fuldstændigt lagt ned af kvalme :-(
Godt skrevet
0
|
Er der andre som også er fuldstændig lagt ned af kvalme? Som i min første graviditet er jeg voldsomt ramt af kvalme - nogle dage også opkast 🤢 . Kvalmen er bare alt overskyggende og jeg føler mig ligefrem syg (varm i hovedet og svimmel) når den er meget slem, mest om eftermiddagen. I min første graviditet gik jeg ikke til lægen med det, men holdt bare ud indtil det gik over - selvom det aldrig rigtig gik over men blev en del bedre omkring uge 18. Nogle der har erfaringer med at gå til lægen og få hjælp som faktisk hjælper? ^_^ ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
1
|
Jeg var ude af stand til at passe mit arbejde for et år siden; da jeg var nygravid. Så ja, jeg gik selvfølgelig til lægen. Der findes minimum tre kvalmestillende præparater gravide må tage, så jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle gå til lægen? Føler med dig - husker tydeligt elendigheden! Tillykke med septemberspiren. ![]()
Svar
![]() Pige 8/12 2016
Dreng 20/9 2018
Pige 8/12 2016
Dreng 20/9 2018
|
Godt skrevet
0
|
Jeg har også max kvalme og småspiser hele tiden. Dog ikke altid det lige er rigtig mad. Har ikke rigtig lyst til noget. Bliver til lidt yogurt og chips og koldt saftevand. Sover elendigt fordi jeg skal tisse hele tiden og sønnen på 19 mdr gider ikke sidde stille og dagen starter kl 5. Nøj jeg håber ikke den træthed og kvalme holder fast. Jeg kan slet ikke overskue at være alene med sønnen, hundepensionen og vores egne 3 hunde fra i morgen tidlig til mandag eftermiddag. Jeg står pænt og laver mad hver dag til mand og søn. ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Jeg er ved mine to tidligere graviditeter blevet diagnosticeret med hyperemesis (kvalme og opkast i ekstrem grad). I begge tilfælde var sidste opkastning først under fødslen. Det var så skrækkeligt! Jeg havde virkelig madlede og der var ganske få ting, jeg kunne få ned. Anden gang var en anelse bedre, fordi jeg blev opmærksom på, at man anbefaler et tilskud af B-vitamin complex, hvis man har megen kvalme. Og det hjalp mig. Får man for meget ift. hvad kroppen kan optage, lagres det ikke i leveren el. lign., så det er trygt at gå i gang med. Man tisser overskuddet ud.
Det var måske værd at prøve. Jeg tror, jeg købte stærkt B-vitamin complex i Matas. Underligt nok har jeg denne gang kun en anelse morgenkvalme. Slet ikke det der velkendte 24-timers kvalme og opkast. ![]()
Svar
![]() Datter fra 2012, datter fra 2015.Termin sept. 2019
Datter fra 2012, datter fra 2015.Termin sept. 2019
|
Godt skrevet
0
|
Jeg har de 3 andre gange jeg har været gravid været ramt af kvalme i sådan en grad at jeg blev indlagt med den store. Kunne INTET holde i mig. De 2 næste var lidt bedre. Nr 2 stoppede det i uge 21 og nr 3 i uge 17. Nu er jeg gravid i uge 7 og har ikke haft kvalme endnu. 7-9-13. Noget af det der hjalp mig i den sidste graviditet var seabands på 24/7 og iskoldt saftevand. Jeg kan varmt anbefale de der seabands fra apoteket. De er gode og koster ikke ret meget. ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Prøvede sea-bands under min første graviditet, uden virkning. Lige som jeg prøvede alt andet også synes jeg - det eneste der virkede den gang var tid. Det gik dog aldrig helt over, og kastwdk op indtil et døgn efter min datter blev født . ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Det håber jeg virkelig også. Kvalmen er startet nogle uger senere og det kunne være dejligt hvis den også holdt lidt før. Lige nu er der meget lang tid til september...... ![]()
Svar
![]() |
02-02-2019 20:59
|
Godt skrevet
0
|
Jeg var fuldstændig lagt ned af kvalme i seks måneder. Det eneste der hjalp var ingefærshots (dem fra tanken, 7/11 og lign). Held og lykke <3 ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
laly skrev : Ok, jeg tager alt i mig igen... Opkastningerne startede for alvor i dag! 🤮🤮🤢🤢🤮🤮 ![]()
Svar
![]() Datter fra 2012, datter fra 2015.Termin sept. 2019
Datter fra 2012, datter fra 2015.Termin sept. 2019
|
Godt skrevet
0
|
laly skrev :laly skrev : Ååååh hvor ubehageligt 🤢🤢🤢 Jeg har derimod haft en god dag i dag, uden voldsom kvalme. Har kunnet spise mig fra det hele, modsat de sidste par dage . Kæmpe knus til dig ❤️ ![]()
Svar
![]() |
Anmeld til moderator
Nyeste blogindlæg
Mest læste debat
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |
Nyeste blogindlæg
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |