Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

termin september

29.maj 2019 kl. 20:48
Luk
Medlem siden 11-09-2015
29-05-2019 20:48
Luk
Medlem siden 11-09-2015
Godt skrevet
0

Hvordan går det med jer piger som har termin i september? Hvor meget er jeres maver vokset og hvor meget har i taget på? Er det gået godt til NF og MD? Venter i en dreng eller pige?  Har jeres graviditet været nem indtil videre eller har i nogle udfordringer? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
29.maj 2019 kl. 22:22
Luk
Medlem siden 10-01-2019
23 startede debatter
68 skrevne indlæg
29-05-2019 22:22
Luk
Medlem siden 10-01-2019
23 startede debatter
68 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
mss79 skrev :

Hvordan går det med jer piger som har termin i september? Hvor meget er jeres maver vokset og hvor meget har i taget på? Er det gået godt til NF og MD? Venter i en dreng eller pige?  Har jeres graviditet været nem indtil videre eller har i nogle udfordringer? 

Her går det såment meget fint. Vi venter en dreng d. 21 September og alle scanninger (NF og MD) er gået super fint. Skal dog gå til ekstra kontrolscanninger grundet en kronisk sygdom, men at se baby siger man jo aldrig nej tak til :) Baby er begyndt at være super aktiv i maven og nyder endelig at kunne mærke ham hver dag :)

Min graviditet har indtil videre været rimelig nem. Er dog lige blevet deltidssygemeldt grundet stress på arbejdet og begyndende bækkensmerter :(
Jeg har desværre allerede taget 10kg på, hvilket er alt for meget. Jeg har desværre altid haft let ved at tage på i vægt, så det er super svært at holde vægten nogenlunde stabil. Derudover har jeg fået meget væske i ben/fødder og det hjælper selvfølgelig heller ikke på vægten. Jeg skal begynde til varmtvandstræning med en fysioterapeut og håber at det kan hjælpe mig, både med bækkenet, motion og væsken i fødderne. 

Hvordan går det med dig? :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

29.maj 2019 kl. 23:15
Slettet bruger
29-05-2019 23:15
Godt skrevet
0

Her går det også godt. Jeg venter en pige d 16 september med en ex kæreste. Det er et ønskebarn for vores begges vedkommende og vi skal dele forældremyndigheden. Min moderkage er foranliggende så jeg synes min piges spark er diskrete. Jeg mærker hende dog hver dag og jeg elsker det 🥰

Jeg går under kategorien sårbar gravid samtidig med at jeg har en autoimmun sygdom, så jeg går også til ekstra meget kontrol, hvilket er helt fint. 

Min mave er kæmpe stor 😀 og jeg har allerede taget 20 kilo på!!! Heldigt for mig er at jeg har et godt forhold til min krop og mit kropsbillede. Jeg stoppede med at ryge cigaretter da Jeg fandt ud af jeg var gravid og jeg er sikker på at 10 af kiloerne er pga rygestop. Jeg var meget slank da jeg blev gravid så jeg synes stadig jeg er flot, selvom vægtøgningen er voldsom 🥳 det vigtigste for mig er, at jeg kan mærke at jeg er stærk. Det betyder meget for mig og det bilder jeg mig ind kommer til at hjælpe mig til fødslen. Jeg dyrker stadig masser af yoga, som før graviditeten, og jeg vil fortsætte så længe som muligt, da det også er en vigtig måde for mig at stress-regulere mig selv. 

Jeg har et fysisk hårdt arbejde med mange løft (vuggestue) og jeg er begyndt at få plukkeveer af løftene. Det frustrerer mig, at jeg med god sandsynlighed bliver nød til at blive deltidssygemeldt før barsel, så lige nu bearbejder jeg mig selv i forhold til at det er ok at passe på mig selv og min baby - også selvom det ikke vil være velanset hos arbejdsgiver og det vil gå ud over mine allerede hårdt pressede kollegaer. Heldigvis er der mange helligdage nu her og jeg har også snart lidt ferie, så jeg prøver at udskyde sygemeldingen. Udover plukkeveerne, træthed og en smule halsbrand har jeg ikke haft nogen graviditetsgener. 

Jeg glæder mig rigtig meget til at føde og frygter det heldigvis ikke (endnu) 😁😁

Jeg ser frem til at høre om jeres graviditeter😉

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

30.maj 2019 kl. 09:02
Slettet bruger
30-05-2019 09:02
Godt skrevet
0

Her går det også nemt. Er i uge 23 og har en fin, lille mave. Jeg aner ikke, hvor meget jeg har taget på, da jeg ikke har en vægt, men jeg vil skyde på omkring 5 kg... Det passer mig rigtigt godt, da jeg tog 20 kg på sidste gang, og det det var megahårdt at smide dem igen, også selvom jeg ammede i et år. Så jeg er glad for, at jeg kan holde et lidt bedre niveau denne gang, for det bliver nok ikke nemmere at komme til træning med to børn...

Ellers har jeg (indtil videre) ingen gener eller komplikationer ud over træthed, og at baby trykker på blære og mavesæk (= sure opstød). Så nyder det hele lige nu :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere