trøje samt nogle par strømpebukser. Jeg tænker altid i lag på lag, så er det nemt at klæde på til skiftende vejr smiley

Sovedragt til barnevogn med ombuk på hænder og fødder, nogle dejlig varme bløde hjemmesko og nogle huer (elefant og hjelme gerne i uld).

Det er hvad jeg selv har købt til vores september baby 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.august 2018 kl. 21:32
Luk
Medlem siden 04-01-2018
74 startede debatter
76 skrevne indlæg
27-08-2018 21:32
Luk
Medlem siden 04-01-2018
74 startede debatter
76 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Maalex skrev :

Jeg synes det er HELT fint til at starte med. Som alle sige, så lukker butikkerne jo ikke, blot fordi baby kommer til verden. 

Mit barn brugte måske 1-2 sæt tøj om dagen. Hun gylpede sjældent, og sked stort set aldrig ved siden af. 

Men vil dog sige, at baby nok skal have bukser udover body eller natdragt på om natten, da de så tit sparker dynen af. Og så får de så kolde ben, hvis de kun har body på. 

Bukser hun også det fik jeg måske ikke skrevet. Hun har både tynde dragter med fødder og bukser med fødder på.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.august 2018 kl. 21:37
Luk
Medlem siden 04-01-2018
74 startede debatter
76 skrevne indlæg
27-08-2018 21:37
Luk
Medlem siden 04-01-2018
74 startede debatter
76 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Pige1991 skrev :

Jeg vil sige 8-10 hele sæt, min 3 natdragter, 5-10 par strømper og så en god varm trøje samt nogle par strømpebukser. Jeg tænker altid i lag på lag, så er det nemt at klæde på til skiftende vejr smiley

Sovedragt til barnevogn med ombuk på hænder og fødder, nogle dejlig varme bløde hjemmesko og nogle huer (elefant og hjelme gerne i uld).

Vi har faktisk nogenlunde det sammer.  Jeg har bare ikke købt strømpebukser,  da min sundhedsplejerske sagde det var unødvendigt med strømpebukser her til September. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.august 2018 kl. 21:49
Luk
Medlem siden 20-09-2005
17 startede debatter
248 skrevne indlæg
27-08-2018 21:49
Luk
Medlem siden 20-09-2005
17 startede debatter
248 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Py ha, bukser med fødder i... ville ønske min lille kunne få fødderne ned i dem eller at stoffet i fod-delen var mere stretchy for hun kan ikke få fødderne i dem selvom hun passer bukserne. Måske har jeg bare haft de forkerte bukser med fødder eller også har hun store fødder 😂 Eller da hun var mindre og havde kortere ben end bukserne var lange og hun derfor lynhurtig fik trukket fødderne ud af fod-delen og op i buksebenet, sikke noget, sikke noget 🙈 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.august 2018 kl. 21:53
Luk
Medlem siden 27-10-2015
6 startede debatter
743 skrevne indlæg
27-08-2018 21:53
Luk
Medlem siden 27-10-2015
6 startede debatter
743 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Karacahatun skrev :
Pige1991 skrev :

Vi har faktisk nogenlunde det sammer.  Jeg har bare ikke købt strømpebukser,  da min sundhedsplejerske sagde det var unødvendigt med strømpebukser her til September. 

Sikke en dygtig sp, der kan forudsige septembers vejr mail Ej spøg til side.

Det kan i også altid købe, hvis nødvendigt. Nu er jeg vild med tynde leggings, så tænker det er rart lige at have sådan, man kan give et par strømpebukser indenunder, hvis det er meget koldt en dag. De er også rare til en hjemmedag bare lige at give på til en body, efter min mening smiley

Men ellers virker det til, du har styr på det  Man kan også altid købe mere, hvis man synes at man mangler et eller andet.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.august 2018 kl. 22:17
Luk
Medlem siden 04-11-2015
27 startede debatter
990 skrevne indlæg
27-08-2018 22:17
Luk
Medlem siden 04-11-2015
27 startede debatter
990 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det kommer meget an på babyen. Jeg ville nok købe nogle natdragter med lange ærmer/bukseben, det er meget nemmere til de helt små. Og så synes jeg, det må være rart for dem ikke at have noget, der strammer rundt om maven, når de skal sove. Hvis det er koldt, kan du jo give hende en ærmeløs body på indenunder. Men med en stak bodyer, nogle leggings/bløde bukser, et par heldragter, strømper, et par varme trøjer, nogle natdragter, huer og en heldragt til barnevognen kommer man langt ☺️

Jeg har en del pigetøj i str. 56-68, jeg skal have solgt. Du skal være velkommen til at skrive, hvis du vil have suppleret lidt op til billige penge ☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

28.august 2018 kl. 08:45
Slettet bruger
28-08-2018 08:45
Godt skrevet
0

Vi har det jer i str 56, vi mangler nogle kortærmede bodyer ellers tror jeg det er fint det vi har - måske lidt flere bukser. Det skal lige siges det meste er brugt tøj derfor det er lidt skæve tal :) 

Str 56:

Langærmet body: 12

Kortærmet body: 4

Bukser: 9

Heldragter: 2

Natdragter: 7

Strømpebukser: 2

Hat: 5

Flyverdragt: 1

Bluser/striktrøjer: 4

Strømper: 17 par

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere