Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

abort

08.november 2019 kl. 21:53
Luk
Medlem siden 13-01-2019
08-11-2019 21:53
Luk
Medlem siden 13-01-2019
Godt skrevet
0

Jeg havde glædet mig men 

Kom frem til en abort er bedst. 

Ha nogen af jer fået abort før PGA jeres situation var dårlig osv? 

Anmeld
Svar
You are my angel, the one who always keep me up <3
Godt skrevet
0
You are my angel, the one who always keep me up <3
08.november 2019 kl. 22:01
Luk
Medlem siden 20-10-2019
9 startede debatter
56 skrevne indlæg
08-11-2019 22:01
Luk
Medlem siden 20-10-2019
9 startede debatter
56 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvor langt er du?

Anmeld
Svar
Gravid med maj baby 2020, super lykkelig :)
Godt skrevet
0
08.november 2019 kl. 22:06
Luk
Medlem siden 20-10-2019
9 startede debatter
56 skrevne indlæg
08-11-2019 22:06
Luk
Medlem siden 20-10-2019
9 startede debatter
56 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

jeg er muslim, 20 år. Og venter mit andet barn. Du må gerne skrive, jeg har aldrig været igennem. Men når du skriver du havde glædet dig, er jeg bange for at du måske ikke helt er afklaret med om det skal fjernes i så fald du må gerne skrive.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
08.november 2019 kl. 22:24
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2740 skrevne indlæg
08-11-2019 22:24
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2740 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Hvis en abort er det bedste i din situation, så tror jeg, du kommer godt igennem den.

Der er flere, der har sagt, at aborten ikke var så svær, fordi det var den rigtige beslutning.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
08.november 2019 kl. 22:36
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2740 skrevne indlæg
08-11-2019 22:36
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2740 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
babymaj2020 skrev :

jeg er muslim, 20 år. Og venter mit andet barn. Du må gerne skrive, jeg har aldrig været igennem. Men når du skriver du havde glædet dig, er jeg bange for at du måske ikke helt er afklaret med om det skal fjernes i så fald du må gerne skrive.

Jeg synes, hun lyder afklaret.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.november 2019 kl. 00:27
Luk
Medlem siden 05-01-2018
11 startede debatter
1659 skrevne indlæg
09-11-2019 00:27
Luk
Medlem siden 05-01-2018
11 startede debatter
1659 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har ikke fået en abort, men jeg overvejede det pga min situation. Jeg havde det ikke så godt da jeg blev gravid pga mit turbulente forhold til faren, og han forventede at jeg fik en abort, så jeg følte at jeg var nødt til i det mindste at overveje det. Havde heller ikke en fast bolig på daværende tidspunkt, men det var helt ærligt ikke noget jeg så som en forhindring for at få barnet, fordi løsningen jo var temmelig enkel: At finde en bolig. Så det var kun pga farens ønske og min egen følelsesmæssige sårbarhed at jeg overvejede det. Jeg kom ind til en gynækolog og blev scannet, og selvom der ikke var andet end en klump celler at se på skærmen vidste jeg med det samme at jeg ikke kunne gennemføre det. Det var jo MIN klump celler - sådan tror jeg at jeg tænkte. Så jeg følte egentlig slet ikke at jeg havde et valg. Det var bare at komme i gang med at ændre mit liv, og skide hul i kæresten som det alligevel ikke fungerede med. Jeg var bekymret for hvordan jeg skulle tackle mine problemer med ham, og for hvordan det ville påvirke mig og barnet at han ikke ville have noget med os at gøre. Men ellers har jeg aldrig været nervøs for om jeg kunne klare opgaven, og jeg har heller ikke mødt andet end støtte og opbakning hele vejen rundt, undtagen fra kommunens side, og så selvfølgelig farens (og nogle mennesker herinde, men det tager jeg nu ikke så tungt når det er fremmede mennesker på nettet).

Jeg får lidt ondt i maven når nogen fortæller at de skal have eller har fået en abort mod deres vilje. Jeg mener at det udelukkende bør være ens eget valg. Og min historie er et eksempel på at det sagtens kan gå godt, selvom man står i en dårlig situation når man bliver gravid. De fleste problemer kan løses hvis man selv er indstillet på det. Selvfølgelig er der nogen problemer der ikke kan, og så må man jo overveje om det er forsvarligt at sætte et barn i verden. Nogen vælger jo også at bortadoptere deres børn, men det er en ret svær løsning fordi man skal have tre måneders betænkningstid efter fødslen, hvor man jo så højst sandsynligt vil knytte sig helt vildt til barnet, og ikke mindst omvendt. Hvad er det for nogle problemer du slås med? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.november 2019 kl. 00:38
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2740 skrevne indlæg
09-11-2019 00:38
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2740 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Minverden18 skrev :

Jeg havde glædet mig men 

Du skal huske, at det er ok at få en abort.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
09.november 2019 kl. 04:50
Luk
Medlem siden 21-10-2019
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
09-11-2019 04:50
Luk
Medlem siden 21-10-2019
2 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg har været en abort igennem pga dårlig timing/situation - du er mere end velkommen til at skrive til mig. Jeg nåede at gennemgå 100 forskellige følelser i tiden op til aborten, så jeg nåede også kort at glæde mig, inden den endelige beslutning blev taget.

Skriv endelig til mig. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
09.november 2019 kl. 05:48
Luk
Medlem siden 12-10-2014
9 startede debatter
123 skrevne indlæg
09-11-2019 05:48
Luk
Medlem siden 12-10-2014
9 startede debatter
123 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Minverden18 skrev :

Jeg havde glædet mig men 

Jeg fik en abort da jeg var 24 år pga en rigtig dårlig og uheldig situation. Jeg har aldrig fortrudt det, for det var det eneste rigtige for mig på det tidspunkt. 

Anmeld
Svar
Jeg er mor til Josefine fra 2003, Amalie fra 2004, William fra 2006 og Victoria fra 2015. Havde en GUL i september 2017 og forsøger nu på projekt baby igen.
Godt skrevet
1
Jeg er mor til Josefine fra 2003, Amalie fra 2004, William fra 2006 og Victoria fra 2015. Havde en GUL i september 2017 og forsøger nu på projekt baby igen.
09.november 2019 kl. 08:32
Luk
Medlem siden 04-11-2019
2 skrevne indlæg
09-11-2019 08:32
Luk
Medlem siden 04-11-2019
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Minverden18 skrev :

Jeg havde glædet mig men 

Hej

Jeg fik en abort for knap 8 år siden, det var faren der talte mig til "fornuft", det var sindsygt hårdt i et godt stykke tid efter, men! Jeg er glad for at jeg indvilligede i at gøre det, for jeg var kun lige blevet student, og helt ærligt så var faren absolut ikke egnet til at være far. Selvom det var mega hårdt og jeg nok ikke kunne gøre det en gang til, så er jeg utrolig glad for at jeg gjorde det, for barnet ville ikke have haft en stabil far og tvivler på om jeg dengang pga. Situationen kunne have været mere en god mor.

Svært valg men det kan være det bedste

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
09.november 2019 kl. 08:51
Luk
Medlem siden 07-07-2006
8 startede debatter
51 skrevne indlæg
09-11-2019 08:51
Luk
Medlem siden 07-07-2006
8 startede debatter
51 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg fik en abort da jeg var 23 år. Det var ikke planlagt men med min daværende kæreste gennem 4 år og jeg overvejede virkelig meget. Endte med en abort da jeg ikke var sikker på at det var ham jeg skulle være sammen med. 

Jeg tænkte på det længe efter - men har altid følt at det var den helt rigtige beslutning for mig. Så ja, man kan sagtens komme rigtig godt igennem en abort - og samtidig føle en sorg over at man føler at man er “nødt til” at træffe det valg! :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere